Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s týmem VKapse Software

  11:22aktualizováno  11:44
Po skákačce Želvíci a multiplayerové akci Sickle pracuje tým VKapse Software na real-timové strategii Ťupové. V jaké fázi se hra nachází? Na čem dalším tým pracuje? Čtěte náš rozhovor.

ŤupovéOdpovídá Pepa (scénář), Joe (grafika), Dave (programování)

V únoru probleskla freeware servery zpráva, že tým VKapse Software končí. Copak se stalo? Došlo v týmu k nějakým změnám?

Pepa: To, že se tým rozpadl byla spíše osobní záležitost, a také v té době klesla naše chuť dělat hry na bod mrazu. Vkapse se vrátilo, avšak bez grafičky Elišky Běhalové a přijal se nový 2D grafik, který je znám ve freeware vodách jako Nudlovka.
Joe: Freeware weather taft.
Dave: Vše podstatné řekl Pepa, jen bych doplnil, že jsem měl v té době také nějaké osobní problémy, které jsem vzápětí vyřešil.

Vaše poslední hra Sickle byla velice kladně přijata. S jakými ohlasy jste se setkali osobně? Jste s hrou spokojeni?

Pepa: Já osobně jsem velice rád, že byly jediné mé 2. mapy v jednom magazínu vyhlášeny za nejlepší ve hře. Jinak pokud se podívám na vydanou verzi Sickla musím říct, že má dost chybiček, což je zpravidla způsobeno tím, že byl naprogramován ve VB.
Joe: Tak já sem si Sickle zahrál teprve před pár dny dost sem se u toho nasmál, ta hra mě fakticky chytla a všechny kola sem poctivě proskákal.
Dave: Spousta lidí mě kontaktovala už před vydáním, zda bych jim nemohl poskytnout exkluzivní verzi :-), takže zájem celkem veliký. Se hrou spokojen nejsem, není to zrovna ukázka mých programátorských kvalit.

V současnosti pracujete na strategii Ťupové. V jakém stádiu se projekt nachází? Kdy bude vydána?

Pepa: Strategie Ťupové je na tom tak daleko jako Duke Nukem Forever. Je pravdou, že poslední dobou se začíná vývoj rozbíhat na plné obrátky a měl by být brzo hotový editor a scénář. 
Dave: Programování Ťupů provází už od počátku spousta problémů. Např. jedná se už o šesté kompletní předělání zdrojového kódu (včetně změny jazyka z VB na C++), editor map nyní také prochází změnou - předělávám jej do prostředí GTK+. Kdy bude hra vydána neřeknu, nechte se překvapit ;-)

Ťupové Můžete hru návštěvníkům představit? Na co se mohou těšit?

Pepa: Hra Ťupové je Realtime strategie, která hráčům herními prvky může připomínat legendární Age of Empires II, takže nepůjde vždycky jen o to zničit všechny protivníky. 
Dave: Snažíme se do hry zakomponovat lehké rpg prvky a udělat jí silně zaměřenou na příběh. Na co se mohou hráči těšit? Především si budou moci vybrat, zda chtějí hrát "Kampaň", náhodnou mapu nebo multiplayer, ve hře samotné pak budou moci uzavírat spojenectví, posílat na cizí území špiony a.. a dost. :-)

Sickle byl jako stvořený pro hru více hráčů. Počítáte s multiplayerem i do Ťupů?

Pepa: Myslím, že by multiplayer v Ťupících neměl být problém.
Dave: Jistě.


Želvíci byli ideální hrou pro děti, Ťupové mají podobně roztomilou grafiku. Bude se opět jednat o vyloženě dětskou hru nebo southparkovský styl pro "dospělé"?

Pepa: Když už jsme u grafiky, rozhodně bude zajímavé, jak se nám podaří sloučit práce dvou rozdílných grafiků. Myslím, že Ťupové bude hra pro všechny generace.
Joe: Přemýšlíme o specálních cheatech kde budou jednotliví Ťupové převlečeni za islámské radikály a místo jablek budou těžit ropu.
Dave: Hra není tak rozromilá, jak se zdá. Jen prozradím, že ve hře bude tzv. Parental Lock, kde se budou moci vypnout násilné scény.

Zdrojové kódy Sickle i Želvíků jste nabídli volně ke stažení, na vašich stránkách najdou zájemci ke stažení tutoriály pro programátory. Jaký je váš vztah k open-source?

