Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s výherci Becherovka Game 2006

  1:00aktualizováno  18. prosince 6:46
Zhruba rok uběhl od chvíle, kdy jsme naposledy zpovídali vítěze minulého ročníku Becherovka Game. Další ročník je za námi a vítězství si opět připsal tentýž tým, tentokráte s adventurou. Co chystá do budoucna a exkluzivní info o novém projektu uvnitř.

Dataweb

Tak na úvod klasicky k týmu. Od posledního rozhovoru uplynul zhruba rok. Pracujete porád ve stejné sestavě nebo se sestava nějak změnila?
Tým sa od minulého roku moc nezmenil. Miesto vynikajúceho grafika Smuphixa je tu iný vynikajúci grafik Stevo Herda ...z externistov spomeniem Johnny_G ako prekladateľ (tiež vyhral z hrou na BG2006)

V adventurách i celkově jste vyhráli s Moribund Worldem. Jak dlouho jste na hře pracovali?
Prace začali v Aprili 2006 z asi 2 mesačnou prestávkou (Jun,Jul) počas ktorej sa pracovalo na Betonixe ...takže zhruba 4 mesiace.

Se svým Space Merchants jste vyhráli i v minulém ročníku a leckdo by možná očekával, že se letos vrhnete do Becherovka Game s jeho pokračováním. Kdy a proč jste se vlastně rozhodli k takto razantnímu žánrovému odbočení?
Ehm...Space Merchants je kapitola sama o sebe momentálne čakáme na vhodný engin do ktorého by stalo zato ho prerobiť. Adventuru som sa rozhodol spraviť z jednoduchého dôvodu...pretože som ju ešte nerobil...človek nemôže robiť stále to iste dookola a ja som potreboval nieco so my zas nieco da ...každá nová skúsenosť sa cení. I keď som spočiatku uvažoval o WinterMute engine (ktorý je mimochodom super) nakoniec som spravil všetko vlastne....či sa to podarilo alebo nie už posúdia hráči. Dataweb

Do hry jste původně přihlásili dva projekty, jeden byl ale z nezpúustitelnosti vyřazen. Hodláte tuto hru vypustit později ve funkční verzi?
No za tuto amatérsku chybu sa fakt hanbím ...nezadefinovane podadresare v instalačke zmarili 2 mesiace prace. Hru už vypúšťať nebudeme kedže sa súťaže prakticky nezúčastnila chystáme sa ju trosku prerobiť a poslať na budúci rok znova.

Když teď vidíš hry, které se logické kategorie zúčastnily, jak bys tipl její umístění v případě, že by byla funkční?
No tato otázka asi nieje namieste, vyvojar si svoju hru cení vždy viac než je to z pohľadu hráča či porotcu....ja by som tipol 1-2 miesto a urcitě výhru v tematike pretože nic tematickejšie hádam ani nemôže existovať. Na druhu stranu Faux Pa je špičková hra (aspoň co sa hratelnosti týka) takže ťažko posúdiť. Dataweb

Nyní zpátk k Moribundu. V porovnání s klasickými freeware adventrami se jedná o naprosto odlišné dílko. Mohl bys tedy nějak shrnout a nalákat případné hřáče, na podobný styl her nezvyklé?
Neviem nakoľko je MW od ostatných adventur odlišní , ja adventury nehrávam (nehral som ani MW ) ale v podstate som sa doňho snažil zakomponovať to čo by v adventure asi nemalo chýbať (hľadanie a spájanie predmetov , nejaká ta logická hádanka) pridal som však veci ktoré v adventurach nebudú uplně bežné (dvíhanie vlastnosti vašej postavy). Veľmi rad mixujem rôzne žánre snažím sa dať hre to co by tam bavilo mňa. Dosť podivná vec je aj ohodnocovanie vašej činnosti v hre , napríklad body za prehľadávanie, sám som zvedavý aké najvyššie skoré niekto nahrá.

A kdo má na svědomí tu příjemnou hudbu, kterou můžeme během hraní poslouchat?
O špičkový hudobný doprovod sa opet postaral Jonatan Kaleta. je fakt co počúvať.

Zgerbi, jaký byl tvůj úkol při tvorbě Moribundu?
Ja som robil 3D grafika. takže Desperadox mi dal náčrt ako ma daná lokacia vyzerať a ja som vymodeloval, ukázal a on mi to ešte par kráť poslal s5.

