Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sandy Evolution – akce v Darwinově duchu

aktualizováno 
Taky jste vždy ve střílečkách bossům záviděli jejich schopnosti? V Sandy Evolution budete moct převzít podobu jakéhokoliv protivníka.
60

Sandy Evolution

Platforma: Freeware
Výrobce: Pocketninja

  • Iritující obtížnost
  • Vizuální stylizace
  • Idea přebírání podoby oponentů
  • Iritující obtížnost

Stáhnout

sandyeco_01

sandyeco_01Netradičně vypadající Sandy Evolution z rukou vývojáře s přezdívkou Pocketninja přichází s neméně netradiční ideou přebírání podoby nepřátel. Díky tomu lze převzít podobu každého ze zabitých oponentů a vyzkoušet si jejich zabijácké schopnosti. Bohužel, v jádru zajímavý nápad má dílem kvůli provedení a dílem kvůli své podstatě několik pořádných háčků.

Prvním je samotný princip shmup arkád, alias stříleček, alias například mého oblíbeného příkladu Raptor: Shadow of the Darkness. Ve většině z nich oponenti vydrží velmi malý počet zásahů, zatímco hráčův stroj absorbuje celý muniční sklad, než se v plamenech zřítí k zemi. Je to logické, málokoho baví neustále umírat. Pamatujete, akce ve shmupech je vždy tak rázná, jak nepřehledná; pomalý realismus přenechejme milovníkům Flashpointu.

sandyeco_02Jakmile ale vytvoříte hru, ve které se převtělujete do oponentů, je třeba hráčově avatarovi snížit život, jinak by vám každý na nějaké kradení genomu prděl a zůstal by ve svém nezničitelném stroji. V Sandy Evolution tedy základní hráčův samohyb umírá už po prvním zásahu. Obtížnost jde ale ještě dále, protože potvory, v něž zmutujete, vám taky vydrží jen omezený počet sekund a pokud budete zasaženi, tak ani to ne.

Ano, některé shmupy svou obtížnost vystavují na odiv, a třeba japonské shmupy jsou ztělesněním slova "náročnost", ale zde v Západní civilizaci preferujeme hry, u kterých vzteky nerozmlátíte počítač. Pocketninja mohl hru zachránit neomezeným počtem životů, nebo alespoň trochu zjednodušit rozumným počtem savepointů, ale bohužel tak neučinil. A neustále dokola prohrávat v sebelépe vypadající hře nespadá pod mou definici zábavy. Začínat Sandy Evolution znovu a znovu po každém nevydařeném úhybném manévru, realizovaném navíc skrze nepřesnou klávesnici, je iritující a frustrující.

sandyeco_03Nevylučuji, že některým masochisticky laděným hráčům se obtížnost Sandy Evolution bude zamlouvat. Stejně tak radím nepodceňovat mou neschopnost jako hráče stříleček. I s přihlédnutím k polehčujícím okolnostem ale právě kvůli absenci rozumných savepointů nejde než zakroutit hlavou a smutně se zamyslet nad promrhaným potenciálem.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

60 %

Hodnocení čtenářů

33 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 8 čtenářů



Nejčtenější

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.