Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Saut – skákáním kupředu

aktualizováno 
Obtížnost samu ztělesňuje dnešní netradiční plošinovka ovládaná pouze jedinou klávesou.
70

Saut

Platforma: Freeware
Výrobce: Kasper

  • Level design
  • Originalita
  • Vysoká obtížnost

Stáhnout

saut_01Nulté umření – Tak fajn, co to tu máme? Hmm, nějaká rychlokvaška napsaná během jediného týdne pro soutěž Minimal Contest. Zboku viděná plošinovka ovládaná jedinou klávesou, mezerníkem. Chudák asi dostane zabrat. Ve hře nejde chodit, jenom skákat a skákat. Doskákat přes plošinky na konec. Už teď vím, že mi tohle rozhodí sandál, protože to zní proklatě podobně nějaké cactusově hře o sbírání flašek, která mě kdysi hrozně štvala. No tak chutě kupředu.

4. umřeníSaut je skutečně až nepříjemně obtížný. Přes první kolo nebyl problém se dostat, vzdálenosti mezi plošinkami naštěstí nejsou tak striktní. Dost taky záleží na tom, jestli mezerník jenom jednou stisknu nebo ho podržím déle, panák potom skáče výše a dále, což nemusí ale být vždy k užitku.

saut_028. umření – Dobře, tohle evidentně bude na delší lokte. Levely je nutno opakovat až do zemdlení, protože většinou bývají extrémně dlouhé a nemají po cestě žádný savepoint. Udělat chybu někde na konci je směšně jednoduché a pak je potřeba projít tím celým znovu. Saut je těžký jako zimní obuv a pokud máte jenom trochu potíže s nervy a výbuchy násilí, hrajte ho o samotě.

15. umření – Jsem od přírody klidný člověk, ale pomalu začínám pociťovat cholerické návaly. Postup metodou pokus-omyl je zoufale neefektivní, protože v tak dlouhém kole si prostě nezapamatujete jak dlouho a kdy držet mezerník. Celý Saut je postavený na frustrující obtížnosti a je to špatná špatná špatná hra! ...Hlavně se uklidnit, třeba mi to příště půjde lépe.

saut_0316. umření – Zatímco mi nervovým vypětím z dalšího pádu těsně před cílem začíná tikat levé oko, uvědomuji si některé ne zrovna košer detaily herní mechaniky Sauta. Že chybí savepoint je sice iritující, ani zdaleka ale ne tolik jako to, že panák krátce po svém dopadnutí asi na pikosekundu nechce skočit dále. Často je to rozdíl mezi životem a smrtí a tahle jeho lenost mě už několikrát stála skoro dohrané kolo.

23. umření – Pomalu se dostávám do letargické fáze. Začátečnické štěstí vyprchalo a vzhledem k vysokému počtu opakování nyní dělám amatérské chyby a jsem schopný třikrát za sebou spadnout i na začátku kola. Musím se na hru více koncentrovat, ale s tím přijde i další nervové vypětí...

saut_0442. umření – Poté, co jsem freneticky sevřenou pěstí po dalším pádu vypnul počítač, a následně se trochu uklidnil, jsem nucen vyjádřit se k hodnocení. Autorovi hry Kasperovi se rozhodně podařilo v rekordní době udělat velmi dobře nedesignovanou skákačku, jejíž mistrovské zvládnutí vyžaduje překvapivě hodně času a úsilí. Mějte na paměti, že ne každému obtížnost tohohle kousku bude vyhovovat. I přes značné výhrady ale uznávám, že s takovými omezeními muselo být obtížné vytvořit hru takhle dobře (platí i pro grafiku). A proto, salut Saut!

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

70 %

Hodnocení čtenářů

46 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 13 čtenářů



Nejčtenější

Další z rubriky

Bad Dream: Bridge
Bad Dream: Bridge je součástí mnohem děsivějšího příběhu

Zpátky do noční můry. Prozatím poslední návštěva do světa série Bad Dream vám nejenom ukazuje znepokojivé a děsivé obrazy, ale také si s vámi hraje. Škoda jen,...  celý článek

Crash World
Crash World je jako Carmageddon, jen s pizza dodávkou

Rozvážet pizzu nemusí být taková noční můra. Jenže ve veselé arkádě Crash World vám k tomu dají zřejmě nejhůře ovladatelné auto na světě. Tak se potom nesmíte...  celý článek

Welcome to Hanwell
Ve Welcome To Hanwell se před vám zhmotní vaše noční můry

Městečko Hanwell je dost děsivé místo k životu. Vlastně se velice podobá Silent Hillu. Podivné anomálie, které se tady vyskytují, dokáži zhmotnit všechno, na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.