Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s Watcherem o Eternity

  12:00aktualizováno  22. srpna 7:51
V dílnách českého Element Software se již delší dobu připravuje nadějná 3D akce jménem Eternity. Zajímá vás, jak na tom projekt momentálně je, kdy bude dokončen a na co se můžeme těšit? Watcher nám něco málo prozradil v tomto rozhovoru.

Eternity

Jako pokaždé začneme klasickou otázkou - můžeš představit tým který pracuje na akční hře Eternity?
Na Eternity jsme pracovali tři a od vydání dema to vypadá, že budeme čtyři.Spíš než pod jmény nás bude někdo znát pod nicky Pendragon, Seillim, Virus a já (Watcher). Jsem programátor a ostatní se starají o grafiku. I když o tu se taky občas snažím, ale zas tak mi to nejde. Byl totiž celkem problém s tím, že jsem se učil zacházet s novým enginem a ani jsem pořádně nevěděl v jakém formátu vytvářet mapy a tak podobně. To se naštěstí začíná ustálovat.

Můžeš ve stručnosti váš chystaný projekt představit?
Jistá věc je, že se bude jednat o temnou fps zaměřenou hlavně na interiéry. Můžete se těšit na oblíbené mimozemšťany a jejich mutace s pozemskými tvory. Takovéto pokusy se děly během studené války a vy se dostanete na základnu, kde se takovéto věci skladují. Hlavním cílem hry nebude oblíbená záchrana světa, ale zachránit si život. Zápletek bude více, mohl bych říct, že zde příběh přesněji nezveřejním aby jste se měli na co těšit, ale pravda je taková, že jsme ho ještě moc nedomysleli. Hra zřejmě žádnou revoluci nepřinese, ale snad dokáže na nějaký čas pobavit.

A něco konkretnějšího o příběhu prozradit negodláš? Ani na webu příliš informací případným zvědavým hráčům nenabízíte.
Já jsem se doposud snažil dát dohromady alespoň základy herního systému, jak to bude fungovat, a tak jsem neměl příliš času bavit se o příběhu. Co se stránek týká, pokusim se to co nejdřív napravit. Někdo aktualizuje stránky každý den a s hrou nepohne. My to máme naopak.

Když už jsi nakousl rychlost vývoje, jak na tom vlastně s Eternity jste? Jak dlouho na ní děláte a na kdy zhruba odhaduješ vydání?
Ze začátku to šlo dosti pomalu. Předtím jsem si jenom tak hrál s Game makerem a někdy v zimě jsem začal vytvářet Eternity v Delphi. Později jsem přešel na c++. Ale s oběma programy a enginy, které jsem používal, jsem se musel nejdřív naučit. Když tento faktor člověk zvládne, tak se začne vývoj zrychovat. Chce to mít už nějaké zkušenosti. Vydání to opravdu těžko říci. Letos to nevidim nadějně, takže příští rok, dýl už by ani nikoho nebavilo na tom pracovat. Dokud nás bude bavit to ladit a vylepšovat, tak budeme tvořit.

Na čem konkrétně pracujete v této chvíli? Co vydání nějakého nového dema?
Myslim, že nové demo určitě bude, protože to dosavadní byla jen taková ukázka jak by mohly některé věci při nejhorším fungovat. Rozhodně by mělo obsahovat lepší inteligenci nepřátel, jiný formát map, tudíš lepší grafiku, a doufám, že i fyzikální engine. Tím jsem se zrovna dneska zabýval. Jinak se momentálně pracuje na nové mapě a zbraních.

Během vývoje se měnily enginy. Jaký důvod vás k tomu vedl, pro který jste se rozhodli nakonec?
Původně jsem zvolil engine Truevision3D spolu s Delphi. Engine je to celkem jednoduchý, takže jsem do něj vniknul i s minimem zkušeností. Vysoké nároky na hardware a fakt, že engine už začínal být postarší mě přiměly k tomu, že jsem přešel na c++ a Irrlicht engine. Se zkušenostmi z prvního enginu jsem do něj taky nějak pronikl. Eternity

na fóru jsi se zmiňoval o možnosti bullet time, můžeš nám k ní povědět něco více?
Napadlo mě, že j eto věc, která se u freeware her moc nevyskytuje. Ale bojim se jak se projeví na úkor hratelnosti. Pokusím se ho zprovoznit do nového dema a uvidíme, jestli je to dobrý nápad.

