Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Shark Attack - dvě hry v jedné

  12:00aktualizováno  17. ledna 11:17
Shark Attack je v podstatě spojením dvou her do jednoho celku. V první části se musíte vyhýbat překážkám a vírům a sbírat bójky ve 2D nadhledu a ve druhé bojovat proti vodním nepřátelům pod mořskou hladinou v typicky arkádovitém prostředí.

Shark Attack

Platforma: Freeware
Výrobce: Corel Click & Create

Stáhnout

Shark Attack

Shark Attack je typickým příkladem hry, o které se nedá napsat skoro nic. Není bohužel možné, abych tu rozpitvával svoje osobní problémy či prezentoval vám svůj dnešní oběd, takže jsou mé možnosti poměrně dost zredukovány. Začněme tedy pěkně od začátku.

Vývojářská skupina Corel Click & Create (opravdu nemají nic společného se společností Corel) se rozhodli nadělit nám novou freewarovou počítačovou hru, která by se dala žánrově zařadit někam mezi arkády, akční, sportovní a závodní hry. Přiznávám, že nejblíže má Shark Attack ke všem možným a nemožným arkádám, nicméně "škatulkuje" se velice těžko, protože Shark Attack v podstatě tvoří dvě hry v jedné.

Jedna část levelů se odehrává na mořské hladině a hlavní postava hry, žralok (kterého, jak jste jistě uhodli, ovládáte vy, jakožto hráči), je částečně vynořený nad hladinu. Veškeré dění vidíte z 2D nadhledu, tedy podobně jako například starší strategie (Dune 2 atd.). Hra je kupodivu vzhledem ke své velikosti (1,4 MB) hezky nakreslená, ovšem více než ruka grafika zde prospěl Flash od Macromedie, takže je ona malá velikost v celku jednoduše vysvětlitelná. Tvorba ve Flashi se ale vyznačuje také jedním podstatným mínusem, nemožností utvořit hru komplexní a variabilní, což je také důvod, proč většina Shark Attackvývojářů freewarových her využívá Flash u arkád a her stylu "Zastřel si svého...". Kromě vašeho rádobyžraloka vám bude cestu levelem ztěžovat také spousta ostrůvků s palmami (absolutně jsem nepochopil, proč není možné proplouvat pod listy palem, když žádným způsobem nezasahují do vodní hladiny), dřevěné desky (alespoň to tak vypadá) a nejzákeřnější překážka - vodní vír. Narážením do překážek si způsobujete poškození neboli zranění, jehož míra zde zastupuje "zdraví", jak jej známe z jiných arkád. Pakliže je vaše míra zdraví na nule, hra vám logicky ubírá jeden život a jede se dál. Na začátku jsou vám přiděleny tři životy a na ukládaní se zde bohužel nehraje, takže objevivší se nápis Game over pro vás znamená absolutní zkázu.

Pokud se už začínáte se svým žralokem jakž takž vyhýbat všem různým překážkám, vězte, že bude hůř. Do cíle totiž musíte vplout až v době, kdy na své cestě sesbíráte požadovaný počet žlutočervených bójek (číslo indikující počet zbývajících bójek se nachází v dolní části obrazovky). Navíc vám každou sekundou ubývá velmi šibeniční časový limit a ke všemu vás budou neustále zastavovat vodní víry. Jakmile vás totiž takový vír polapí, trvá drahnou chvíli, než se vám podaří z jeho spárů se vymanit. Víry jsou ještě k tomu velice zákeřné, takže se vás neustále pokoušejí dohnat a nutno podotknout, že se jim to určitě bude ze začátku dařit (žralok je sice o dost rychlejší, nicméně na rozdíl od vás nebourá vytrvale do pevných překážek :-)).

Shark Attack

Nevím, jak, kdy a kde autoři žraloka viděli, ale určitě nepokládám za pravděpodobné, že by se pohyboval jako osobní auto, resp. lodička na ovládání s motorkem. To, že je graficky ztvárněn jako statický obrázek bych ještě toleroval, ale s jeho pohyby si zřejmě tvůrci moc hlavu nelámali. Ale i to se naštěstí dá přežít, takže je nakonec první část levelů poměrně zajímavá.

Druhou část hry tvoří tzv. podvodní levely. Žraloka vidíte čelně k vám a na rozdíl od první části hry, kde jste žralokovi určovali čtyři strany, do kterých plaval, zde se hra omezuje jen na dva směry (do boku) a ovládáním výšky (nahorů, dolů). Podobnost s typickými arkádami je až do očí bijící. Směrem působení zemské přitažlivosti (tedy dolů) metáte tzv. "žraločí zuby", které jsou pro nepřátele zpravidla osudnými. Samozřejmě ani zde nesmíte svého žraloka otírat o skály a výstupky po bocích obrazovky. Naneštěstí autoři na konec každého podvodního levelu přidali závěrečného bosse, který vám určitě dá notně zabrat.

Obě části dohromady tvoří poměrně zajímavý, leč mírně nedotáhnutý celek. Možná by bylo dobré, kdyby se zajímavého nápadu ujal nějaký schopný český tým, který by ale myšlenku Shark Attacku dotáhl až do konce. Pokud ale hledáte zajímavou, zábavnou, ale i trochu adrenalinovou arkádu s pěknou grafikou, jste na správném místě. Tak a recenzi o ničem mám za sebou :-).

Autor:




Nejčtenější

The Void Rains Upon Her Heart
The Void Rains Upon Her Heart je zatraceně těžká, ale návyková akce

Láska je láska a někdy se o ni musí bojovat. A třeba i s bossem. V této neobvyklé akční hře ani na nic jiného, než na bosse nenarazíte. Každý souboj je...  celý článek

Další z rubriky

Dead Ringer: Fear Yourself
Dead Ringer je mrazivá sci-fi akce s mnoha skvělými nápady

Podobně jako v geniálním System Shocku, i v akčním RPGčku Dead Ringer jste ponecháni napospas odporným nepřátelům na palubě opuštěné lodi. Jenže zde nebudete...  celý článek

Eagle Island
Akční plošinovka Eagle Island je noční můrou ochránců zvířat

Hlavní hrdina ve hravé a barevné Eagle Island má ten nejpodivnější druh útoku. Na své nepřátele vrhá svého mazlíčka. Tomu to ale naštěstí nijak nevadí. Ponořte...  celý článek

Bijou And Big
Roboti Bijou a Big bez sebe nedají ani ránu

Jeden je velký a nemotorný, druhý agilní a rychlý. Oba jsou roboti. Chtějí-li uspět, musí spolupracovat. A je na vás, abyste jim v této nenáročné logické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.