Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor se Silvermanem o tahové strategii Stratos

  12:00aktualizováno  10. září 2004 5:32
Tým Silver Eye Software, který vytvořil zábavné RPGčko SubQuest, chystá nyní originální vesmírnou tahovku Stratos. Na detaily ohledně tohoto nadějného projektu jsme se zeptali člověka z nejpovolanějších…

Tým Silver Eye Software, který hostuje pod BonusWebem na adrese subquest.bonusweb.cz, je znám především díky graficky ne zcela dokonalému, ale hratelností vynikajícímu RPGčku SubQuest. Před nějakou dobou se vážně hovořilo o přípravě druhého dílu této hry, z toho ale nakonec sešlo. Proč – to byla jedna z otázek, které jsme položili Petru Kováčovi alias Silvermanovi, vedoucímu týmu. Většina z nich se ale točila okolo jiného tématu: tahové strategie Stratos, na které momentálně Silver Eye Software dělají…

Stratos Představ prosím sebe a tým Silver Eye Software čtenářům Plných her...
Takže momentálně jsme v týmu tři. Já jsem vedoucí celého toho seskupení, hlavně programátor, ale starám se i o web. Dále náš grafik Spawn, umí 2D i 3D takže je to pohoda. No a nakonec Jaco, ten se stará o ozvučení. Betatestery do týmu nepočítám, spíš je to jen amatérská výpomoc, hry si testujeme sami.

Shrň prosím stručně historii Silver Eye, jaké hry máte dosud na svědomí?
Vytvořili jsme poměrně dost her, ale myslím že za zmínku stojí jen několik z nich. Například střílečka Sniper, to byl první lepší projekt. Hlavně je tu ale SubQuest, na jednu stranu velmi kritizované dílo (kvůli grafice), ale na stranu druhou velmi úspěšné díky hratelnosti. Sami jsme se divili kolik lidí to dohrálo dokonce (a ne jednou) :) . To je zatím nejspíš všechno.

Momentálně pracujete na projektu jménem Stratos. Co to bude?
Bude to tahová strategie. Ale ne tak jak je známe, žádné nudné plánování tahů (i když na nějaké to plánování taky dojde) a tak, bude to mnohem svižnější. Jde nám hlavně o to aby byl hráč nucen využít výhod a nevýhod každé rasy. To je základní kámen této hry. Prostředí je zasazeno do daleké budoucnosti, což si myslím že není na škodu, dalo nám to velkou volnost při tvoření příběhu.

Vesmír Stratosu obývá několik různých ras. V čem se liší a jaké mají navzájem vztahy?
Liší se hlavně v tzv. speciální vlastnosti. Je to výhoda kterou mohou použít jen a jen oni. Například Stratosané mají upgrade na budovy, díky čemuž vydrží dvakrát více. Každá rasa je samozřejmě trochu jinak zaměřená, Herodoté jsou agresivní, Vertisani mírumilovní... vše zapadá i do příběhu, takže konfliktu se účastní jen "vybrané rasy" tedy ty, které mají zájem na zabrání planety Stratos (ať už z politických nebo zištných důvodů).

O co konkrétně jde v příběhu? Bude hra jednoho hráče mít lineární nebo dynamickou strukturu?
Příběh se točí kolem dobývání Stratosu, nebudu prozrazovat, jak to vlastně dopadne, ale hráči se bude pravda postupně odkrývat po každé dohrané misi. Příběh je spíš lineární, ale bude tu i mise se dvěma konci. To, jak ji hráč dokončí, určí pak jeho výchozí pozici v následující misi. Myslím si, že je docela zajímavé, že hráč začíná za rasu, která je v tom vlastně nevinně, protože naletěla intrikám jiných. :)

Jak bude vypadat hraní jednotlivých misí? Zmínil jsi, že ačkoliv půjde o tahovku, nebude plná nudného plánování. Jak toho chcete docílit?
Vymysleli jsme si takový systém, kdy hráč vlastně nic neteží a veškeré jednotky či budovy dostává z mateřské lodi. Čím lépe si vede "dole" na planetě, tím více výsadků nových jednotek či celých budov dostává. Pokud se rozhodne útočit nebo použít výhodu své rasy, musí na takovou posilu zapomenout. Díky tomu je pak hra velmi dynamická, protože se pořád útočí nebo staví. Prostě se pořád něco děje :)

Stratos S jakými jednotkami se ve hře setkáme? Můžeš uvést nějaký příklad?
Jednotek je ve hře poměrně málo, ale vzhledem ke stylu hry to ani tak moc nevadí. Liší se hlavně silou - jedná se o celé oddíly pěchoty. Čím lépe vycvičení, tím silnější jsou a způsobí více škody na budovách nebo porazí slabší oddíly nepřítele. Nekteré rasy mohou oddíly posílit na vyšší úroveň než je maximum u jiných ras, což jim poskytuje velkou výhodu v boji.