A co zbraně? Jaké kousky se dostanou do hráči pod ruky?
To není moc otázka pro mě, ale co já vím, tak bude armádní nůž, klasicky pistole, samopaly, brokovnice, nějaký větší kalibr a završí to raketomet. Poté nějaká vybavička jako granáty a miny. A třeba se potkáte i s motorovou pilou.

Existuje nějaká hra, kterou jste se při vývoji Eternity inspirovali? Která je třeba vaším vzorem?
Já myslím, že každý se něčím inspiruje. Já osobně zas tolik hry nehraju, takže jsem se inspiroval asi těmi nejznámějšími dílky jako f.e.a.r, half-life nebo Doom3.

Bude v Eternity něco kvůli čemu by si hru měli hráči opravdu zahrát? Nějaký až tak často nevídaný prvek?
To by asi bylo předčasné tvrzení, ale hry se dělají pro to, aby lidi bavili a né, aby od nich znechuceně odcházeli. To se také bohužel občas povede. Budeme se snažim o fps s dobrou grafikou a hratelností. Nevídaným prvkem jsi nejsem jistý, ale tím né tolik frekventovaným by mohl být již zmíněný bullet time, nebo že by si mohl hráč vlézt do některého dopravního prostředku. Myslém tím například, že by si hráč usel vlézt do náklaďáku, aby prorazil zamčenou bránu.

Na jakou dobu odhadujete délku hry?
Jak nás to bude bavit. Zatim je hotový jeden level pro demo, ten ve hře rozhodně nebude a kolik jich bude ve finále těžko říct. Myslim, že herní doba nebude delší jak 2 hodiny, ale rozhodně bych nerad hru kratší jak hodinu. Asi vám to přijde málo, ale i tak je za tim nehorázně práce.

Co dosavadní ohlasy na hru? Jsi spokojen? Neobjevila se v průběhu vývoje nějaká chvíle, kdy jsi chtěl s Eternity seknout a věnovat se raději něčemu jinému?
Ohlasy byly zatím vesměs kladné, takže spokojen určitě jsem. Na chvíli kdy bych s tim chtěl seknout si nepamatuju. Mě vždycky tvorba her fascinovala a to hlavně těch trojrozměrných. Snažím se získat nějaké cenné zkušenosti formou, kterou dokáží někteří ocenit. Navíc mě vždycky víc bavilo hry vytvářet, než je hrát.

přemýšlel jsi již nad nějakými plány do budoucna? tedy co bude po Eternity? Je třeba nějaký žánr nebo cokoliv co by tě lákalo?
Určitě se něco najde. Napadlo mě zúčastnit se některé soutěže, snad mi v takovym případě zkušenosti z Eterntiy pomohou podstatně zrychlit vývoj. Ale jako by se hráči nechtělo přestat hrát, tak mně se nebude chtít přestat vytvářet hry. Myslím si, že by mě tvorba her bavila i jako zaměstnání, ale to je daleko. Eternity

Co další koníčky kromě tvorby her? Čemu se věnuješ ve svém volném čase?
Tvorba her j dost velký žrout času, ale nic se nemá přehánět. Zájmy mám bezpochyby stejné jako naprosta většina lidí mého věku, k tomu je můj další koníček jít si někam zařádit na kole (vždycky si něco udělám a jdu dělat na hře) a určitě si pro nový školní rok zase ještě něco najdu.

Na závěr, nějaké poselství čtenářům nebo něco co bys chtěl říct a nebylo doposud řečeno?
Asi že za každou hrou, pokud to neni naprostá kravina nebo předělanej tutoriál, je necháno dost práce a minimálně to by se na každé mělo ocenit. Kdo by rád také začal s tvorbou her jen do toho, česká scéna by určitě chtěla obohatit. A navíc je to lepší vybíjení agrasivity, než hraní té nejmorbidnější hry.

Diky za Rozhovor, Hodně úspěchů v další tvorbě
Díky za čas a mějte se jak chcete.

Homepage projektu:http://elementsoftware.ic.cz/eternity.htm

Autor:




Nejčtenější

AFC Servis DC a.s. - Anna Moravcová
Všeobecný/á účetní

AFC Servis DC a.s. - Anna Moravcová
Ústecký kraj
nabízený plat: 20 000 - 25 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.