Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s týmem V Kapse Software

  12:00aktualizováno  27. srpna 2005 2:08
Teprve mladičký tým V Kapse Software se před nedávnem zde na Plných Hrách uvedl povedenou hopsačkou pro nenáročné hráče nazvanou Želvíci, která vynikala především svým zpracováním. Co plánuje toto nadějné uskupení do budoucna?

ŽelvíciTeprve nedávno jsme vám prostřednictvím recenze jejich prvního, leč velice povedeného dílka nazvaného Želvíci, představili český tým skrývající se pod názvem V Kapse Software. Ti se již momentálně pilně věnují přípravám svého nového akčního počinu a v zásobě mají ještě několik zajímavých nápadů, které hodlají následně uplatnit ve svých následujících titulech. Tým celkově sestává ze dvou členů a občas vypomůže také scénárista. O všech jejich projektech a také volném čase jsem si povídala s grafičkou a programátorem týmu …

Jak dlouho vám tedy trvala tvorba Želvíků? Věnovali jste se jí intenzivně nebo jste měli v průběhu vývoje nějaké pauzy?
Želvíky jsme dělali půl roku, počítaje i jednu dlouhou asi 2 měsíční pauzu. Onu pauzu měl na svědomí první trošku nešikovný engine, ale po jeho zevrubném přepracování opět Želvíci nabrali rychlé tempo vývoje. A už po několika měsících byla první verze Želvíků na světě.

Na Freeware poměry jsou Želvíci vcelku objemní - kolik mají celkově levelů?
: ) ... něco okolo 31, myslím nepodílela jsem se na výrobě všech, spíše jen většiny

Na čem pracujete v současné době?
Nyní máme rozpracovanou hru Sickle - těžko se definuje její žánr ... je to asi 2D střílečka

Řekneš nám o ní něco bližšího?
Tahle hra je teprve rozpracovaná, příběh teprve dáváme dohromady ... po Želvíkách jsme chtěli udělat opravdu krvavou řež. Měla by to být čistě multiplayerová hra. Dave plánuje i on-line verzi, ale jak říkám všechno se teprve připravuje a finální verze se může ještě hodně lišit.

A na kdy plánujete dokončení? V jaké fázi se hra momentálně nachází?
:) Ok, to je trošku složitejší, hra se nachází přibližně v polovině vývoje, potřebuje doladit síťový kód a chybý některé věci (zobrazování fragů atd.) a usilovně se maká na interaktivní UI.. řekl bych, že bude hotová k novému roku .. uf ! :)

Na stránce nad projekty máte dva, na nichž jste sice začali pracovat, nicméně byly uloženy k ledu. Počítáte někdy s jejich obnovením?
Ťupíci ... ano ... to byl můj nápad. Strategie by měla být opravdu propracovaná do posledních detailů ... a Ťupíci by v tomhle ohledu byli opravdu dlouhý projekt. Dali jsme přednost kratším. Ale o znovu obnovení Ťupíků se samozřejmě pokusíme.

ŽelvíciŘekneš nám, v čem měli být/boudou Ťupíci tak jedineční? Proč jste opět zvolili natolik dětský název? Je hra primárně určena jim?
Ťupíci ani není opravdový název hry.. spíš pracovní. Vývoj se zastavil zhruba ve třetině z důvodu mě neznámého. Engine je celkem hotový, stačí jenom doplnit některé věci, které se dají naskriptovat,vytvořit mapy a hotovo. V čem jsou jedineční? :) Je to přece naše strategie, ne? Dětský název má proto, že je určena hlavně dětem, a podle toho by měla být i náročná.

A co Daves StarAcademy? Na této hře také pracujete?
Ne-e, to byla jenom taková blbůstka, když jsem se ve škole nudil.. dokonce to dám na náš web jako free zdroják. Mimochodem uvažuji o tom, že Želvíky zdroják dám také volně ke stažení.

