Snow Motion - stavíme sněhuláčka
Koho by nebavilo stavění sněhuláků? Jednotvárná činnost, při níž nejprve dochází ke koulení tří sněhových seskupení tratolišti sněhu a psího trusu, jejich kombinování (přičemž koule suplující sněhulákovu hlavu obvykle bývá dostatečně hmotná, aby vám pořádně protáhla veškeré svalstvo, i to o jehož existenci jste dosud neměli ponětí) a ozdobování o nejrůznější bezvýznamné cetky, a posléze ke kolaudaci vzniklého díla několika akčními výpady sekundujícího caparta. Každoročně ji přitom vyznávají nekončící řady oddaných rodičů a jejich nadšených ratolestí, jež jsou schopné několikacentimetrovou sněhovou pokrývku v mžiku shrnout v neforemnou bílou kopuli a posléze ověnčit předpřipravenými ozdobami. Idylka sama. Napadlo by někoho, že nevinné stavění sněhuláků lze snadno přetransformovat v jednu z nejsložitějších logických freewarovek?
Dívenka, jež byla dosazena do hlavní role německého dílka Snow Motion, se prakticky neliší od řadové české školačky (vynechme teď fakt, že její styl odívání příliš neodpovídá českým poměrům, v nichž je nemyslitelné v mnohastupňových mrazech odkrývat břicho... i když...). Musí ale chudák malá stavět sněhová veledíla v daleko ztíženějších podmínkách - podle všeho proto, že je bezvýhradně povinna se zdržovat v jakési hnědé ohradě (že by kvůli vlkům?) a to navíc v místech s omezeným výskytem sněhové pokrývky. Logická hra jako vyšitá je tedy na světě a takřka životně důležitý úkol stejně tak. Pomůžete na základě několika málo nápomocných ukazatelů fialové sympaťačce vystavět partu sněhuláků?
Snow Motion je logická hra jako vyšitá. Na začátku každého levelu vás šoupne mezi trojici malých sněhových koulí a cílový bod, kde v ideálním případě ke konci vašeho snažení stane výsledný sněžný mužík. Na vás, jakožto hráči a stavěníchtivé dívence v jednom, je přesunout postupně všechny tři koule tak, aby z nich bylo možné postupně vystavět kýženého sněhuláka, tedy hezky jednu (menší) po druhé (větší). K tomu vám bude nápomocen především vrchní ukazatel zbývajících "otáček koule", který realtimově indikuje číslo vyjadřující počet kroků, které ještě musíte s koulí(emi) vykonat, aby daný level byla zdárně dokončen. Všeobecné veselí pak dovršuje i počítadlo kroků hlavní postavičky, které vás neustále ujišťuje v tom, jak špatně vám to jde (překročí-li trojcifernou hodnotu s devítkou na začátku, vězte, že daný level je nad vaše síly :-).
Kdo by čekal, že alespoň koulení masy sněhu se zde řídí základy logiky, ten je bohužel na omylu. Koule totiž válením po nezasněžené ploše ztrácí svůj objem a zanechává jej na políčkách za sebou. Znamená to, že když ve snaze nabrat kýžené množství bílé pokrývky projedete celým levelem, snadno se vám může stát (a stane), že skončíte se stejnou kuličkou s jakou jste začínali.
Abych nepřeháněl - ze začátku se to ještě jakž takž dá ukočírovat, ale promyslet víc jak sto jednotlivých pohybů je už úkolem hodným trénovaného mozku génia. Právě to ze Snow Motionu dělá jak chytlavou a graficky neuvěřitelně lákavou, tak na druhé straně také sakramentsky těžkou logickou hrou.
Krom (na freewarové poměry) takřka dokonalého grafického zpracování němečtí tvůrci svůj Snow Motion ověnčili také německy lokalizovanými popisky, což ovšem hodnotu hry naštěstí nijak nedevalvuje ani pro neněmecky mluvící hráče - tedy alespoň mně překlad titulků nečinil významnější potíže, přestože jsem řečí našich západních sousedů schopen tak maximálně se zeptat na cestu na záchod. Otázkou ovšem zůstává, nakolik její logická "hadrcoreovost" sedne i ostatním, žánrem mozek-namáhajících freewarovek nedotčeným hráčům - ti by asi měli sáhnout spíše po více akčním (a z jejich pohledu také hratelnějším) titulu.
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!