Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s týmem Sosáci

  12:00aktualizováno  8:04
Nedávno vzniklý tým Sosáci se již před nedávnem prezentoval svým debutovým projektem, hopsačkou Cathy's Holiday. V současné době již pracují na dalších dvou velice ambiiózních projektech. Více informací v naše rozhovoru.

Sosaci Mladičký tým s trochu netypickým jménem Sosáci se na nezávislé scéně pohybuje pouze krátkou dobu. Stihl však již vydat svůj první projekt, hopsačku, která se zúčastnila soutěže BWG Competition. Páté místo autory ani zdaleka neodradilo a okamžitě se vrhli hned na několik dalších projektů, z nichž jeden je určen pro nadcházející Becherovka Game.

Vaším prvním projektem byla arkáda Cathy's Holiday. Jste spokojeni s jejím umístěním v soutěži zde na Bonuswebu, nebo jste čekali, že se vám povede lépe?
Ze začátku jsme si věřili na 1. místo, ale jak šel čas, tak sebevědomí kleslo:-), a pak se objevila ta strašná chyba programu, za kterou ještě teď dostává programátor kapky:-), takže jsme s tím spokojeni (akorát hodnocení 30% od jednoho z redaktorů byla celkem podpásovka).

Nepočítáte někdy do budoucna s opravenou verzí Cathys Holiday nebo jejím pokračováním?
Cathy se možná ještě někde objeví...a oprava programu???...to taky není špatný nápad, možná to i někdy vylepšíme (oprava té chyby nezabere snad tolik času). Momentálně na ni ale kašlem. :-)

V současné době se věnujete přípravě hned dvou projektů. Pověděl bys nám něco málo o LittleWorld?
No...bude to flashová adventura, ve které jsme vymysleli pár pikanterií, které nikdo z nás zatím v jiné freeware adventuře neviděl. Nejde o nic světaborného, ale i tak to budou novinky. Moc toho zatím nevykecáme, protože s ní máme vlastní plány :-) Jinak příběh patří mezi delší, grafika bude dělána myší, ale bude zase o krok dál před Cathy's holidays (stíny atd.), zvuky budou taky lepší, místy bude i dabing a program bude snad bez chyb, jinak programátora stáhneme z kůže :-)

Můžeš nám povědět něco bližšího k příběhu vaší adventury?
sosaci: Bohužel nemůžeme, tím bychom prozradili většinu novinek, možná jen to, že se zde vyskytnou dějové zvraty a nepůjde o záchranu světa=)

A co váš druhý projekt? Prozradíš našim čtenářům něco málo i o něm?
Space fun zatím vypadá na střílečku alá Space Impact, ale přidali jsme několik hektolitrů krve a vnitřností:-), v plánu jsou i filmečky podobné Madness Combat. Bude tam spousta tSosaci radičních i netradičních zbraní a vozidel, během hry se podíváte do New Yorku, Paříže a na Mars. A jako třešnička na dortu tu máme závěrečné "bossy".

Neodradilo vás špatné umístění na BW Competition? Počítáte také se zapojením do nějaké další soutěže?
sosaci: No nám přišlo celkem dobré na to, že to byla naše první hra:-), jinak se vetřem úplně všude - sláva, moc a peníze, jo tak to chceme:-)

Co Becherovka Game 2005? Dočkáme se od vás příspěvku? Nebo se příliš bojíte obrovské konkurence a budete se soustředit spíše na menší soutěže?
Do Becherovky Game 2005 se chystáme, konkurence je sice velká, ale hlavní výhra taky :o), nabrali jsme celkem dost zkušeností, tak by to mohlo dopadnout lépe, než ve BW Competition, jsme holt hodně soutěživí a bojíme se jen vlastního stínu =o)

Vaše hra stejně jako ty připravované se vyznačují charakteristickou kreslenou grafikou dělanou ve Flashi. Hodláte někdy v budoucnu pro své hry použít také nějaký jiný nástroj či jazyk?
Ano špásujeme s C++ a jestli vyhrajeme, tak začneme používat i Tablet.

