Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s týmem TjestStudio

  12:00aktualizováno  8. srpna 7:00
Český nezávislý tým TjestStudio se před několika málo týdny prezentoval svým debutovým dílkem Brána do budoucnosti. Jak jsou se svou prvotinou spokojeni a co chystají do budoucnosti? Dovíte se v tomto rozhovoru.

TjestStudio

Na úvod jako vždy představ svoji osobu, a celý tým TjestStudio.
Takže, na internetu mě můžete najít s nickem Stanley a v reálu pod jménem Standa Štěp. Bydlím v Deštném v O.h., je to takové malé horské středisko ve východních Čechách. Chodím do školy v Novém městě nad Metují, kde studuji obor Mechanik el. zařízení.
Poměrně dlouho už se věnuji programování. Začínal jsem se učit v pascalu, poté jsem dělal v delphi, visual basic, wintermute, ags. Naprogramoval jsem pár malých her, které jsem nikde nezveřejňoval. V současné době se věnuji tvorbě her ve wintermute, delphi a postupně začínám přecházet z delphi na C/C++. A teď lehce představím ostatní členy týmu:

Petr Hastík na internetu jako cyberReal, je náš hlavní grafik, narazil jsem na něj úplně náhodou na internetu, když jsem si tak procházel různé grafické práce. Ve hře dělá hlavně prostředí, ale věnoval se také věcem do inventáře, nebo animovanému logu TjestStudia, které bylo možné vidět v úvodu Brány do budoucnosti, tedy viděli to jen ti, co to nezrychlili libovolným tlačítkem : )

Tomáš Skřivan na internetu jako Kostra, zabývá se tvorbou postav a jejich animací. Narazil na nás díky inzerátu na http://www.3dgrafika.cz . Už měl pracovat na Bráně do budoucnosti, ale z časových důvodů to nezvládl. Teď se bude podílet na vývoji hry Seven Souls jakožto hlavní modelátor a animátor postav.

Robert Varga na interneru jako Robin, několik let se aktivně věnuje programování, skládání hudby, designu a také kreslení. V týmu je díky HiDDenoj, který je jeho dobrý kamarád a tak mě dal hned kontakt. Seven Souls je první projekt na které bude pro TjestStudio pracovat a ve kterém dělá 2d grafika.

Tomáš Sudík na internetu jako Dj HiDDen... hudbu začal dělat na počítači zhruba od roku 2001 - 2002, dříve to zkoušel na amize... a našel si mě přes podaný inzerát ohledně tvorby hudby. V TjestStudiu se stará o ozvučení našich her.

Hexer...na internetu jako Hexer výjimečně jako Hexerfin (pokud mu někdo obsadí nick)...nejpodivnější stvoření v teamu jelikož není ani jisté jeho pohlaví a zda vůbec nějaké má! Jedna z teorii hovoří o tom, že se jedná pouze o kus kódu který zmutoval neustálým posíláním po emailech a nyní se vyvinul v umělou inteligenci (scénárista).

Před nedávnem jste dokončili vaši první hru - Brána do Budoucnosti. Jak jste spokojeni s ohlasy?
Reakce hráčů nás pozitivně překvapili. Vesměs jsme se setkali s kladnými ohlasy a z těch záporných (nebylo jich mnoho) se jistě do našeho příštího počinu poučíme. Přeci jen šlo o zkušební projekt.

Vyskytly se v průběhu vývoje nějaké komplikace, které třeba mohly i zapříčinit zrušení vývoje hry?
Komplikace byly, ale rozhodně nebyly tak velké, aby dokázaly zrušit vývoj hry.

Kdybyste měli možnost hru stáhnout zpátky co byste na ni ještě teď upravili nebo jste s její podobu absolutně spokojeni?
Spokojeni s její podobou absolutně nejsme a kdybychom jsme ji mohli ještě stáhnout tak změníme dost věcí! :) Možná vyjde Brána do budoucnosti 1.1, která bude obsahovat dabing a nebude obsahovat tolik chyb které měla první verze bdb.

