Doporučujeme

Sokoban - první dojmy

  • 5
Mnoho z vás možná ani netušilo, že český tým Forever Games připravuje variaci na oblíbenou japonskou logickou hru Sokoban, která mimochodem nabídne slušnou řádku zapeklitých levelů. Čtěte naše první dojmy.

SOKOBAN
Autor: Forever Games
Vyjde: unor 2005
homepage
Sokoban Jméno Forever Games vám dost možná příliš známé nebude, ovšem nezoufejte. Velký podíl na tom nese fakt, že tento mladičký nezávislý tým ještě dosud prakticky nic nevytvořil, avšak v současné době se pilně věnuje přípravám své prvotiny. Jednat se nebude bohužel o nikterak neotřelý projekt, nýbrž o „pouhé“ přepracování staré dobré logické klasiky jménem Sokoban.

Sokobana myslím většina z vás zná, jestliže jste s ním snad dosud nepřišli do styku pak vězte, že se jedná o prastarou hříčku, nad níž si Japonci a mnoho dalších národů lámalo hlavu již před bezmála 35 lety. Dosti pozoruhodné navíc je, že šlo o vítězný kousek určený do soutěže, jejímž tématem bylo vytvořit žánrově libovolnou hru na téma skladiště, skladování – tak vznikla legenda, volně překládána jako Skladník.

Původní hra obsahovala sice „pouhou“ padesátku levelů, ty však díky své stupňující obtížnosti dokázaly zabavit na mnoho desítek hodin. Ani remake od českých Forever Games nemohl být o tyto geniální mise ochuzen. Ovšem není to jediné co hra nabízí a vedle nich se setkáme ještě minimálně s padesátkou dalších, což již zaručuje opravdu hutnou zábavu. Sokoban Stejně jako pong či tetris se může Sokoban pyšnit velice jednoduchým konceptem, který však ve výsledku znamená vysoce kvalitní a na mnoho hodin zábavné dílko. Po celou dobu hraní si vystačíte s ovládáním drobné postavičky, pohybující se po bludišti poskládaném z neprostupných cihlových zdí, na něž nahlížíte pohledem shora, přičemž hlavním a zároveň jediným cílem je dostat všemožně rozházené bedničky na patřičná, tečkou označená místa.

Námi testovaná betaverze již obsahovala vskutku pořádnou řádku levelů, přičemž již při některých počátečních se leckterý méně zkušenější hráč vskutku pořádně zapotí a v nemenší míře potrápí šedou kůru mozkovou. Vedle klasického ničím neomezeného šoupání bednami na předem určená místa , je v této verzi Sokobana k nalezení rovněž hra s omezeným časovým limitem či počtem kroků, které můžete pro splnění úkolu urazit. Velice potěšující rovněž je, že si nebudete muset ve všech třech Sokoban verzích hry procházet stále stejnými levely, nýbrž každá varianta vlastní svou sadu k řešení. Navíc ve chvíli, kdy by vám snad přednastavené levely přestaly dostačovat je přichystán přehledný editor, jehož pomocí si můžete vytvořit mapky vlastní a následně v nich kupříkladu prozkoušet některého ze svých přátel, čímž se hrací doba ještě mnohonásobně natahuje.

Technická stránka ještě není ani zdaleka finální a prozatím se jeví jako dosti strohá a jednoduchá, což však nemusí být rozhodně nějakým výrazným kladem. Co se týče pohybu v menu, zde mi trochu nevyhovoval styl rolování jednotlivých nabídek, který však lze naštěstí urychlit. Okolí bludiště je vcelku nezáživné a působí velice prázdně, naopak příjemnou změnou jsou jednotlivé bedny, jež jsou očividně radioaktivní. Práce na přípravě tohoto ambiciózního titulu již prakticky finišují a s trochou štěstí bychom se jej mohli dočka již za měsíc či dva. Milovníci logických her – těšte se ;-).


  • Vybrali jsme pro Vás