Doporučujeme

Rozhovor s týmem Sosáci o adventuře Edward Fogg

  • 1
Relativně mladý tým Sosáci se svou adventurou Little World zapsal do podvědomí široké hráčské obce a na poli freewareovek si vydobyl prvoligové postavení. Sotva dozněly famfáry úspěchů, pouští se směle do dalšího titulu a jím je, jak jinak, opět adventura. Hra z prostředí Viktoriánské Anglie nese jméno Edward Fogg a že se nejedná o hru ledajakou, prozradí následující rozhovor.

Edward FoggJistě to začíná být již otravné, nicméně mohl bys čtenářům přiblížit vámi připravovanou hru Edward Fogg?
Proč ne? Edward Fogg bude černohumorná adventura z prostředí Viktoriánské Anglie (konkrétně rok 1898) a bude obsahovat i lehčí hororové prvky. Hráči se vžijí do role londýnského patologa závislém na morfiu, jednoho z vyšetřovatelů vraždy v anglické díře Shakesbury. Postupem času se však případ stává čím dál tím víc zamotanějším a počet obětí poroste.

Vycházel jsi při psaní scénáře z nějaké knižní, či filmové předlohy? Přeci jen na zápletce je cosi povědomého. Nebo se jen jedná o inspiraci tak nějak mimoděk?
Ne, všechno pochází z našich mozků. Takže případná podobnost je čistě náhodná a všechny postavy smyšlené J Původně byl příběh dokonce úplně odlišný, jednalo se o vymítání, ale časem se z toho vyklubalo méně nadpřirozené story. 

Okolo příběhu děláte z pochopitelných důvodu stále docela tajnosti, přesto, prozradil bys o fous víc, než je v obecném infu na edwardfogg.com ?
Půjde o detektivní pátrání, které se ale bude v lecčems lišit od zažitých stereotypů. Oběť nebude postarší pán v křesle a županu s decentní dírkou po kulce. Vražděny budou hlavně děti a děj zpestříme také různými morfiovými halucinacemi.

Mohl by's trochu rozvinout zmínku o oněch úctyhodných padesáti lokacích, jež se budou během hry měnit? Změní se skutečně všechny? V závislosti na čem? Má to snad něco společného s Edwardovou zálibou v opiu?
Hráč skutečně narazí na zhruba 50 lokací, měnit se ale nebudou úplně všechny. Na druhou stranu některé se ale změní i vícekrát. Vliv na jejich podobu bude mít momentální počasí, noc a ano, i morfium. Sjetost hlavního hrdiny bude hrát důležitou roli.

Edward Fogg Je-li řeč o herních obrazovkách, nemůžu si nevzpomenout jakým způsobem byl řešen Little World.. Dočkáme se i v Edwardovi lokací, jež pro samotné hraní v podstatě nemají význam a spíše jen lahodí hráčovu oku?
Pravda, v Little worldu byly lokace, ve kterých hráč neudělal mnoho akcí, ale žádná z nich nebyla bezúčelná. Co se týče Edwarda, tak hra je delší než LW, ale přesto mají obě hry téměř shodný počet lokací. Z toho plyne, že pozadí budou vždy nějak využita, některá více, jiná méně.

Co sledujete tvorbou takových lokací?
Větší počet lokací dá hráči mnohem lepší iluzi skutečného města. Jejich přechod nijak nezdržuje, protože i v Edwardovi bude urychlování chůze a navíc bude přítomna i mapa. Ve srovnání třeba se Syberií je počet lokací opravdu mizivý.

Když jsme u toho vizuálního zpracování, před uveřejněnými screeny nutno smeknout, přesto mě fascinovalo jak moc jsou na hororovou adventuru světlé. Změní se toto v průběhu hry anebo jde o záměr? 
Jsem rád, že se líbí. Jinak jde o záměr - nevím, proč by horor měl být vždy přehnaně tmavý, já osobně mám radši děsivou atmosféru za dne. Každopádně Edward Fogg bude žánrově horor jen okrajově a uvolněné screeny jsou všechny zobrazeny ve dne. V noci bude všude víc tmavo. Černobílá grafika symbolizuje nudnou viktoriánskou dobu, červená krev jí narušuje.

