Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Seikan – školačka v ohrožení

  0:45aktualizováno  0:45
Usnout ve škole je špatné, a proto nezbedné dítko potrestáme záplavou duchů.
40

Seikan

Platforma: Freeware
Výrobce: N/A

  • Námět a engine
  • Absence logiky, zvuku a atmosféry

Stáhnout

Dobře zpracovaných hororových her není nikdy dost. Jenže k tomu, aby nějaká umně strašila, musí splňovat několik základních pouček z příručky strašení. Seikan má dobře vykročeno. V trojrozměrném zpracování máte v roli školačky běhat po škole a v časovém limitu se snažit dostat ven. Je tu motivace, a je tu i ohrožení. Namísto naštvaných uklízeček se škola jenom hemží průhlednými duchy, přičemž jediný kontakt s nimi končí smrtí. Dokonce hra VELMI CHYTŘE přichází i s nápadem, že duchové vlastně nejsou limitováni zdmi, takže se před nimi na záchod rozhodně neschovávejte. Pak je tu ale celá řada nesmyslných problémů, které Seikan strhávají pod hladinu průměrnosti. 

Seikan

Seikan

1) Chybějící logika – ač se to nezdá, (dobré) horory se často vykazují jistou vnitřní logikou. Jsou totiž svého způsobu odnoží detektivky – hlavní postavy se snaží přežít, a aby se jim to podařilo, je třeba přemýšlet, a k přemýšlení je třeba mít jasně stanovená pravidla. Jasně, čas od času záporák nepravděpodobně přežije, ale to jen aby vygradoval drama. Seikan tohle chybí. Není jasné, proč jste ve škole, proč je plná duchů, prázdná od studentů, ani co máte dělat. Není jasné, jsou-li soupeři neporazitelní, či proč jsou všechny východy zavřené. Zručný scénárista a game designer by to všechno dovedl otočit ve prospěch hry (evakuace, halucinace, atd.). Možná je na vině japonština, možná chybějící tutoriál, ale spíše se zdá, že scénářem Seikan se nikdo ani nezabýval.

Seikan

2) Chybějící improvizace – nejsem zrovna zastáncem hororových her, které hráči nedávají byť jen sebemenší možnost obrany (zdravím Penumbru 2), ale dovedu jejich přístup pochopit. Nečekal bych, že duchy v Seikan půjde porcovat požární sekerou, stejně jako že někde ve škole najdu muniční sklad (dle logiky), ale naprostá absence jakýchkoliv interaktivních prvků je hratelnosti rozhodně ku škodě. Nejde vyvolat požární poplach, nejde zkusit telefon, nejde dělat nic jiného, kromě utíkání a hlídání si staminy.

Seikan

3) Chybějící zvuk – zdaleka největší prohřešek je ale problematický zvuk. Zatímco obraz správně vyvolává klaustrofobii (i když kamera nelimitovaná texturami je také zlo), zvuk ve hře zcela chybí. Není tu ani ambientní soundtrack, ani zvuky potvor, ani onen šokantní trumpetový tón, který má zahrát, když se na obzoru objeví démoni. Překousl bych i tu zvláštní sterilně bílou atmosféru, ale horor bez zvuku, to je jako sport bez potu.

Seikan není technicky špatný, a nabízí, co by se za nehet vešlo hratelnosti, ale nejde ho nazvat dobrým hororem a už vůbec ne dobrou hrou.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

40 %

Hodnocení čtenářů

21 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 21 čtenářů



Nejčtenější

Lost Constellation
Pohádková Lost Constellation vypráví opravdu prapodivnou bajku

Les skrývá mnohá tajemství. Některá taková, jaká raději nechcete znát. V této doplňující epizodě pro jinak komerční hru Lost In The Woods pořádně nasajete...  celý článek

Chrono Disfunglement
V logické akci Chrono Disfunglement jste ztraceným pánem času

Hlavní hrdina této akčně logické hry si nemůže stěžovat na to, že by neměl čas. Sám ho totiž ovládá. Jenže ani to mu nezaručí, že dosáhne svého cíle. Musíte mu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.