Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor: Ťupové - roztomilá realtime strategie

  12:00aktualizováno  9:57
Roztomilou grafikou a slibnými nápady se může pyšnit zajímavě vypadající realtime strategie z České republiky. Proč byl její vývoj několik dlouhých měsíců pozastaven a co si můžeme slibovat od jeho obnovení? Odpovědi najdete v rozhovoru.

Tupove

Ačkoliv jsme tu měli o Ťupech rozhovor již dříve, přesto představ tým, který na tomto obnoveném projektu pracuje.
Tak především bych chtěl říci, že vKapse jako tým už skutečně neexistuje. vKapse jsem nyní jen já a pár dalších lidí, kteří občas zcela nahodile udělají nějakou více či méně významnou práci na konkrétním projektu. Dohromady bych ale toto uskupení týmem nenazýval. Tímto bych chtěl poděkovat člověku, jenž si nechává říkat Blackened, který sem tam vypomůže (naposledy skvělý manuál pro Želvíky Gold či testování Želvíků v os GNU/Linux) a hlavně mám podezření, že nikdy nepřestal doufat, že jednoho dne zase začnu pracovat na Ťupech.

Logicky vyvstává otázka - co způsobilo zánik týmu a s tím spojené zrušení všech vyvíjených projektů?
Na to je odpověď velmi jednoduchá - můj nezájem. :-) Člověk, který vyrůstá s počítači od útlého dětství, podle mě dřív nebo později dospěje do stádia, kdy ho to nejenom přestane bavit, ale začne tím být i znechucený. Něco podobného potkalo mě, jen s tím rozdílem, že u mě se to skloubilo s novým zaměstnáním a s tím spojeným studiem jiného programovacího jazyka (C#) a s jinými velmi nepočítačovými zájmy, jako je sportování (kolo, brusle), turistika, čtení Terryho Pratchetta, nebo věnování se přítelkyni.

Můžeme se do budoucna těšit na obnovení pokračování Želvíků nebo jiných, dříve neohlášených her z produkce vKapse Software?
Nic nevylučuju. Bude-li na to nálada, chuť a především čas, určitě bych se chtěl pustit do pokračování Želvíků, protože ohledně pokračování je vymyšleno dost věcí a bylo by mi líto to jen tak zahodit. Co se týče ohlášené mmorpg hry, tak si nejsem tak jistý. Některé části jsou docela slušně rozpracované (server, klient), ale tento projekt vznikal pod taktovkou Pepy Šumy, který byl odejit a já nemám chuť se tímto projektem nadále zabývat, netáhne mě to.

TupoveMůžeš trochu přiblížit, o co vlastně v ťupech půjde? Jaké hře se vás projekt třerba podobá a jaké originální prvky nabídne?
Základní kostra příběhu je načrtnutá na našem webu:
"Na ostrově, který vznikl sopečnou aktivitou, žil před mnoha lety veliký druid a ten měl na svém krku amulet. Byla to pečeť k otevření velké síly tehdy ještě udržovaného chrámu na vrcholu sopky. Ona síla vždy chránila zemi Burgor před zničením a ochraňovala ťupy. Když v požehnaném věku druid umírá, rozdělí pečeť na pět částí a každou dá jednomu ze svých synů. Ti se po smrti jejich otce rozdělí a každý opanovává část Burgoru. Jejich části pečetí jim mnohokrát posilují kouzelnou moc a tím se mohou starat o svou tlupu ťupů."
Rád bych řekl, že se nepodobá žádné hře, ale myslím, že z něj ucítíe Age of Empires 2, Warcraft 2, ..
Nechtěl bych se pouštět do odtajňování těch částí hry, které jsou vskutku originální (nebyly použity ještě v žádné jiné hře), ale některé bych mohl osvětlit. Např. v celé hře budou existovat jen dvě základní jednotky, tj. ťup a ťup šaman (který je unikátní). Ťupy bude možnost dle potřeby vyzbrojovat, přičemž každá jednotka bude opravdu důležitá, nebude to strategie, kde bude rozhodující počet. Každý ťup má své jméno, svůj život.

Na webu je psané procentuální dokončení 20 procent. Kolik jste toho měli již hotové před roční pauzou? Použijete rozdělanou verzi nebo začínáte pracovat zcela od základů?
Pokud vím, tak žádný vývojář nikdy nezačíná úplně od základů. Rok starý rozpracovaný engine ťúpů se mi dnes zdál neudržovatelný - tím způsobem, jakým byl napsán. Nový engine, který je teď z 20 % hotov, obsahuje hodně kódu (upravovaného) ze starého enginu, takže svým způsobem nezačínáme zcela od základů. :-)

Oproti předešlým úmyslům - počítáte s nějakým osekáním a zjednodušením herního konceptu? nebo jste ho naopak obohatili o nějaké novinky?
Herní koncept byl kompletně přepracován, některé věci byly však zachovány, např. ehm, že to bude strategie. :-)

Proč právě ťupové? Kde jste přišli na ten název? Tupove
Tak to je velmi těžká otázka. Nemám ponětí. Myslím, že s tím kdysi přišla má expřítelkyně, ale kde se jí to tehdy vzalo v hlavě, nebo co jí osvítilo - netuším.

