SCP. Bůh ví, co původně tato zkratka znamenala. Jisté však je, že v herní indie branži označuje sérii zvláštní her, experimentálních adventur z pohledu vlastních očí, které se snažily ke slůvku „horor“ přistoupit novým způsobem. Několik verzí SCP – 087 bylo velmi jednoduchými dílky, které svůj potenciál čerpaly z náhodně generované délky úrovní a tísnivé atmosféry. Přesto se nedá moc tvrdit, že by byly hrami, spíše se jednalo o pokusy. Jednoduché a na první zahrání celkem zajímavé. Containment Breach je jiný. V mnoha směrech v řádu série i běžné herní zkušenosti vůbec.
SCP – Containment Breach je ve stádiu alpha verze. To znamená, že jde o velmi ranou verzi hry a tudíž se nejedná o finální prezentaci toho, co hra bude v plné verzi představovat. Recenzuji ji už nyní, protože i přes tento omezující fakt je produkt už nyní ve vysoce hratelné formě a je jen ve hvězdách, co další verze přinesou. Třeba hra nakonec vyjde komerčně a tudíž by o ní čtenáři Plných Her přišli, což by byla obrovská škoda.
Samotným duchem je SCP děsivá záležitost, jako nedávný Slender či The Corridor. Zkrátka zkoumavá a hororová adventura, kterých se poslední dobou rodí jako hub po dešti. Vše se odehrává na výzkumné základně, kde je v jedné z cel držen vzorek SCP – 173. Jde o podivného tvora, snad mutanta či mimozemšťana, kterému je naservírována trojice pokusných jedinců, z nichž jeden je hráčova postava. Zaseknu vší se dveře však způsobí útěk vzorku a smrt všech zúčastněných. Vy, jako jediný přeživší se snažíte projít základnou, kterou SCP – 173 dokázal vyvraždit za několik vteřin. Aby toho nebylo málo, utekly další vzorky, které vám útěk rozhodně nezpříjemní. Jeden z nich třeba dokáže procházet zdmi.
Zajímavou vlastností hry je, že úrovně, stejně jako střetnutí s nepřítelem je vždy náhodně generováno. Samotný nepřítel 173 je poměrně zajímavý. Monstrum je zcela neškodné a stojí nehnutě v případě, že je ve vašem zorném poli. Jakmile jej vidíte, je z něj socha. Jakmile zajdete za roh, uhnete pohledem, vypne se světlo v místnosti, nebo nedejbože mrknete, je konec. Hra přitom simuluje vaši potřebu mrknout a tak tedy každých deset vteřin učiníte. To může být osudné. Děsivou atmosféru všudypřítomné smrti a zmaru navíc evokuje fakt že hra je velice až převelice tmavá. Vidět je často jen na pár kroků a nepřítel může být vpravě kdekoliv.
Nejhorší uložení v herních dějinách.
SCP – Containment Breach je skvělou hrou. Pokud vám nevadí přílišná temnota a velmi časté bloudění. Je to hra pro vás. Obsahuje pár chyb a nedodělků (občas se monstrum chová dost nelogicky a divně, občas levituje), ale ty nebrání skvělé atmosféře a hratelnosti, aby hráče obklopila a zalila jeho smysly a mysl zábavou, která je velmi děsivá, ale stále vysoce kvalitní. Uvidíme, jak si povedou další verze.
zdroj: www.youtube.com