V čem své hry vytváříte?
Ve VB6 ale některé knihovny jsou psané v C++

Jaký máš názor na prográmky jako Gamemaker?
Budu upřímný: nesnáším je. Ničí to programátorské myšlení, nutnost vzít papír a tužku, načrtnout vývojový diagram nebo rozebírat problém a následně jej řešit. Ano, je to sice ulehčení práce, ale jak jsem již řekl: nesnáším je a Gamemakera obzvlášť :)

Co si myslíš o projektech jako České Hry a Gamecode? Navštěvuješ tyto stránky?
Ne bohužel...přiznám se, že jsem o tom ani neslyšel... je my stydno :)

Máte již nějaké plány do budoucna?
Po dokončení Sickle plánujeme Želvíky 2, kteří by měli být hotovi rychle, jelikož budou běžet na plně dynamickém Sickle enginu. A pak? Čert ví..:)

Jaké inovace plánujete do Želvíků 2?
V Želvíkách dvojce by měla být možnost hrát za dva charaktery, samozřejmě podpora kooperativního multiplayeru (i split screen), větší UI, resp. přítomnost UI :), více levelů a zkrátka vše, co se od pokračování dá očekávat .. :)

To by mělo ;-). Vánoce se blíží - věříš na Ježíška :)? Co čekáš že ti letos přinese?
No napsal jsem mu o spoustu knížek mého oblíbeného spisovatele ale celkově se těším na pohodu a klid od školy.

Jaký je tvůj oblíbený spisovatel? Jaký žánr knih máš rád?
Douglas Adams a jeho pentalogie Stopařův průvodce po galaxií. Baví vše, ale nejraději si smlsnu na sci-fi (ala red dwarf).

Kolik hodin denně trávíš u počítače a kolik z toho věnuješ vývoji her?
Nooo..dost času mi zabere Ragnarok :) ale když ho nepočítám (hraju jej jen večer) tak asi 4-5 hodin a tento čas věnuji vývoji.. v podstatě by se dalo říct že se věnuji jen programování (+opravování kódů kamarádů +psaní kódy pro kamarády :) Sickle

Co komerční hry, hraješ? Co si myslíš o Half-Life 2 a DOOM 3? Jaká je tvoje nejoblíbenější gameska?
Ani moc ne, ale občas se ke mě nějaké zprávy dostanou. Ano DOOM3 a Half-life 2 jsou skvělé, ale takové hry otočím a konec - nikdy se k nim nevrátím. Nejoblíbenější gameska je jednoznačně Age of Empires 2:CQ, noci síťových pařeb neznají konce..:)

Co říkáš na vývojářské rychlosoutěže, Becherovka Game a jiné podobné projekty? Nehodláte se někdy do něčeho takového zapojit?
Becherovka game a jí podbné soutěže jsou fajn, ale nutí programátory pracovat ve spěchu, což může vést k nepříjemným negativním návykům v kódu (nekomentování apod.), a to není dobré pro budoucí povolání programátora. Ano, uvažujeme, že se do něčeho zapojíme, ale jsme líní :)

Chtěl bys něco vzkázat čtenářům Plných Her?
Vzkaz? No, možná ať snad někdy zabrousí na naše sajty, aby nám zvedli návštěvnost :) Díky za rozhovor :)

Díky za rozhovor a přeji hodně vývojářských úspěchů!

Autor:




Nejčtenější

The Void Rains Upon Her Heart
The Void Rains Upon Her Heart je zatraceně těžká, ale návyková akce

Láska je láska a někdy se o ni musí bojovat. A třeba i s bossem. V této neobvyklé akční hře ani na nic jiného, než na bosse nenarazíte. Každý souboj je...  celý článek

Infinite Desolation
V akční hře na hrdiny Infinite Desolation se musíte sami zachránit

Nehostinná planeta vás vítá. Kyslíku je nedostatek, kolem kyselinová a lávová pole, všude skupiny žravých příšer a vám ubývá čas. V tomto akčním RPG se budete...  celý článek

Další z rubriky

Dovahkiin
Pojmenovali dítě podle postavy ze hry a získali hry zdarma na doživotí

Čerstvě narozený Dovahkiin byl pojmenován podle postavy ze hry na hrdiny The Elder Scrolls V: Skyrim. Jeho rodiče získali od vývojářů přísun her zdarma do...  celý článek

Awakener
Návod: Awakener - zcela neznámý opilec

Sympatická adventura s poměrně logickými řešenímu hádanek je vhodná i pro začínající hráče adventur. Pokud byste se i přesto na některém místě zasekli, pomůže...  celý článek

2011
Nejlepší nezávislé hry roku 2010 - 1. část

První část nabízí výběr nejlepších adventur, akčních her a arkád, které jste si v minulém roce mohli z Plných her stáhnout.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.