Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Scythe Island - parodie na adventure legendu

  12:00aktualizováno  27. srpna 9:43
Monkey Island - adventure sága, jež bez nadsázky formovala celou jednu hráčskou generaci. Není divu, že se jejích motivů na amatérské scéně tak často využívá, leckdy však bez ""povinné"" náboženské úcty, jako to předvádí i parodie Scythe Island.
50

Scythe Island

Platforma: Freeware
Výrobce: Simon

Stáhnout

Scythe Island Slova parodie a parazitovat mají k sobě hláskovou skladbou celkem blízko. A skutečně, častokrát lze v oblasti počítačových her, či lépe jejich kritik, vídat právě ona v těsné blízkosti a úzkém významovém sepětí. Přiznejme si: je přece jen jednodušší mít několik záchytných bodů a od nich se odrážet ke tvorbě vlastního scénáře, designu a vůbec celé počítačové hry. Tento vztah lze matematicky popsat nepřímou úměrností: čím více výchozích daností, tím méně práce. A tedy, vysvětleno konkrétněji, čím více vykradené grafiky, hudby, tématiky, motivů, či dokonce celých částí děje a dialogů postav, tím méně starostí s vymýšlením vlastního, originálního dobrodružství. Není tedy divu, že se autoři amatérských, volně šířitelných adventur často oddávají lákavému kouzlu remaků a parodií na klasické hry minulosti. A že mezi nimi vítězí Monkey Island, Indiana Jones a sierrácké Questy je pak již záležitostí určenou historicky: právě tyto hry dosáhly největší obliby a jsou tak první na ráně domnělého či skutečného ostrovtipu začínajících autorů.

Scythe Island obsahuje ve svém názvu jednu polovinu z dost možná nejznámější a minimálně podle autora této recenze i vůbec nejlepší (byť k tomu notnou měrou přispívá i nostalgie) adventurní ságy. Secret of Monkey Island, Le Chuck's Revenge, Curse of Monkey Island, Escape from Monkey Island - tato jména by měla být psána, čtena i vyslovována s náboženskou úctou. Že se tak neděje, svědčí jen o totálním morálním úpadku dnešního hráčstva, neschopného ocenit to, co je skutečně dobré. Scythe Island Geniální děj, humor na prvním místě, šermířské souboje v nadávkách, parádní kreslená grafika, roztomilé a na první pohled milované postaveny, pirátské prostředí - to všechno jsou jen slova, která lze sice popsat jako pokus postihnout kladné stránky MI série, nicméně nedovedou vyjádřit, jak skvělá ve skutečnosti je. Scythe Island je titulem, jenž se na první pohled pokouší o mírnou parodii, nicméně udělal by asi lépe, kdyby se narážek na nekorunovaného krále zmírajícího, leč stále vznešeného žánru vyvaroval.

Totiž, ono parodovat dílo, které samo o sobě doslova hýří černým humorem a roztomilými narážkami, je úkol vhodný pro komediálního génia, ne však pro začínajícího scénáristu. A tak lze nad dějem Scythe Island jen blahosklonně pokývnout hlavou a raději ho nezkoumat příliš dopodrobna. Stačí vědět, že v něm vystupuje mladý pirát, ostrov, který je podobnými živly doslova zaplaven, či duch mrtvého krále moří, jenž to poněkud přehnal s loupením vzácných artefaktů, po smrti ale nenalezl klid a stále straší "počestné" zastánce svého řemesla - a je rázem jasno. Problémem Scythe Islandu je, že jeho scénář sám o sobě sice není špatný, ale ve srovnání s lege Scythe Island ndou může obstát jen s velkými obtížemi a ani zdaleka nevyužívá všech příležitostí, kde by si mohl z nedotknutelných ikon Monkey Islandu vystřelit. To z něj činí po dějové stránce spíše suchou, nemastnou neslanou "zábavu", kterou by mohlo zachránit snad už jen opravdu výjimečné technické provedení.

Ani to se ovšem zdaleka nekoná. Scythe Island nabízí při nejlepší vůli jen sotva průměrnou grafiku, která je tu a tam velmi kvalitní při tvorbě statických modelů postav, jindy ale zcela selhává (při jejich animaci) a dosahuje jen hrubé obrysové líbivosti v oblasti kreslených pozadí pro jednotlivé lokace. Rozlišení 320x240 není dělané pro velké monitory a i když hra obsahuje možnost roztažení do 640x480, vizuální dojewm se tím nijak nezlepší. Hudba je na freeware poměry vcelku ucházející, označení lehký nadprůměr jí sedí zcela dokonale - ovšem to stále na bůhvíjaký průlom do dějin stačit nemůže. Adventure Game Studio odvádí tradičně dobrou práci v oblasti interface. Ten využívá paradoxně sierráckého rozhraní s měnícím se kurzorem (což je u parodie hry od nesmiřitelného konkurenta Lucas Arts vskutku pikantní), ovšem manipulace s předměty na hrací ploše i v inventáři je příjemná a chybí snad jen příkazový řádek, jenž by upozorňoval na to, zda se kurzor nachází nad aktivním místem, či nikoliv.


Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

50 %

Hodnocení čtenářů

24 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 10 čtenářů



Nejčtenější

Další z rubriky

Bad Dream: Bridge
Bad Dream: Bridge je součástí mnohem děsivějšího příběhu

Zpátky do noční můry. Prozatím poslední návštěva do světa série Bad Dream vám nejenom ukazuje znepokojivé a děsivé obrazy, ale také si s vámi hraje. Škoda jen,...  celý článek

Chrono Disfunglement
V logické akci Chrono Disfunglement jste ztraceným pánem času

Hlavní hrdina této akčně logické hry si nemůže stěžovat na to, že by neměl čas. Sám ho totiž ovládá. Jenže ani to mu nezaručí, že dosáhne svého cíle. Musíte mu...  celý článek

Inaris: The Cloud Temple
Inaris: The Cloud Temple je jako pohodový příbuzný Portalu

Chrámy staré civilizace v Inaris: The Cloud Temple jsou vysoké jako samotná obloha. Cestu nahoru si tak musíte vytvořit sami, pomocí zvláštního artefaktu,...  celý článek

Palačinky z ovesných vloček
Palačinky z ovesných vloček

Sladká a zdravá rychlovka. :)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.