Silent Dawn – výstřely za úsvitu
Silent Dawn
Platforma: Freeware
Výrobce: Heretic Studios
- na chviličku to zabaví
- příšerná nuda
- neskutečně jednoduché a tudíž nevyvážené
Silent Dawn
Hry, ve kterých se bráníme nespočetným přívalům krvelačných nepřátel nejsou žádnou hudbou moderní doby. Existuje spousta zástupců tohoto či alespoň podobného žánru již v dobách vpravdě herně-prehistorických. Silent Dawn se snaží být hrou tohoto žánru. Bohužel je na místě ono slůvko „snaží“, neboť jeho konání je daleko před cílovou páskou s názvem zábava.
Zastávám názor, že není hezké odsuzovat hru jen proto, že je napsána v Game Makeru. I když znám spoustu lidí, kteří k takovýmto skutečně přistupují již s předsudky a s nevelkým očekáváním. S pravdou však ven: Silent Dawn by byla špatná hra na jakémkoliv enginu.
O co vlastně jde? Náš hlavní hrdina se ocitá ve městě zrovna v dobách zombie nákazy (jak originální zápletka pro drama) a nezbývá mu nic jiného, než se na své pozici obrnit a přečkat 30 dní, dokud nedorazí slíbená záchrana. No, co se dá dělat, stokrát nastavovaná kaše je pořád kaší a o děj v Silent Dawn ani moc nejde. Hrdinovo počínání sledujeme z ptačí perspektivy, přičemž ten se může pohybovat pouze na velmi omezeném prostoru několika metrů ve svém úkrytu. Každá úroveň představuje jednu noc, kdy musí zprvu pomocí pouze pistole a později i jiných zbraní odrazit hladové zombie. K tomu mu slouží krom zbraně jeho baterka, která svým světelným kuželem odhaluje nepřátele, kterým příkrov tmy evidentně nevadí. Potud je vše v naprostém pořádku. Vše je prozatím trochu klišé, ale komu to vadí, hru se zombíky si asi nestáhne.
Problém je v tom, že toto a pouze toto, je celá náplň hry. Za každou vlnu nepřátel získáváte peníze, za které si můžete koupit nějakou z celkem šesti zbraní, granát, minu, noktovizor, nebo dalšího spolubojovníka. Bůh ví, kde si tyhle věci hráč kupuje, když je obklíčen monstry, ale to je jen malý detail. Mnohem větší problém (a vůbec největší problém celé hry) je fakt, že za celých 25 úrovní, co jsem byl ochoten vytrpět, jsem žádný granát, žádnou minu, ani žádného spolubojovníka nepoužil, protože náročnost celé věci je někde na úrovni retardovaného lachtana. Každou úroveň zabijete asi deset pajdajících a velmi pomalých nepřátel a to je vše. A to se děje 30x dokola! Žádní silnější, krvelačnější monstra, prostě jen pár nudným zombií a to je všechno. Po prvních pěti kolech si koupíte automatickou zbraň a ani nemusíte chodit, jen stát na místě a mačkat tlačítko myši! Je to děsná nuda.
Silent Dawn je skutečně příšerná hra. Neříkám, že není alespoň prvních několik kol stravitelná. Sice těžce, ale je. Pak ovšem křivka zábavy klesá na nulu, ze které se už nezvedne. Ptáte se, proč tedy, když je hra tak špatná, proč jsem si ji vlastně vybral k recenzi? Protože je občas hezké ukázat, jak špatné plné hry mohou být, abychom si více vážili těch dobrých nebo třeba jen průměrných. Pokud budeme zveřejňovat pouze kvalitní tituly, bude stupnice hodnocení, kterou používám znevážená, nepotřebná a irelevantní. Právě proto doporučuji, abyste si Silent Dawn zkusili. Třeba se vám bude líbit, ale pochybuji o tom.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 3 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!