Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Simon - hra jako stvořená pro uši

  12:00aktualizováno  1:31
Simon je hra spojující poslechovou a vizuální paměť, která zároveň testuje váš hudební sluch. Vaším úkolem bude zopakovat počítačem hrané melodie pomocí čtyř tónů. Ty se skrývají pod čtyřmi různě barevnými tlačítky. Tak směle do toho!
50

Simon

Platforma: Freeware
Výrobce: Clinton Graham

Stáhnout

Simon Přiznávám, že už od puberty, kdy mě dostala komerční pop a dance muzika vysílaná v televizních hitparádách, jsem ujetej na hudbě. Tenhle hudební žánr se v mém srdci však neudržel dlouho. Když jsem byl o něco starší a začal jsem jezdit po zábavách, moje srdce si rázem získaly olympicácké balady hrané mnoha zábavovými kapelami. A tak jsem později přesídlil k rockové muzice. Každopádně ať poslouchám cokoliv, netrpí tím jenom moje ušní bubínky. Otravuji s tím celou rodinu. Kolik už jsem si toho vyslechl od nechápavých rodičů o tom, že si nemám pouštět hudbu tak nahlas, to je až k nevíře. Ale však to znáte.Naše dnešní hra má s hudbou i zvuky společného docela dost... Ptáte se proč? Když vydržíte číst dále, tak vám to povím. Simon je dosovská hříčka, která je ovšem spustitelná i ve Windows 95,98 a jeho následovnících. Výjimkou nejsou ani Windows XP a tak si ho vlastně může zahrát snad každý čtenář PH.

Ve hře se před vámi objeví jakýsi virtuální pultík se čtyřmi barevnými tlačítky. Pod každým z nich se skrývá jiný tón. Program vám vždy přehraje nějakou melodii a vaším úkolem bude onu melodii mačkáním na barevná tlačítka zopakovat. Pokud se vám to povede, program vám přehraje další melodii a to se opakuje stále dokola. Melodie jsou však čím dál více složitější a pak už to není samozřejmě žádná legrace, spíše naopak. Simon Naštěstí při přehrávání nové melodie počítač mačkaná tlačítka zvýrazňuje. Což funguje jako propojení vizuální a hudební paměti - díky tomu je možné později zvládnout i hodně složité kusy. Ještě bych zmínil, že je možné nastavit i obdobnou hru - pro dva hráče.

Hra Simon ovšem není ničím novým. Jen v poslední době jsem dlouho nic podobného nevídali. Před několika lety byla rozšířenou hrou gamesa Music Vision, kterou vyvíjel v letech 1996 až 2000 J.R. Ferguson v Borland Pascalu za použití technologie Turbo Vision. Počet tónů zde bylo možno nastavit od 3 do 10 a věřte, že deset tónů je oproti čtyřem tónům ve hře Simon docela hodně.

Ovšem podobné hříčky vznikaly už kdysi dávno na Atari, C64 nebo ZX Spectrech. Vždyť není nic složitého něco takového naprogramovat či rozběhat, stačí k tomu mít jen hardware vydávající zvuk a programovací jazyk, který ho dokáže ovládat a samozřejmě ovladače k zvukovému hardwaru. Autorem hry Simon je Clinton Graham z amerického Washingtonu. Vytvořil ji v roce 1996 v Power Basicu a od té doby se dílko vesele šíří světem. Doputovala i k nám a tak máte nyní možnost si ji stáhnout na svůj pevný disk. Tak do toho, hudebníci.


Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

50 %

Hodnocení čtenářů

38 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 8 čtenářů



Nejčtenější

Další z rubriky

Dungeon Rushers
Dungeon Rushers je návyková práce „vymetače“ podzemí

Hra na hrdiny Dungeon Rushers je vlastně velice tradiční, ale všechny její prvky perfektně pasují, a tak se celé soukolí otáčí s líbeznou lehkostí. Dejte si...  celý článek

Crash World
Crash World je jako Carmageddon, jen s pizza dodávkou

Rozvážet pizzu nemusí být taková noční můra. Jenže ve veselé arkádě Crash World vám k tomu dají zřejmě nejhůře ovladatelné auto na světě. Tak se potom nesmíte...  celý článek

Blaster Cop
V retro akci Blaster Cop jste pochybným strážcem zákona

V dystopické tyranské budoucnosti není možné zůstat černobílý. V této retro střílečce z pohledu vlastních očí si i jako ochránce zákona budete muset ušpinit...  celý článek

Výbavička pro miminko za polovic?
Výbavička pro miminko za polovic?

Za polovinu i levněji seženete výbavičku na bazaru eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.