Přímo k tomu je sestrojeno herní pole, které se může podobat třeba klasice Icy Tower a to z jednoho hlavního důvodu – šplhat budeme výhradně nahoru a to po připravených plošinkách. Abychom projekt neměli za úplnou kopii je nutné uvést, že nás nahopru nebude popohánět žádná snižující se zem a tempo si tak můžeme zvolit podle svého. Nic není ztraceno ani v případě, že z vysokého patra prostě sletíte dolů. Ono je dokonce tento postup doporučený a nezbytný.
Základem je tedy skákání po přichystaných plošinkách, které byly mimochodem do prostoru naskládány s citem pro dobrou hratelnost. Postup totiž není zcela lineární, občas není zřejmé jak se na některou plošinku dostat a do hry se zapojují i překážky v podobě ostrých bodáků, objevujících se tam, kde byste je asi nejméně čekali. Nechybí ani trampolíny, jež vás vymrští o nějaký ten kus nahoru. Další variantou jsou třeba pohyblivé překážky, které v pravidelných intervalech rotují kolem nějakého bodu. Ty se objevují až v pozdějších částech a bude nutné dobře si vše časově propočítat, jinak tvrdě narazíte. To platí dvojnásob, když se tyto hrozby zdvojnásobí a tyto překážky se vyskytnou hned v několika provedeních na drobném úseku.
Co jsme doposud nezmínili, to jsou penízky. Tyto drobné žluté předměty budete postupně sbírat a to bezvýhradně všechny. Nejde tady totiž o žádné nehmatatelné skóre ale i vurtální platební jednotku, za kterou si následně koupíte pouze dva dostupné bonusy. Ty se nakupují v patře úplně nejspodnějším, kam se budete muset tak jako tak minimálně dvakrát dobrovolně vrátit. Další zajímavostí je, že vám za utracené zlaťáky hra vlastně ani neporadí, jaký bonus jste to dostali a odhalit třeba ten první se mi podařil až úplně náhodou. Na druhou stranu se bez něj neobejdete a jeho nepoužití znamená, že se ve hře dále prostě neprobojujete.
Celkově je Sad Moon Mission hrou neskutečně krátkou a s trochou šikovnosti se během patnácti minut dozvíte zakončené celého příběhu. Grafika je příjemná, mínusem je ale pouze jedno jediné herní prostředí a to se brzy okouká. Tento efekt se autoři pokoušeli oddálit zapojením nových zbraní, což částečně funguje.