Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor se Soundboss Games

  12:00aktualizováno  10. září 3:17
Není tomu tak dávno, co vyšla jejich první hra Getaway! (jen půl roku) a hned se k nám dostal jejich zbrusu nový arkanoid a většina z nás ví, že byl opravdu velmi zábavný. Jak se tým změnil (stále jen jeden člen?), co je nového a jaká hra bude následovat? Že by Getaway 2 (už tak trošku jako GTA)?

Soundboss Games Zdravím vás pane Soukup. :) Je to sice poměrně nedávno, co jsme tu s tebou pořádali první rozhovor (i když, ne pro každého může být půl roku krátká doba). Co se tedy za tu dobu stalo nového? Mohl by ses představit našim čtenářům, kteří o tobě třeba ještě nic neslyšeli?
Zdravím. :) Nového u mne není kupodivu nic. Stále docházím do práce (která mě ještě stále baví) a po večerech si buď hraju s GameMakerem a dělám hry nebo se pohybuji někde ve společnosti. Už se těším na lepší počasí (bez deště), abych mohl zase vytáhnout kolo a udělat si pořádný výlet.
A pro ty co mě neznají? Jsem obyčejný pracující tvor, je mi 21 let a mám za sebou střední průmyslovou školu v Ječné ulici. Pro zvědavce - na VŠ momentálně nedocházím (možná časem).

Před pár dny jsme publikovali tvůj výtečný (bezejmenný) arkanoid. Co nám k němu povíš? Máš v plánu třeba nějaký patch?
On tak bezejmenný není... Jmenuje se Arcanoid ;), ale jinak jde o obyčejný arcanoid, do kterého jsem dodal několik zajímavých (alespoň si to myslím) funkcí a pár bonusů.
Pracoval jsem na něm od začátku tohoto roku (pravda s dlouhou přestávkou) a doufám, že se povedl. Velmi mě potěšily reakce hráčů a hlavně jejich aktivita. Bláhově jsem si myslel, že mé skóre cca. 97 500 bodů bude alespoň pár týdnů nejlepší, ale spletl jsem se. Během jednoho týdne se našlo hned několik borců a borkyň, kteří tohle skóre s přehledem překonali. Momentální rekord je 221 534 a doufám, že i ten bude překonán.
Co se týče nějakého patche tak zatím žádný v plánu není. Uvažuji pouze o vytvoření Level Editoru (arcanoid má v sobě možnost načítat nové levely z externích souborů). Tak se modlete aby tento editor opravdu vznikl. :)

Soundboss Games A co Getaway 2? Co se týče jedničky, tak mě docela překvapilo, co vše se dá z Game Makeru vymlátit (dobrá práce). Říkal jsi, že tam dáš více měst. Co je na tom pravdy? Chystáš vůbec pokračování?
Já bych tomu neříkal Getaway 2. Říkal bych tomu spíš DeLuxe edition. ;) V tomto pokračování by opravdu mělo být více měst (asi 5), ale hlavně by se měly objevit nové herní módy a nová autíčka (civilní i policejní). Pravděpodobně razantně zlepším AI policie a mělo by se objevit i několik nových bonusů, ale zatím je to jen ve fázi přemýšlení. Třeba nakonec celý projekt pokračování Getawaye smetu ze stolu.

Jaký tedy bude tvůj nový (v pořadí již třetí) projekt? Co nám přinese, o čem bude a tak, znáš to.
Zatím je moc hezký. Na šedivém pozadí se prohání šipka a pokládá čtverečky, které po krátké době explodují. ;) Tak dobře, další projekt bude variace na klasiku Dyna Blaster (nebo chcete-li Bomberman). Hra bude obsahovat nějakou „kampaň“ pro jednoho hráče (příběh ještě není domyšlen), mód aréna – klasický DeatMatch a možná ještě další herní módy. Určitě bude možné hrát ve dvou hráčích na jednom PC a snad bude možné hrát i po LAN a po Internetu. Jako již obvykle bude ve hře několik různých bonusů, některé známé a některé nové (zatím v žádném Bombermanovi neviděné).

Soundboss Games Musím uznat, že ti začínají hry celkem jít a že v poměru s ostatními je „sypeš“ celkem rychle. Přemýšlel jsi někdy detailně o své budoucnosti? Nevidíš se v ní třeba jako úspěšný vůdce softwarové (herní) společnosti?
Vůdce herní společnosti. To nezní špatně. Kdybys o takovéhle pozici věděl, dej vědět. ;) Jak jsem již řekl v minulém rozhovoru, programování mě baví, ale asi bych se tím živit nechtěl (ale kdo ví). Zatím jsem plně spokojen se svou současnou prací (správce sítě). Rozhodně zatím nejsem na takové úrovni, abych mohl dělat hry komerčně.

