Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Shortline Express - pro milovníky železnice

  12:00aktualizováno  1. července 8:44
Mašinky, vagóny všech možných tvarů, čekající cestující stejně jako za letních dnů zahřáté pražce kolejí. To vše neodmyslitelně patří k železnici a to vás také čeká v této sympatické železniční strategii.
70

Shortline Express

Platforma: Freeware
Výrobce: Shortline

Stáhnout

Capture to Conquer Snad každý milovník železnice kdy toužil po tom mít doma svůj vlastní rozsáhlý model s možností jednoduché změny, po níž by se proháněly malé lokomotivy a houkaly si do rytmu. Takovou malou náhražkou a hlavně železnicí zcela zdarma je freeware projekt Shortline Express, který přináší nový přírůstek pro freeware kategorii železničních strategií.

Základem hry jsou tři herní módy, v zásadě se neodlišující snad až na malé detaily. Řeč je o klasické hře s předem nastavenými pravidly. Pak je zde také druhý mód pojmenovaný Long Play, kde si lze jednoduše nastavit, v jakých intervalech chcete, aby se vám objevily nové přestupní stanice. Poslední mód zcela eliminuje možné srážky souprav, což znamená značné snížení obtížnosti. Capture to Conquer

Právě srážky totiž budou tím hlavním, co vám bude kazit život virtuálního strojvůdce či chcete-li železničního mistra. Ten dostane ze začátku dvě jediné stanice, s položenými základnami kolejí, které je třeba samozřejmě rozšířit. A tak začínáte s budováním, k němuž máte vlastně k dispozici jen dvojici herních prvků. Základní jsou samozřejmě koleje. Ty zvolíte na spodním panelu, načež kurzor přesunete na travnatou herní plochu. Zde začíná budování doslova na zelené louce, kde stavíte koleje pěkně kousek po kousku, abyste stanice (zprvu pouze dvě) jednoduše a co možná nejkratší cestou propojili. Poté, co se vám to povede, mohou začít jezdit první vláčky a celé soupravy, jimiž prozatím nemusíte příliš věnovat pozornost. Vzhledem k tomu, že je trať pouze jednosměrná, je zde sice reálné ohrožení, že dojde ke srážce, to je ale vzhledem k četnosti vlakové doprCapture to Conquer avy v této fázi poměrně malé. Ve chvíli, kdy si na lenošení a komfort začnete zvykat, přibude na obrazovce nová stanice. Co teď? Logicky ji propojit s některou další tak, aby i mezi ní mohly pendlovat vlaky. Tím ale nastává daleko větší nebezpečí, kterému mohou jednoduše zabránit vytvořené výhybky, které nechají vlivem vašeho přepínání projet vždy jen toho, koho sami zamýšlíte pustit. I tak ale budete mít již v tomto momentě na trati třeba i tři vlaky najednou, což žádá velkou pozornost a představte si jak to asi vypadá v momentě, kdy v okolí přibude další jedna či dvě stanice. To je pak panečku bláznovství, které zvládne jen ten nejzdatnější železničář.

I když by tomu popis nemusel nasvědčovat, Shortline Express je poměrně jednoduchou hrou, která i navzdory třem herním módům nabízí dosti repetitivní hratelnost, která velice rychle omrzí. I tak se ale jedná o slušnou Gamemakerovou alternativu ke komerčním vlakovým strategiím.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

70 %

Hodnocení čtenářů

64 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 35 čtenářů

Témata: Vlak


Nejčtenější

Brain box
Logický Brain Box se hraje jako retro, ale působí překvapivě moderně

Stará láska nerezaví a staré mechaniky také ne. Brain Box je logická hra, jejíž hratelnost až nápadně připomíná třicet let staré kusy. Díky modernímu kabátu...  celý článek

Empty
Perspektiva a prostor v Empty vám zamotjí hlavu, ale o to více pobaví

Termín „splynout s pozadím“ vám bude ve hře Empty dávat zcela nový význam. V této meditativní logické hře budete věci v zařízených pokojích nechávat mizet tím,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.