Bude ve hře i multiplayer, popřípadě skirmish mód?
Skirmish mód tu je, budete si moci zahrát za jakoukoliv rasu (proti jakékoliv) , zvolit kolik kol se nesmí útočit a také jestli jsou povoleny výhody ras nebo ne. Multiplayer bude ve hře také, ale pravděpodobně ne síťový, ale jen ve dvou na jednom počítači.

Teď k technologické stránce hry: co všechno umí engine Stratosu?
Pravděpodobně znáte hry od Sgames. Naše hry používají podobný engine, takže si troufám říci že umí hodně :) Celé Menu je čistě grafické, na efektech jsme nešetřili a tak se vám kolem tlačítek New Game či Rules motají asteroidy... jaké efekty zařadíme do samotné hry se ještě uvidí...

Jak bude hra vypadat graficky, z jakého pohledu se na ni budeme koukat a jaký bude interface?
Hru budeme sledovat z výšky jako bohové :) Jak jsem již zmínil, není to klasická tahovka jak ji známe, vsadili jsme hlavně na originalitu a zábavnost. Samotná herní obrazovka bude rozdělena na dvě poloviny - vaše a nepřátelské území. Budete mít oblast kde se staví budovy a oblast kde budete shromažďovat vojsko. Každý objekt na herní ploše je zastoupen "kartou". Jeden oddíl vojáků = jedna karta. Budovy jsou udělané trochu jinak, ale to se nechte překvapit.

Bude ve hře také nějaká hudba a zvukové efekty?
Samozřejmě. Již teď máme dvě skladby, jednu do Menu a druhou do samotné hry. Budou tu taky skladby navozující atmosféru prohry nebo vítězství. Zvukové efekty budou snad taky, plánujeme je hlavně do hry samotné (pro boje, nové výsadky či postavené budovy) ale i pár do Menu. Obojí bude možné vypnout.

V jaké fázi se momentálně hra nachází a kdy asi tak bude dokončena?
Kdy bude asi hra dokončena nevím, záleží na tom jak rychle bude vytvořena potřebná grafika a jestli se nevyskytnou nečekané komplikace. Nyní máme prakticky hotové Menu (myslím co se zdrojového kódu týče, teď už jen stačí přidávat jednotlivé položky) a snad už je i hotová nezbytná umělá inteligence. To je asi to nejtěžší, kromě Save\Load problematiky. Ale celkem bych to odhadl na 20% hotové práce. Výhoda je, že na papíře je už vlastně hra hotová :) Zbývá jen přenést to do počítače.

Vím, že jste také pracovali na druhém díle RPGčka SubQuest. Co se stalo s tímto projektem?
Byl zrušen, protože na to je nás příliš málo. Tolik grafiky co jsme na to potřebovali v současné době není v našich silách vytvořit. Ke všemu by bylo nutné všechny postavy rozanimovat. To byla poslední kapka a projekt byl zrušen. Možná se k tomuto projektu vrátíme, až nás bude mnohem více (hlavně grafiků, ty potřebujeme i teď!) .

Máte nějaké další plány do budoucna? Vrátíte se někdy k SubQuestu dvojce, nebo už máte nápady na úplně jiné projekty? Láká vás tvorba komerčních her?
Komerční hry zatím dělat nechceme, nejdříve je dobré uvést se pomocí freewarovek. K SQ2 bych se já osobně vrátil velice rád, protože RPG mám nejraději. Proto usilovně sháníme další nadšence aby bylo možné tento ambiciózní projekt oživit. Spousta lidí se hlásila, že by rádi SQ2 testovali, jenže když se nepříhlásil žádný grafik, nebylo co testovat... Nápad na další projekt zatím nemáme, Stratos je teď nejdůležitější.

A na závěr tradičně: pokud chceš něco dodat ke Stratosu nebo vzkázat čtenářům PH, máš prostor...
Rád bych čtenáře požádal o pomoc - potřebujeme schopné grafiky a zvukaře. Jinak pevně doufám že se jim bude Stratos líbit a poskytne jim hodně hodin originální zábavy. Za SilverEye Software je to ode mě všechno.

Autor:


Témata: Asteroid


Nejčtenější

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.