Jak pamatuješ na své začátky? Kdy jsi začal programovat a v jakém jazyce?
Začínal jsem v Atari Basicu a byla to bomba. Dnes už si z něj moc nepamatuji. :( Pak jsem se dostal k Turbo Pascalu 6.00, tam už se daly dělat věci (třeba grafika 640x480 v 16 barvách). Pak jsem si chvilku hrál s Borland C++, zkusil jsem Visual C++ 1.0 (ještě mám doma CD). Pak jsem narazil na PHP a začal se bavit na téma Internetové aplikace. Tam jsem se „zdržel“ poměrně dlouho. Pak jsem jednoho dne našel na internetu GameMaker, chvilku jsem si sním hrál a asi po 14ti dnech jsem si koupil licenci.

Soundboss Games Kolik hodin denně „čučíš“ do monitoru?
Minimálně 8 – v práci. Doma je to trošku jiné. Jsou dny, kdy pustím PC hned jak dorazím a vypínám ho až po půlnoci, kdy jdu spát. Někdy se k němu nedostanu vůbec (a vůbec mi nechybí). Teď třeba jsem bez PC žil od pátku do neděle včetně, jaká to byla pohoda.
Jinak nečučím do monitoru, ale do LCD, páč mám rád svůj zrak ;)

Jaké jiné záliby kromě PC, sexu a piva máš?
Vodku. ;) Rád jezdím na kole, chodím do kina nebo do divadla, velmi rád plavu, poslouchám hudbu a tak vůbec. Rád hraju Floor Ball a doufám, že ukecám kolegy v práci na pravidelné hraní této úžasné hry.

Jsi hodně spokojen s Game Makerem? V čem myslíš, že je tak dobrý oproti např. Visual Basicu? Co jeho PRO a PROTI?
Já osobně mám GameMaker moc rád, protože mi umožní plnohodnotně programovat a nemusím se starat o vykreslování grafiky, detekci kolizí a tak vůbec. Je fakt, že někdy je lepší si tohle udělat po svém, ale tuhle možnost mi GameMaker nebere. Visual Basic také není tak úplně špatný, ale vůbec nemá domyšlené datové struktury. :( Dost mě zaskočilo, když jsem ve Visual Basicu chtěl dělat poměrně snadnou aplikaci a narazil jsem na problém s prací s polem proměnných. Tohle má GameMaker mnohem lépe promyšlené a je to mnohem blíže k C++.
Proti GameMakeru snad může mluvit jen velikost výsledných souborů. Prostě tam musí být onen „Launcher“.

Soundboss Games Hodláš někdy tento nástroj a celý Pascal opustit a přejít třeba Visual C++?
Uvažuji o C++. V poslední době mě dost oslovil Borland C++ Builder X, ale k tomuhle dojde jen v případě, že GameMaker přestane být dostačující. Zatím se spíš těším na novou verzi GM, která pojede přes Direct3D 8.0 (možná 9.0), uvidíme. :)

Tak jako snad každého se i tebe zeptám, jak vidíš duo Doom 3 a Half Life 2. Nepochybně o tom diskutuje tak přes 80% hráčů, takže jak to vidíš ty? Na co se víc těšíš a čemu fandíš?
Doom3 jsem viděl několik obrázků a videí a moc se na něj těším. Hlavně se modlím, abych ho rozběhl. Half-Life 2 si určitě zahraju a doufám, že i dohraju. Jedničku jsem dohrál už několikrát a byla to super gameska. :)

Rozhovor tedy nějak pěkně zakončeme (zakonči :)). Co vzkážeš našim čtenářům?
Co bych jim asi tak vzkázal. Snad jen, že jim přeji spoustu pěkných free her - třeba očekávaný Yettisports 5 :) a doufám, že se jim budou líbit i hry od SOUNDBOSS games. :)

Autor:




Nejčtenější

Brain box
Logický Brain Box se hraje jako retro, ale působí překvapivě moderně

Stará láska nerezaví a staré mechaniky také ne. Brain Box je logická hra, jejíž hratelnost až nápadně připomíná třicet let staré kusy. Díky modernímu kabátu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.