Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sky Fight – vesmírná strategie jak má být

  12:00aktualizováno  10. září 2004 5:20
Původně se mělo jednat o dvojrozměrnou akci á la Xenon 2. Nyní je ovšem Sky Fight čistokrevnou realtimovou strategií, která slibuje nevšední herní zážitek. První dojmy z demoverze shrnuje toto preview.

Sky Fight

SKY FIGHT
Autor: BlueA Software
Vyjde: ?/2003
homepage
Vývojářský tým BlueA Software, který tvoří dva bratři Zdeněk a Honza, má s výrobou her velké zkušenosti. Na české freeware scéně se pohybují už od roku 1997, pod názvem Comic Game vytvořili několik menších her, jako například arkáda Pan Zahradník. K zahrádkářské tématice se vrátili i v prvním titulu pod hlavičkou BlueA – strategii Zahrádka. To byla příjemně originální a hratelná pěstitelská záležitost, takže očekávání směrem k dalšímu projektu byla velká. O to krutější bylo zklamání, když BlueA před několika měsíci oznámili naprosto neoriginální vesmírnou střílečku á la Xenon 2 (pro přesnost: nikdy nenapíšu „á la Raptor“ – Raptor byla zcela průměrná a ničím zvlášť zajímavá hra, narozdíl od řady klasik žánru jako Xenon, R-Type nebo SWIV).

Jenže – co se nestalo. Den se sešel se dnem, týden z týdnem, měsíc s měsícem – a ze Sky Fight se stala realtimová strategie s akčními vložkami, jak dokládá dřívější rozhovor s autory. A nyní byla proměna, která si nezadá s tou kafkovskou, dokonána úplně: podle nejnovějších informací na homepage hry a podle nedávno zveřejněné hratelné demoverze půjde o zcela akceprostou vesmírnou realtimovou strategii. Třikrát sláva!

Sky Fight Ve stínu černého slunce
Sky Fight: In the Black Sun’s Shadow (jak se celá hra bude jmenovat) se odehrává ve 24. století. Bohužel, to je asi tak vše, co je možné s jistotou o příběhu kampaně pro jednoho hráče říci – krom obecných vychloubačných vět o dramatičnosti zápletky, řadě zvratů a větší hloubce než jen boji o suroviny, autoři nic určitějšího neprozradili.

Hraní bude sestávat z činností pro realtimové strategie běžné. Hráč tedy bude muset těžit dvě klíčové suroviny, stavět základnu, vyrábět jednotky a bojovat s nepřítelem. Pojďme se teď na jednotlivé prvky hry podívat trochu podrobněji.

Vzhůru dolů
Těží se dvě suroviny: kov a mirinid. Zatímco v prvním případě asi nikdo nezaváhá, název druhé látky už asi mnoha čtenářům známý nebude. Jedná se o zvláštní materiál schopný pohlcovat a zase vyzařovat obrovské množství energie, což z něj činí cenný artikl. Způsob těžby je v obou případech stejný: na místě, kde jsou nějaké nerostné suroviny uloženy, je potřeba konstruktérem postavit důl, následně určit těžební náklaďák a na závěr postavit sklad, kam se vykutaný kov či mirinid uloží. Jak prosté.

Sky Fight Buduj vlast – posílíš mír
Již v demoverzi bylo možné vyzkoušet i budování základny. To probíhá taktéž podle RTS standardu – po natěžení příslušného množství surovin se označí stavební robot, vybere příslušná budova a volné místo, kam je možné ji posadit. Trochu otravné je, že jednotky nevyklizují prostor pro novou stavbu automaticky, takže je vždy potřeba je manuálně odeslat pryč. Na druhou stranu – hezky je udělán efekt kupole, která zakrývá místo stavby až do chvíle, než se z ní vyloupne hotová továrna či důl.

