|
Ano, možná takto hluboké myšlenky při tvorbě designu připravovaného titulu nebyly uvažovány, nicméně jak si jinak vyložit hru, jejíž hlavní náplní je přejíždět roztomilým žlutým autíčkem neméně roztomile nakreslené staré babičky a dělat z nich jednoznačně nejroztomilejší krvavé fleky (na průměrně roztomilé textuře jakéhosi náměstí).
Autor Smash the Granny má na svědomí už řadu her, počínaje logickým The Bridge, přes arkádovité Moulins, až po zábavnou strategii Genesis. Má tedy dostatek zkušeností v oboru – což na jednu stranu znamená, že se můžeme těšit na rychle dodaný kvalitní produkt, na druhou stranu na něj můžeme co do hratelnosti i technického zpracování klást o poznání vyšší nároky.
Exkluzivní demoverze, která dorazila minulý týden na redakční e-mail, obsahuje pouze první úroveň, a to ještě ne v dokončeném stavu. Nicméně základ hry už funguje – v klasickém top-down pohledu, který ze všeho nejvíce připomíná klasiku Grand Theft Auto (mimochodem – GTA je volně ke stažení ze stránek autorů), vidí hráč své žluté auto, které designem odpovídá wolkswagenu broukovi s malinko protaženým čumákem. Ovládání probíhá jednoduše pomocí kurzorových šipek a klávesy pro rozsvícení a zhasnutí světel. V pěkně nakresleném, leč bohužel na interaktivní prvky skoupém (eufemismus: natvrdo řečeno – nejsou tam žádné) prostředí náměstí či nádvoří se hráč může vyřádit do sytosti vražděním osob vyššího než středního věku neustále se pokoušejících přejít celou prostoru směrem shora dolů.
Každou přejetou babkou se zvedá nejen hráčovo ego a dobrý pocit z dobře vykonané práce (ach ty fráze), ale také bodové ohodnocení výkonu. Po skončení každé úrovně bude pochopitelně možné zapsat se do high-score a snad i porovnat nejlepší výkony na internetu, což by mohl být další motivační faktor prodlužující dobu hraní jinak poměrně stereotypní hry.
Další úrovně, které nebyly k dispozici v hratelné verzi, budou v podstatě o tom samém, hráč se jen podívá do nových prostředí, například na hlavní ulici, kde se to obézními důchodkyněmi jen hemží. Jediným herním módem nicméně zůstane singleplayer, o hře více hráčů třeba na jednom počítači se neuvažuje.
Grafické zpracování lze velmi snadno posoudit z přiložených obrázků. Vykreslení jednotlivých objektů v rozlišení 640x480 (na freeware projekt zcela dostačující) je precizní, stíny na svém místě, zkrátka: statický screenshot vypadá bezvadně. V akci ale Smash the Granny přece jen působí poněkud mrtvým dojmem – prakticky jediné, co se ve hře hýbe, jsou babky, a to se navíc jejich vlastní animace sestává jen ze dvou či tří framů nevalné kvality. Tady by stálo za to ještě trochu zapracovat. Lze také jenom doufat, že prostředí v plné verzi bude trochu variabilnější a objeví se více různých objektů a povrchů.
Zvuky ani hudba nebyly v demoverzi přítomny, nicméně obojí by měla hra obsahovat, a to v kvalitě větší než malé. Hardwarové nároky by neměly být přehnané – ale tady bude mít Apofis ještě hodně práce, protože hra je zatím velice, velice pomalá. Trochu v tomto připomíná Moulins, kde byla právě pomalá hratelnost nejvíce frustrujícím prvkem a nebyla bohužel opravena ani ve zcela finální verzi. Doufejme, že Smash the Granny dopadne lépe a stane se tak ne revoluční, ale „jen“ zábavnou a vtipnou akčně-závodní freewarovkou.