Pepa: Opensource může být dobře využit, ale i příšerně zneužit!
Joe: Bohužel nemam ponětí co je to open-source, ale jak řiká Pepik určitě bychom měli za každou cenu ... a tím myslim za každou cenu ... jaká byla otázka?
Dave: Myslím si, že je to dobrý způsob, jak se skvěle naučit programovat. Je skvělé studovat zdrojový kód zkušeného programátora a učit se z něj. Krom toho hra vyjde i pro operační systém GNU/Linux a dodání zdrojového kódu se hrou je dle mého názoru nutností :-).

Spousta českých týmů se po několika úspěšných hrách pokouší prorazit na shareware scéně. Neláká i vás vytvoření placené hry?

Pepa: Na scéně shareware můžete prorazit s opravdu vynikající hrou. Tím nechci říct, že by Ťupové byli špatní, ale je pořád lepší usilovat o titul nejlepší freeware hra než průměrná shareware.
Joe: Zatím o tom nepřemýšlíme. Hry děláme hlavně pro zábavu.
Dave: Vůbec, naše srdce jsou věrná freeware tvorbě.

Máte v plánu i další projekty mimo strategii Ťupové?

Pepa: Měli sme jich hned několik - povětšinou malých, ale ani ty sme nedodělali, takže po Ťupících by mohli přijít Želvíci 2, a nebo co takhle nějaké RPGčko?
Joe: Určitě ano.
Dave: V hlavě se mi rýsuje mmorpg projekt ze staré školy (ala Ultima). Uvidíme, jak to dopadne.

Ťupové Jaké technologie používáte při tvorbě vašich her? 

Pepa: Jakožto scénárista ... NOTEPAD!!!
Joe: Tak základem všelijakých nejrůznějších programů pro kreslení a animaci je hlavně papír a tužka. Ty programy jsou třeba GrafX nebo Photopaint ale i Paintbrush 
Dave: Snažím se používat cross-platform technologie, takže pro jednoduché hry SDL, pro okenní aplikace GTK+ nebo wxWidgets. Programuju v jazyce C/C++.

Online hry se těší velké popularitě. Neláká vás tvorba online her ve Flashi nebo Shockwavewe? Hrajete sami nějaké online hry?

Pepa: Zatím určitě ne. Flash je zatím pro nás zamčená skříňka, ale jinak si každý z nás občas zahraje nějakou tu flashovku.
Joe: Nejradši mám tu, jak rozdáváte facáky opicím a čekáte jak daleko odletěj ;Q
Dave: Flash hry mě nelákají a ani je nehraju.

Jaké prvky by měla mít pro vás ideální hra? 

Pepa: Ideální hra musí bejt chytlavá, zábavná, snadno pochopitelná a nejlépe pro 2 na splitscreen - Marshmallow Duel
Joe: Dynamická.
Dave: Skvělý příběh, který vás chytne. Nesmí být zbytečně zdlouhavá a hlavně zábavná!


Ťupové Zajímáte se o českou herní scénu? Co říkáte na akce typu GDS a server Českehry.cz?

Pepa: Na GDS jsme se chystali, bohužel to nevyšlo. Myslím, že jsou akce podobného typu rozhodně zajímavé a člověk se tam dozví spoustu nových informací.
Dave: GDS nám opět nevyšlo. Na serveru ceskehry.cz občas něco postnu :-). Z české herní scény mě naposledy zaujal projekt Cardhalia od Calimero Industries.

Které tři věci byste si s sebou vzali na pustý ostrov?

Pepa: Když se nad tím tak zamyslím, tak bych nemohl bejt sám na pustým ostrově, takže pokud bych si měl vzít 3 věci tak to bude Pistole, Náboj a Rakev.
Joe: Deku, plavky a pivo.
Dave: Na pustý ostrov bych nikdy necestoval a pokud bych tam měl skončit neplánovaně, tak těžko můžu rozhodnout, co si vzít s sebou ;-).

Co byste na závěr vzkázali fanouškům, kteří hrají vaše hry?

Pepa: Aby se šli taky proběhnout ven :-D
Joe: Ať hrajou a píšou co jim na našich hrách vadí a naopak, co bychom měli vylepšit, postřehy, bugy...cokoliv k tématu.
Dave: Venku je taky hezky a místo paření byste teď měli spíš prohánět holky/kluky!

Díky za rozhovor

 

Oficiální stránky týmu: http://vkapse.aspweb.cz/

Autor:


Témata: Linux


Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.