Budovy v demu byly čtyři – základna zpřístupňující ostatní, továrna (či lépe – školící zařízení pro inženýry), důl a skladiště na suroviny. V plné hře se objeví ještě ubikace, kde bude bydlet lidská část hráčových jednotek, laboratoře, kde bude probíhat vývoj nových technologií a přistávací plocha pro transportní lodě. Ve druhém technologickém stupni pak hráč nalezne inženýrské studium, biocentrum pro výrobu potravin, sklad a laboratoře 2. stupně, větší ubytovnu, řídicí budovu a kasárny nezbytné ke školení vojáků. Třetí technologický stupeň je ještě v přípravě, určitě se v něm ale objeví budovy sloužící k výrobě vojenské techniky za přispění inženýrů - a drsnějších zbraní pro vojáky…

Sky Fight Lid pracující a bojující
Jednotek by mělo být velké množství, zatím jsou známy ale jen informace o lidských silách. Základní jednotkou hry je člověk bez kvalifikace. Takoví lidé se získávají odesíláním mirinidu na Zem. Člověk bez kvalifikace nemůže pracovat, a tak je vhodné mu nějakou přidělit. Může se z něj stát dělník, který pracuje v dole na mirinid, nebo řidič, který vozí natěžený materiál náklaďáčkem do skladiště. Důležitější je inženýr, který udržuje v chodu řídicí budovu, učí další dělníky a inženýry a továrnách montuje stroje. Klíčovou postavou je i vědec, který vyvíjí nové technologie. V kasárnách je pak možné vyškolit člověka – vojáka a vyzbrojit ho nejrůznějšími zbraněmi.

Tím škála jednotek končit nebude, informace o bojových strojích, robotech a jednotlivých zbraních, které budou vojáci moci využívat, ale zatím nebyly zveřejněny. Je jasné, že proti vašim jednotkám nebudou stát jen stejně vybavení nepřátelé, ale také nepříliš přátelská fauna navštívených planet. V demoverzi se objevil jen jeden nepříliš agresivní druh mimozemského života, který se zdržuje ve stádech a neútočí, pokud není výslovně napaden, později ve hře se ale objeví i drsnější a životaschopnější bytosti.

Radost pohledět i poslyšet
Sky Fight Grafické zpracování, jak je zřejmé z přiložených screenshotů, dvakrát velké orgie nenabízí. Hra je viděna z klasického izometrického pohledu, přičemž grafika prostředí je vyloženě chudá – až na občasné skalní bloky jednolitou šedohnědou barvu podkladu planety nic nezpestřuje. Jen o trochu lépe dopadly jednotky, které nejsou nakresleny špatně, ale jejich animace by si zasloužily více framů. Ovšem na druhou stranu proti modelům budov nelze mít absolutně žádných výhrad. Jsou pečlivě nakresleny a vystínovány, takže působí opravdu dobrým dojmem. Jen škoda, že jsou tak velké a hru nejde odzoomovat – přehlednost tím i přes přítomnost minimapky v pravém dolním rohu trochu trpí. Zvuky a hudba ještě nejsou v demoverzi implentovány, dá se ale očekávat, že i jich se dočkáme. Doufejme, že zbytečně nepokazí jinak slušný dojem z technické stránky hry.

Na závěr několik tipů, co by se ještě dalo zlepšit. Docela chybí označování většího počtu jednotek prostým tažením, k jednotkám by měly být k dispozici informace přímo ve hře a ne v podobě externího souboru, celá hra by si zasloužila trochu vyšší tempo – a grafika prostředí by mohla být detailnější. To vše ale nejsou až tak závažné vady, důležité je, že demoverze potvrdila, že se jedná o skutečně zajímavou vesmírnou RTS, která si zaslouží nejvyšší pozornost.

Autor:




Nejčtenější

Další z rubriky

Rozhovor - Daniel Viktorin
Rozhovor s Danielem Viktorinem

O chystaných projektech, prodejích shareware her na našem trhu i nové online hře jsme si povídali s naším bývalým kolegou a autorem mnoha dopravních simulátorů...  celý článek

Family Farm perex
Family Farm - dojmy z demoverze

Skvělý simulátor farmaření od českého týmu Hammerware má pohlednou grafiku a nabízí promyšlenou příběhovou kampaň. Ostatně vyzkoušet si ho můžete sami.  celý článek

Mario
Největší herní klaďas Mario týrá zvířata, tvrdí jejich ochránci

Do videoher se kriticky pustila už i Americká organizace na ochranu zvířat PETA. Terčem kritiky se stalo nošení virtuální kožešiny. Organizace tvrdí, že nechce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.