Druhá výhra za sebou, to vás musí příjemně nabudit do budoucnosti. Víceméně jsi to již nakousl, ale můžeme se těšit na váš třetí "pokus"? Případně objeví se v dalším ročníku něco víc než ona nešťastná logická hra z letoška?
Jasne stáť sa 2x za sebou absolútnym víťazom je pre mňa dosť veľké zadostiučinění. Na budúci rok samozrejme pripravíme aj niečo lepšie než krátku logickú hru :-) Prace však začnú až po vyhlásení ročníku pretože určitě dojde k zmenám (dúfam že nejaký ročník ešte bude) takže zatiaľ je všetko len v štádiu premýšľania 'čo by sme spravili aby sme zas vyhrali' :-) Zatiaľ aby som sa nenudil pracujem na jednom nebecherovskom projekte (momentálne ešte nemá názov). Dataweb

Můžeš o něm zvědavým čtenářům o tomto tajemném projektu prozradit něco více?
Pôjde o variáciu na logickú hru podobnú Begemed. Určite každý pozná. Hra bude v hexa prevedení z pekným animovaným pozadím a rôznymi vychytavkami. Čo možno bude hráčov zaujímať je že pôjde pod Win , Macintosh a Linuxom

Druhá výhra za sebou, to už si zasluhuje pořádnou oslavu. Jak jste oslavovali tentokráte? Pokud jste to již stihli ;-)
:-) Prvá vlna oslavy prebehla priamo na vyhlásení, vypil som množstvo betónov a potom sme s par ľuďmi z Českých hier zaparkovali niekde v knajpe. Na Slovensko som sa vrátil v Agileho bunde :-) týmto sa mu verejne ospravedlňujem.

Jak bys celkově zhodnotil letošní ročník s předešlými? Co do organizace, kvality a počtu her?
Organizácia bola super dokonca sa na vyhlásení objavilo par celebrit :-) Čo sa tyká poctu a kvality tu to už dosť pokuľhávalo...hier bolo nešťastné malo a kvalita dosť mizerná (samozrejme česť výnimkám)

Z her, která osobně se líbila tobě nejvíce?
Čo sa týka hier v tomto ročníku tak jednoznačně BugAbOO od Sosáků....ta hra ma proste uchvátila fakt nádherná grafika klobúk dole. Veľký potenciál mal Becher Tycoon keby na ňom ešte popracovali a poslali to na budúci rok bola by to jasná jednička. Dataweb

Když zrovna neděláš na hře pro Becherovku,čemu se rád věnuješ?
Desperadox:Popri práci toho času veľa nieje, som rad keď mam chvíľku na programovanie, vždy si ale nájdem čas na dobru Sci-fi či už je to kniha alebo film.
Zgerbi: Tak zrovna robím inú hru :-D.... alebo si niečo len tak pre zábavu

Blíží se Vánoce, jak je plánuješ strávit? Co pro tebe tyto svátky vůbec znamenají?
Desperadox:Vianoce budem tráviť z rodinou ako vždy, oddych,zabava , darčeky :-)
Zgerbi: Plánujem ich stráviť doma v kruhu rodiny. Znamenajú pre mňa hlavne to že doma je taká pohodova nálada...... a samozrejme darčeky:-)...ale nieee..

A klasicky nějaké poselství vzkaz na závěr?
Vážení hráči skúste niekedy nejakú hru vytvoriť potrebujem silnejšiu konkurenciu už sa z toho stáva stereotyp :)))

Autor:


Témata: Advent a Vánoce


Nejčtenější

Beyond-Human
Beyond-Human je dokonalá a zatraceně obtížná akční plošinovka

Lidstvo prohrává válku s mimozemskými vetřelci. Vy, supervoják, jste byl jednou z posledních nadějí. Jenže teď vám jde o vlastní život. V perfektní...  celý článek

A Walk In The Park
A Walk In The Park je krásná procházka a taky psychologický horor

Klidná procházka parkem za doprovodu hlasu vašeho nejlepšího přítele. Co může být pohodovějšího? Nikoho by asi nenapadlo, že atmosféra se může rázem změnit v...  celý článek

Další z rubriky

Dots and boxes
Dots and Boxes - dojmy z betaverze

Máte rádi logické hry? Tým Sosáci vydal betaverzi své hry, která vychází z populárního Othella nebo Reversi.  celý článek

Kulivočko
Kulivočko - dojmy z dema

Zahráli jsme si demo české adventury Kulivočko.  celý článek

2011
Nejlepší nezávislé hry roku 2010 - 1. část

První část nabízí výběr nejlepších adventur, akčních her a arkád, které jste si v minulém roce mohli z Plných her stáhnout.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.