Kombinujíc dětinskou ujetost s westernovým prostředím, nabízí přestřelky pro svůj žánr netypické. Většina arkád totiž hráče nechává neustále pod tlakem a vyžaduje po něm hbité reflexy. Sombreros naproti tomu zvolila zpomalování času, částečně podobný konceptu bullet-timu. A kupodivu to u této hry není jediný krok správným směrem. Namísto otravného likvidování dalších mutantů se totiž podíváme do pouští střední Ameriky.
Jsme zvyklí westerny a Divoký západ vnímat jako prostředí čistě pro bílé kovboje, s občasným černým nebo mexikánským sidekickem. Sombreros se bez bělochů i černochů zcela obejdou a navíc přinášejí v kladném slova smyslu roztodivnou zápletku o ukradených magických sombrerech, dávajících svému nositeli schopnosti zpomalit čas. Nebo tak nějak. Ve výsledku vás jako osamělého střelce čeká dvojice delších misí plných stovek zloduchů.
Zmíněný bullet-time funguje podobně jako v prvním díle Maxe Payna. Stejně jako v něm vám každý mrtvý Mexičan přidá možnost zabít nějakého dalšího v bullet-timu (přesněji je tedy třeba sbírat sombrera po mrtvých). Na rozdíl od Maxe Payna se vám čas zastaví natrvalo, načež šipkami navolíte, kolik oponentů chcete postřílet. Panák je pak sám ve zlomku vteřiny sundá. Nechybí samozřejmě ani střílení v reálném čase, ale nač se něčím takovým zatěžovat.
Hra, ač není dokončená, byla připravována pro soutěž Action 52 Remake a stejně jako jiné dílka z ní oplývá propracovanou pixel-artovou grafikou i svěžím humorem – ukládání například probíhá střelbou do místy rozmístěných piñát – ale zároveň ji také nechybí dravá hollywoodská energie – to třeba když hlavní hrdina na scénu explozivně vjede autem. Děj je navíc uvozen stylovým intrem, v dnešní době také ne samozřejmostí.
Sečteno, podtrženo, máme tu netradiční prostředí spolu s originálním systémem střílení, nabitou hratelností a to celé zabalené v úhledné grafice. Mezi jisté nevýhody by se dala počítat menší délka hry či opakující se hratelnost, obě hotová kola ale stále nabízejí více zábavy, než jiné dokončené freewarovky. Proto říkám: více takových nedokončených her!
- pátek 1. října 2010
- 0