Jak dlouho vám tedy trvala tvorba Želvíků? Věnovali jste se jí intenzivně nebo jste měli v průběhu vývoje nějaké pauzy?
Želvíky jsme dělali půl roku, počítaje i jednu dlouhou asi 2 měsíční pauzu. Onu pauzu měl na svědomí první trošku nešikovný engine, ale po jeho zevrubném přepracování opět Želvíci nabrali rychlé tempo vývoje. A už po několika měsících byla první verze Želvíků na světě.
Na Freeware poměry jsou Želvíci vcelku objemní - kolik mají celkově levelů?
: ) ... něco okolo 31, myslím nepodílela jsem se na výrobě všech, spíše jen většiny
Na čem pracujete v současné době?
Nyní máme rozpracovanou hru Sickle - těžko se definuje její žánr ... je to asi 2D střílečka
Řekneš nám o ní něco bližšího?
Tahle hra je teprve rozpracovaná, příběh teprve dáváme dohromady ... po Želvíkách jsme chtěli udělat opravdu krvavou řež. Měla by to být čistě multiplayerová hra. Dave plánuje i on-line verzi, ale jak říkám všechno se teprve připravuje a finální verze se může ještě hodně lišit.
A na kdy plánujete dokončení? V jaké fázi se hra momentálně nachází?
:) Ok, to je trošku složitejší, hra se nachází přibližně v polovině vývoje, potřebuje doladit síťový kód a chybý některé věci (zobrazování fragů atd.) a usilovně se maká na interaktivní UI.. řekl bych, že bude hotová k novému roku .. uf ! :)
Na stránce nad projekty máte dva, na nichž jste sice začali pracovat, nicméně byly uloženy k ledu. Počítáte někdy s jejich obnovením?
Ťupíci ... ano ... to byl můj nápad. Strategie by měla být opravdu propracovaná do posledních detailů ... a Ťupíci by v tomhle ohledu byli opravdu dlouhý projekt. Dali jsme přednost kratším. Ale o znovu obnovení Ťupíků se samozřejmě pokusíme.
Řekneš nám, v čem měli být/boudou Ťupíci tak jedineční? Proč jste opět zvolili natolik dětský název? Je hra primárně určena jim?
Ťupíci ani není opravdový název hry.. spíš pracovní. Vývoj se zastavil zhruba ve třetině z důvodu mě neznámého. Engine je celkem hotový, stačí jenom doplnit některé věci, které se dají naskriptovat,vytvořit mapy a hotovo. V čem jsou jedineční? :) Je to přece naše strategie, ne? Dětský název má proto, že je určena hlavně dětem, a podle toho by měla být i náročná.
A co Daves StarAcademy? Na této hře také pracujete?
Ne-e, to byla jenom taková blbůstka, když jsem se ve škole nudil.. dokonce to dám na náš web jako free zdroják. Mimochodem uvažuji o tom, že Želvíky zdroják dám také volně ke stažení.
V čem své hry vytváříte?
Ve VB6 ale některé knihovny jsou psané v C++
Jaký máš názor na prográmky jako Gamemaker?
Budu upřímný: nesnáším je. Ničí to programátorské myšlení, nutnost vzít papír a tužku, načrtnout vývojový diagram nebo rozebírat problém a následně jej řešit. Ano, je to sice ulehčení práce, ale jak jsem již řekl: nesnáším je a Gamemakera obzvlášť :)
Co si myslíš o projektech jako České Hry a Gamecode? Navštěvuješ tyto stránky?
Ne bohužel...přiznám se, že jsem o tom ani neslyšel... je my stydno :)
Máte již nějaké plány do budoucna?
Po dokončení Sickle plánujeme Želvíky 2, kteří by měli být hotovi rychle, jelikož budou běžet na plně dynamickém Sickle enginu. A pak? Čert ví..:)
Jaké inovace plánujete do Želvíků 2?
V Želvíkách dvojce by měla být možnost hrát za dva charaktery, samozřejmě podpora kooperativního multiplayeru (i split screen), větší UI, resp. přítomnost UI :), více levelů a zkrátka vše, co se od pokračování dá očekávat .. :)
To by mělo ;-). Vánoce se blíží - věříš na Ježíška :)? Co čekáš že ti letos přinese?
No napsal jsem mu o spoustu knížek mého oblíbeného spisovatele ale celkově se těším na pohodu a klid od školy.
Jaký je tvůj oblíbený spisovatel? Jaký žánr knih máš rád?
Douglas Adams a jeho pentalogie Stopařův průvodce po galaxií. Baví vše, ale nejraději si smlsnu na sci-fi (ala red dwarf).
Kolik hodin denně trávíš u počítače a kolik z toho věnuješ vývoji her?
Nooo..dost času mi zabere Ragnarok :) ale když ho nepočítám (hraju jej jen večer) tak asi 4-5 hodin a tento čas věnuji vývoji.. v podstatě by se dalo říct že se věnuji jen programování (+opravování kódů kamarádů +psaní kódy pro kamarády :)
Co komerční hry, hraješ? Co si myslíš o Half-Life 2 a DOOM 3? Jaká je tvoje nejoblíbenější gameska?
Ani moc ne, ale občas se ke mě nějaké zprávy dostanou. Ano DOOM3 a Half-life 2 jsou skvělé, ale takové hry otočím a konec - nikdy se k nim nevrátím. Nejoblíbenější gameska je jednoznačně Age of Empires 2:CQ, noci síťových pařeb neznají konce..:)
Co říkáš na vývojářské rychlosoutěže, Becherovka Game a jiné podobné projekty? Nehodláte se někdy do něčeho takového zapojit?
Becherovka game a jí podbné soutěže jsou fajn, ale nutí programátory pracovat ve spěchu, což může vést k nepříjemným negativním návykům v kódu (nekomentování apod.), a to není dobré pro budoucí povolání programátora. Ano, uvažujeme, že se do něčeho zapojíme, ale jsme líní :)
Chtěl bys něco vzkázat čtenářům Plných Her?
Vzkaz? No, možná ať snad někdy zabrousí na naše sajty, aby nám zvedli návštěvnost :) Díky za rozhovor :)
Díky za rozhovor a přeji hodně vývojářských úspěchů!