Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s týmem Silver Eye Software

  12:00aktualizováno  10. září 3:19
Dnes jsme pro vás přichystali rozhovor se SilverManem zakladatelem týmu SES. Pověděl nám nové informace o druhém pokračování velmi úspěšného Sub Questu. Chce být jednou profesionálním game tvůrcem? Co říká na sérii Mafia a její druhé pokračování? To vše a mnohem více v rozhovoru…

Silver Eye Software Ahoj SilverMane. Mohl bys nám na začátek představit sebe a svůj tým SilverEye Software?
Ahoj! Takže náš tým byl před nedávnem znovu vytvořen, protože kvůli škole jsme se rozpadli (nedostatek času). Naštěstí teď už máme všichni po maturitě a můžeme se věnovat tomu co nás baví, tedy tvorbě her. V týmu nás je pět - Já, Šimpi (programátor), Bestie, Nikto a Rejmont (grafici). Máme taky pár dalších spolupracovníků, jako webdesignéři a testeři. Všem nám je kolem 18nácti, kromě Rejmonta (tomu je 40 a grafice se věnuje profesionálně). Nejmladší je Nikto (tuším 15 let?). :-) To je asi tak vše.

Jak jde práce na pokračování vaší úspěšné hry SubQuest?
Momentálně je prvořadé dokončení hry 3D PišQrky, jenže této hře se věnuji hlavně já, takže zbytek týmu už pracuje na SubQuestu 2. Práce jdou dobře, nyní vymýšlíme hlavně RPG systém a celý svět SubQuestu 2. Oproti jedničce to bude hra mnohem rozsáhlejší a proto je nutné pro ni navrhnout i engine na kterém bude běhat. Zvolili jsme (stejně jako u 3D PišQrek) Revolution 3D Engine, a to i přesto, že hra bude vlastně "pouze" 2D. Možná víte, že kostra nového enginu byla již hotova, ale kvůli změnám v návrhu hry je nyní prakticky nepoužitelná, takže vše bude muset začít od začátku. Velkou výhodou ale je, že už máme více zkušeností s tvorbou náročného enginu a také můžeme využít mnoha funkcí ze staré verze, tudíž půjdou práce mnohem rychleji.

Silver Eye Software V čem bude dvojka SubQuest lepší než jednička?
Tak za prvé v grafice. Troufám si tvrdit, že zde bude kvalita posunuta až o dvě třídy, také budeme "simulovat" prostor na mapách, takže se budete moci "schovat" za všemožnými objekty. Dále je mnohonásobně zlepšen RPG systém. Ve hře budou 4 naprosto odlišné postavy, každá s jinými schopnostmi a dispozicemi pro boj (uvedu příklad - barbar bude jediná postava, která bude schopna držet obouruční zbraň v jedné ruce, takže bude moci používat i štít, což je velká výhoda, protože obouruční zbraně mají vyšší útok než jednoruční). Dále bude rozšířen inventář (až na 45 polí), předměty jako lektvary se budou "grupovat" to znamená, že v jednom poli budete mít klidně až 10 lektvarů stejného typu. Postava také bude mít více vlastností než v jedničce (místo 4 jich bude asi 16) ale jaké to budou, to Vám neprozradím. ;-) Hra bude také mnohem rozsáhlejší, takže nečekejte chudých 12 map. Velké vylepšení, na které jsme patřičně hrdí je systém questů - bude udělán velmi podobně jako ve hře Fallout 2, tedy mnoho možností jak odpovědět, ne jen Ano\Ne známé z jedničky. Tento quest-systém nám již bez problémů funguje, takže to není jen planý slib hráčům. Vylepšení bude samozřejmě ještě více (hudba, zvukové efekty, kouzla ve 4 živlech), ale vše zde popisovat nebudu, nebylo by to pak takové překvapení.

Máš tedy po maturitě, takže kdy se můžeme na plnou verzi těšit?
Tak tyto úvahy jsou ještě daleko, ale myslím že koncem měsíce června již budeme moudřejší. Naším cílem je dostat hru na Becher Game v tomto roce (téma Becher modifikace je zatím přísně tajné!). Nechceme ale nic uspěchat a pokud by se nám hra nezdála dost dobrá, radši ji budeme vylepšovat, než aby v prestižní soutěži nepříjemně propadla.

Silver Eye Software No, doufejme, že nepředežene vaši hru nějaké puzzle (což se jednou jinému týmu stalo). Už víš co budeš dělat po dokončení Sub Questu 2? Co se takhle zúčastnit nějakých rychlosoutěží?
Tak po dokončení SQ2 budeme samozřejmě pracovat na trojce. :o) Ne, to vážně ještě nevím, ale co se týče rychlosoutěží, musím říct že mě opravdu zaujaly. Možná se s týmem do nějaké pustíme, ale SQ2 je věc prvořadá, na soutěžení bude čas i později.