Jaké suroviny k těžbě budou ve hře k dispotici? Bude mít i nějakou bojovou část? Pokud ano, jakými jednotkami budeme moct útočit?
Těžit se budou bobule, lovit ryby a sklízet obilí. Mezi ostatní suroviny patří dřevo, kamení a železná ruda. Vše obstarávají ťupové. Po případném vyzbrojení, jak již bylo řečeno, se může z ťupa prosťáčka stát nebezpečně vyhlížející ťup s foukačkou nebo ťup který, vztekle kope tlapkami. :-)

Srtkáme se s nějakým technologickým stromem či jakýmikoliv náznaky RPG prvků a postupného vylepšování možností?
Každý nově narozený ťup začíná s čistým štítem, resp. je schopen vykonávat základní akce (těžení, atp.) ale není v tom dobrý. To se postupem času mění, ťupům narůstají bodíky v tom, či onom umění (včetně umění válečnického) v závislosti na praktikování konkrétní činnosti. Takže např. pokud necháte půl dne ťupa trhat bobule, bude v tom fakt dobrý a jeden stromeček bobulí otrhá za velmi krátkou dobu.

Hlavní nální hry předpokládám bude singleplayer kampaň. Jakým stylem bude vedená, bude rozdělená na mise? Můžeme počítat i s multiplayerem.
Kampaň bude začínat tzv. tutoriálem, neboli průvodcem ovládání, které plynuje přejde v hlavní příběh hry. Hra bude rozdělené na mise, ale ty na sebe budou plynule navazovat. Každá mise skončí úspěchem tím, že splníte stanovený úkol, neúspěch se dostaví pokud úkol nesplníte nebo vám zemře ťup šaman. V takovém případě je nutno misi opakovat. Multiplayer je v plánu i s některými zajímavými módy, které bych si teď nechal pro sebe.

TupoveNa domovské stránce jsi nově uvedl výzvu týkající se hledaných pomocných sil, které by s chutí přiložily ruku k dílu a pomohly dotáhnout vývoj do zdárného konce. Koho konkrétně hledáš? Třeba se ti někdo na základě rohovoru ozve ;-)
Je mi to prakticky jedno, třeba i člověka, který mi bude po ICQ posílat hlášky typu "Makej na tom blbe!". Ne, ale vážně, rád bych uvítal schopného programátora nějakého vysokoúrovňového jazyka pro .NET, který by mi pomohl dodělat editor map. Grafici, zvukaři, scénáristi, kdokoliv - ti všichni mají u nás dveře otevřené.

Na kdy odhaduješ vydání projektu?
Na toto století.

Na svém webu ses zmiňoval o Freeware Project Manager, může přiblížit oč se jedná?
Jednoduše řečeno je to software pro správu projektů. Pokud jste leader týmu a máte plánovací povahu, můžete si rozplánovat projekt do jednotlivých úkolů a pokúkolů, na ty přiřadit jednotlivé členy týmu, nastavit termíny odevzdání práce a šup. Pak už jenom komandovat. :-) Každý člen týmu je pak povinen v FPM spustit práci na daném úkolu a až skončí, práci tak vypnout. Leader pak má možnost kontrolovat, kdo kolik udělal jaké práce.

Existuje něco, co bys rád vzkázal čtenářům?
Těm, kteří doufají, že Ťupové vyjdou ještě tento rok, vzkazuji: "Naivkové!" :-D Ostatním čtenářům přeji hezký den a šťastné plnění svých pracovních a brzy již také školních povinností. ;-)

Homepage:http://vkapse.aspweb.cz

Autor:


Témata: Linux


Nejčtenější

Eagle Island
Akční plošinovka Eagle Island je noční můrou ochránců zvířat

Hlavní hrdina ve hravé a barevné Eagle Island má ten nejpodivnější druh útoku. Na své nepřátele vrhá svého mazlíčka. Tomu to ale naštěstí nijak nevadí. Ponořte...  celý článek

Další z rubriky

Dovahkiin
Pojmenovali dítě podle postavy ze hry a získali hry zdarma na doživotí

Čerstvě narozený Dovahkiin byl pojmenován podle postavy ze hry na hrdiny The Elder Scrolls V: Skyrim. Jeho rodiče získali od vývojářů přísun her zdarma do...  celý článek

Family Farm perex
Family Farm - dojmy z demoverze

Skvělý simulátor farmaření od českého týmu Hammerware má pohlednou grafiku a nabízí promyšlenou příběhovou kampaň. Ostatně vyzkoušet si ho můžete sami.  celý článek

Neurony
Smrt mladíka vážícího 160 kilogramů mohou mít na svědomí videohry

Letošní červen byl osudný pro třiadvacetiletého Francise Haydocka z britského Birminghamu. Mladík zemřel po náhlém záchvatu, aniž by byl dříve diagnostikován...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
OPERATIVNÍ NÁKUPČÍ

Grafton Recruitment Praha
Olomoucký kraj
nabízený plat: 30 000 - 35 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.