Edward Fogg Zvláštní je rovněž fakt, že jsem zatím ani na jednom obrázku lokace neviděl zapasovanou nějakou postavu.. Je to tím, že charaktery ještě nejsou nakresleny? Nebo se vám akorát nechtělo lepit falešný ingame screen? 
Charaktery ještě nemáme nakresleny, i když přibližnou podobu hlavní postavy jsme už zveřejnili, stejně tak i několik artworků. Také je pravda, že se nám nechtělo lepit falešné ingame screeny...

Hru budete předpokládám programovat ve Flashi.. Obrazovky ale nevypadají dvakrát vektorově.. Kolem jaké finální velikosti v MB se bude Edward Fogg vůbec pohybovat? 
Smrsknout velikost na nějakou rozumnou míru byl zatím největší problém, ale v současnosti to vypadá, že bychom neměli překročit 25 MB. 

Z toho co jsem popsal o otázku výš vyplývá i další skutečnost. Všiml jsem si, že ve všech lokací v podstatě chybí prostředí a místy i popředí, čímž se fikaně řeší problém s překrýváním objektů. Jak ale tuhle lahůdku řešíte v obrazovce jakou je např. vlakové nástupiště?
Předmětů v popředí se dočkáte. Dojde i na překrývání objektů, konkrétně na nástupišti je možnost chodit za lampy či sloupy a plánujeme tam i příjezd vlaku.

Vrátíme-li se zpět k příběhové složce, jak se to má se Shakesbury a jeho vlastním životem? Můžou se hráči dočkat takové speciality jako je realtimeové město v cyklu, kde skutečně záleží na době ve kterou se kde ocitnete?
Pochopitelně bude záležet na denní době - v noci budou obchody zavřeny apod. Obyvatelé Shakesbury také nebudou celý den lelkovat na jednom a tom samém místě a čekat na to, až s nimi promluvíte. Ale na druhou stranu nečekejte žádnou super extra propracovanou simulaci města - je to koneckonců jen adventura. 

Edward Fogg Nabídne "Edward" nějakou neviděnou vypečenost, na kterou jsi obzvlášť hrdý? Jestli ano jakou?
Zatím jsem nevíce pyšný na opiové halucinace, kde popustíme uzdu své fantazii, ale žádné revoluční prvky ve hratelnosti neplánujeme. Taky jsme vypustili mezihry, které by tam stejně působily jako pěst na oko a ještě k tomu v Little worldu se moc neuchytily.

Na svých stránkách jste se zmínili, že hru dokončíte do srpna příštího roku. Hotovo je přitom poměrně mnoho. To si jen dáváte fóra, nebo je Edward Fogg tak megalomanský?
Megalomanský? To snad ani ne. Jediným problémem je kresba grafiky - jde to pomaleji než by se zdálo. Ale bude tam toho dost...

Jaká by měla být přibližná hrací doba?
Přibližnou hrací dobu bych teď nechtěl odhadovat, protože lidi to nakonec otočí 3x rychleji než jsem si plánoval a budu za debila. Snad postačí, když řeknu, že bude delší než LW.

Nemáš strach, že nakonec nezbudou síly k dokončení?
To se nesmí stát! J Už teď jsem na tom strávil moře času, tak s tím přece neseknu. Bylo by nám líto práce, kterou jsme doteď udělali. Lidé mají různě úchylné koníčky - mě třeba nebaví lepení letadel, ale dělání her, proto vývoj ani neberu jako práci.

Edward Fogg A teď jedna otázka mi o mísu.. Jak s odstupem času hodnotíš váš předchozí projekt Little World? Jakou známku bys mu na stupnici od 1-100 udělil ty sám?
No...nedostatky měl, to musím uznat. Ať už se jednalo o odfláknutý konec, nebo nevyvážené mezihry, ale většinu chyb jsme opravili v nových verzích a myslím si, že s ohledem na ostatní freeware adventury by si 80 zasloužil.

Bývá dobrým zvykem vám nyní poskytnout prostor, pro vzkaz čtenářům. Takže:
Přeji čtenářům, ať je hraní freeware her baví a ať si užívají zbytek prázdnin. A na závěr taková menší prosba - pokud si někdy zahrajete nějaký náš výplod, zkuste nám napsat vlastní názor. Mám pak alespoň dobrý pocit, že to někdo hraje a také vaše připomínky jsou to jediné, co freeware tvůrce dostane za svou snahu (tedy pokud nepočítám výhry soutěžích, reklamní zakázky, a...ehm).



Témata: Vlak
  • Vybrali jsme pro Vás