Proč zrovna adventura? Máte nějaké své oblíbené? Plánujete tvořit adventury i do budoucna?
Adventura je takový celkem dobrý, rozumný a velmi zábavný žánr a hrozně mě baví je hrát i když v současné době na hraní her nemám čas. Mé oblíbené adventury jsou Posel Smrti a Syberia. Do budoucna budeme adventury určitě tvořit. TjestStudio

Na domovských stránkách v sekci projekty se nachází pouze jediné jméno - Seven Souls bez jakýchkoliv podrobnějších informací - můžete čtenáčům prozradit oč vlastně půjde?
K Seven Souls bych zatím mohl říct, že se můžete těšit například na zajímavý systém skládání důkazů a souvislostí, dlouhou hrací dobu a tuny dialogů. Také vás určitě zaujme hororová atmosféra zámeckého hotelu v horách, kompletně animované postavy a pěkné ozvučení. Ve hře se bude pohybovat real-time 3D hlavní postava.. Počítáme taky s tím, že se zdokonalíme v týmové spolupráci : ), která nebyla při předchozím projektu na té správné úrovni.

Kromě Sevel Souls máte nějaké další plány do budoucna - třeba něco co byste rádi vyzkoušeli - jaký žánr, téma by vás lákal?
TjestStudio bylo založeno na to, aby tvořilo hry s žánrem: adventury, arkády a akce. Momentálně plánujeme arkádu do soutěže Becherovka Game 2006 jako takový menší projekt. Jinak pracujeme stále na adventuře Seven Souls.

Za pomocí jakých programů/ programovacích jazyků tvoříte?
Momentálně pracujeme v těchto programech: Cinema 4D, 3D Studio MAX, PhotoShop, Wintermute, Visual Basic, Delphi a minimálně používáme C/C++. A další trochu potřebný prográmky.. :)

Jaký názor máš na adventurní enginy jako AGS, Wintermute nebo třeba nejrozšířenější prográmek pro tvorbu her - Gamemaker?
AGS a Wintermute jsou skvělé programy a vyplatí se je používat, ale musím dodat že Wintermute je lepší než AGS. No a k GM mohu říct že lidi co v něm dělají, nejsou žádní herní vývojáři. Já osobně GM nesnáším! Fanouškům GM se chci omluvit za kritiku, ale tento program je fakt hrozný!

V týmu je vás celkem hodně - znáte se i mimo internet, scházíte se někdy nebo komunikujete výhradně skrze internet?
Neznáme se, ještě jsme se ani neviděli v reálu. Komunikujeme skrze internet, ale už brzy chystáme nějaký ten sraz.

Máte na freeware scéně jak české tak světové nějakého favorita?
Jistě že mám a myslím že je zbytečné je všechny vypisovat , :-D bylo by to na dlouho.

Dovedeš si představit že by ses vývojem her někdy živil nebo to bereš víceméně pouze jako koníček a směřuješ úplně jiným směrem.
Určitě si to dovedu představit. Já bych si přál to s TjestStudiem někam dotáhnout a chci se živit výrobou komerčních her. TjestStudio

Čteš/ Koukáš se na filmy? Pokud ano, jaké jsou tvé nejoblíbenější.
Ano, koukám na filmy, mé nejoblíbenější jsou „Pach Krve“, „Metro“ a „Hostel“.

Před nedávnem skončila druhá řada reality show Vyvolení. Sledovals? Jaký máš na podobnou zábavu názor?
Tuto reality show jsem moc nesledoval. Zábavě tohoto druhu moc nefandím. Sám osobně bych ve vile nevydržel ani týden.

Co bys dělal kdybys vyhrál několikamilionovou částku právě jako vítěz Vyvolených?
Ani si to moc nedovedu představit. Asi bych něco věnoval rodině, trochu bych cestoval a zbytek bych dal do TjestStudia.

Je něco co bys ještě rád za rozhovor dodal, vzkázal čtenářům?
Já také děkuji a chtěl bych všem vzkázat ať jsou pořád v pohodě, s humorem jde všechno líp. ;-) Hrajte freeware hry, protože i ty vás pobaví a děkujeme za názory na naši zkušební hru.

Homepage týmu: http://www.tjeststudio.cz/

Autor:




Nejčtenější

Amazon Logistic Prague s.r.o. - Michaela Vodňanská
Řídící pracovníci v oblasti logistiky

Amazon Logistic Prague s.r.o. - Michaela Vodňanská
Středočeský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.