Sledujete alespoň trochu českou nezávislou scénu? Která z freewarovek se vám v poslední době nejvíce líbila a na kterou z těch co mají teprve vyjít se těšíte?
Jojo, scénu sledujeme a snažíme se je překonat :-). Hry od Enteronu jsou docela kusózní, Plane Arcade nás chytlo všechny, grafik se těší na Niefelheim, nebo jak se to píše:-), programátor se na nic netěší, musí makat:-) a zvukař se zajímá spíše o zvuky ve hrách (a o simulátory).

Kolik lidí vlastně tvoří váš tým a jak jste přišli na myšlenku dát se dohromady? Sosaci
Tým tvoří 3 řízci - a na nápad dát se dohromady přišel programátor ve vaně:-)

Jméno vašeho uskupení je natolik kuriózní, že se opravdu musím zeptat, co přesně znamená a jak jste na něj přišli?
Tak tuhle otázku jsme vážně nečekali :-) Je to podle přezdívky, která se s námi táhne již 7 let, ale doufám, že to není kvůli tomu jak vypadáme:-), zas taková hrůza to není.

Co si myslíte o projektech typu České hry a Gamecode? Který je váš favorit a proč? Jestliže je navštěvujete, co přesně na nich hledáte?
Lepší se mi zdají České hry, ale chodíme na oba weby...moc často ne, jenom oznámíme co děláme a to je tak asi všechno... 

A co komerční hry? Který žánr je vám nejbližší a jaké nejlepší kousky jste v poslední době zkoušeli?
Grafik - Já rád strategie jako Warcraft 3 a sérii Silent hillů, z těch jsem opravdu úplně na větvi. Moc to k sobě nejde, ale to je jedno...
Zvukař - nejradši mám závodní hry jako např. NFS U2, Colin McRae Rally, dále také sportovní hry (Tony Hawk's Pro Skater),Half Life 2, ale u nás v rodině se dědí hlavně pilotní simulátory
Programátor - mě okouzlil Doom 3 a Half life 2...možná budu vypadat jako exot, ale mně se víc líbil Doom 3

Nemyslím si, že je na tom něco exotického :-). Jen tak pro zajímavost, kolik hodin denně zhruba vysedáváte u počítače a kolik z toho vám zabírá samotná tvorba her?
Co dodat.. budou z toho hemeroidy, o prázdniny třeba i 10 hodin a víc, za chvíli k tomu přirosteme :-) Hlavně když děláme nějakou tu hru, to je pak opravdovej masakr. Fakt Matrix :-) Pozn. zvukaře - strávím u kompu denně více jak 5 hodin určitě, nejvíce na ICQ, nějaký ty hry a i škola, účet za internet překračuju dost pravidelně, bez netu bych se ani nevysr** :-) ....počítač zapínám dřív než si zuju boty z venku:.-) Sosaci

Doufám, že se taková spousta hodin projeví na vašem chystaném projektu. Máte ještě nějaké další plány do budoucna? Láká vás kupříkladu nějaký žánr, který byste rádi vyzkoušeli?
Lidi nám v anketě naznačili, že by chtěli RPG, tak se asi podvolíme, záleží ale v jakém budeme rozmaru.

Nemyslíte si že je RPG zvlášť ve Flashi vskutku pořádné sousto? Máte již alespoň trochu představu o tom, jak by měla hra vypadat?
Ehm...představa zatím není, ale určitě to půjde...musí...:-) Když to nepude, tak asi přijde na řadu dlouho očekávané C++

Klasická otázka na konec - Chtěli byste něco dodat nebo vzkázat čtenářům Plných Her?
Tak snad všechno nejlepší...a bohatýho Ježíška 2005...a hrajte jenom pořádný plný hry (prázdný opravdu ne :-)). Tak trochu jsme mysleli i ty naše :-)

Díky za rozhovor

Autor:


Témata: Advent a Vánoce


Nejčtenější

Další z rubriky

Neurony
Smrt mladíka vážícího 160 kilogramů mohou mít na svědomí videohry

Letošní červen byl osudný pro třiadvacetiletého Francise Haydocka z britského Birminghamu. Mladík zemřel po náhlém záchvatu, aniž by byl dříve diagnostikován...  celý článek

Kulivočko
Kulivočko - dojmy z dema

Zahráli jsme si demo české adventury Kulivočko.  celý článek

Osada
Osada – interaktivní klip od autorů Machinaria

Mix trampů a Divokého západu šokuje svou vytříbeností.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.