V čem hry (konkrétně Sub Quest 2) tvoříš a jaký používáš jazyk?
Všechny hry, které jsme kdy udělali jsou naprogramované ve Visual Basicu 6, nyní již pomocí zmiňovaného Revolution3D Enginu (využívá DirectX9). Grafiku tvoříme v programech jako Photoshop, Paintshop, Poser, Blender, 3D Studio Max, někteří grafici používají supermoderní technologii zvanou "tužka & papír". Možná si říkáte, že VB 6 není zrovna perfektní jazyk - ano, je to pravda, ale učit se C++ úplně sám je skoro nemožné (ale i tací jsou), proto padla naše volba na VB 6 a myslím si že jsme udělali dobře.

Jak dlouho denně „čučíš“ do monitoru?
To je hodně různé - někdy opravdu dlouho (kolem 6 hodin), to pokud mám zrovna nějakou geniální myšlenku, kterou musím za každou cenu "nakódit" ve VB, ale jindy jsou to třeba jen slabé dvě hoďky. To pokud je zrovna týmová porada nebo venku vykoukne slunce. :o) Samozřejmě, že mě k počítači přilákají i jiné věci než programování a to hlavně kvalitní hry - RPG či strategie, to je moje. Právě proto pracujeme na SQ2, je to vlastně náš týmový sen - RPG podle našich představ, kde by bylo vše, co nám v jiných hrách chybí.

Silver Eye Software A co takhle tvá minulost? Jaké byly tvé první výtvory?
Moje počátky na poli programování spadají do roku 1998, kdy jsem objevil tehdy nový Visual Basic 5. Moc mě to bavilo a tak začaly vznikat první hry. Nejlehčí bylo tvořit "primitivní" textovky, takže jsem jich pár vytvořil, ale první opravdová hra byla hříčka jménem Hrad (taková skoro adventura). No a první skutečný úspěch zaznamenala hra Sniper (kterou jste mi nezrecenzovali GRRR :o)), tu jsem poslal do LEVELu a měla slušný ohlas. To už se psal rok 2000, já nastoupil na gymnázium a s novými kamarády jsme začali pracovat na SubQuestu. Po roce jsme ho dokončili a SQ vyšel na Vánoce a mnoha lidem zaplnil nudné svátky. :-) No a zbytek už znáte.

Chceš se jednou hrami živit a prokousat se mezi profesionály?
Odpověď je jasné ANO. Líbilo by se mi živit se právě výrobou her (nejlépe u českých profíků, tvůrců Mafie či Flashpointu). Zakládat vlastní tým je velice těžké, takže nejdříve bych rád nasbíral zkušenosti a potom možná založil vlastní profi tým. Doufám že se mi můj sen splní.

Jaké máš kromě PC záliby? Jak nejlépe se od počítače odreaguješ (nemluvně o noci se svůdnou ženou)?
Kromě počítače docela rád sportuji (plavu, hraji florbal, někdy i fotbal) jinak rád čtu (hlavně sci-fi a fantasy) a co se týče té svůdné ženy, tak samozřejmě taky. :-D

Silver Eye Software Máš nějaký vzor nebo tě nějaká hra zabavila v poslední době natolik, abys ji udělal také a lepší?
Moje nejoblíbenější hra a zároveň vzor je Fallout 2. Podle mě asi nejlepší RPG jaké kdy bylo vydáno (dobrý jsou i série BG, ale mě AD&D nikdy moc nesedlo) no a pak samozřejmě oba díly legendárního Diabla. Z každé hry si chceme vzít to nejlepší - z Falloutu propracovaný svět, mnoho questů a velkou volnost, z Diabla variabilitu výzbroje a zábavnost.

Co říkáš na očekávaného Dooma 3, Half Life 2 či na naši českou druhou Mafii?
Osobně si určitě zkusím Dooma 3, je to přeci jen taková legenda, že si to musím zkusit i já. Dvojka byla supr a věřím že trojka taky nezklame. Co se týče HL 2, tak já jsem nehrál ani první díl, takže dvojka mi klidně může uniknout. Z žánru FPS hraji momentálně Far Cry, je to dost dobrý. No a Mafie 2? To je pro mě skoro povinnost. ;-)

Toť zhruba vše. Chceš něco dodat ke své osobě či týmu?
Dodat ani ne. Spíš bych chtěl vzkázat čtenářům, aby podporovali českou freeware scénu, protože češi umí kvalitní hry a podporu si zaslouží! Pokud by někdo chtěl pomoct s vývojem SQ2, ať neváhá a ozve se.
Náš email: pkovacpost@seznam.cz
Naše stránky: http://subquest.bonusweb.cz

Autor:


Témata: Advent a Vánoce


Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.