Odpověď na otázku na konci minulého odstavce není vůbec jednoduchá. V případě,. Že již za sebou máte desítky podobných arkádových hopsaček, rozhodě nebudete na větvi ani ze Sonic GM. S nějakými originálními prvky si autoři vrásky v žádném případě nedělali a místo svěží arkádovky nám tedy naservírovali již stokrát viděný koncept – a to je upřímně v době, kdy si hráči mohou vybírat, trochu málo.
Kdyby se snad mezi čtenáři nacházel někdo, kdo s podobnou arkádou nepřišel do styku pak vězte, že Sonic GM nabízí klasickou plošinkovou akci, která kombinuje skákání z jedné na druhou a zabíjení nepřátel. K tomu všemu pak hlavnímu hrdinovi dopomáhá jeho speciální schopnost sbalit se do efektivně vyhlížejícího klubíčka , čímž se stane, dá se říci, nezranitelným, alespoň mna malou chvíli. A toho je třeba pochopitelně využít. Nepřátelé jsou totiž připraveni prakicky na každém rohu. Po dokončení určité části hry přijde level s bossem, odehrávající se v uzavřené aréně, přičemž jedna přesně načasovaná rána když letíte vzduchem smotaní v klubíčku mu stačit rozhodně nebude. Takovéhoto protivníka bude třeba strefit hned několikrát a navíc se vyhýbat jeho ránám. Odměnou za dobře vykonanou práci vám bude přesun do odlišného herního prostředí s jiným typem nepřátel což alespoň do určité míry zabraňuje příchodu stereotypu. Místo tradičního ukazatele zdraví sehrají důležitou roli zlaté prstýnky a je dobré mít vždy nějaký při sobě. V případě že totiž žádný zrovna nemáte, musíte se smířit s nutností opakovat hru od začátku.
Hodnotit podobnou hru je pak vskutku nadlidský výkon. V porovnání s jinými arkádami totiž Sonic GM nabízí dlouhotrvající a vysoce chytlavou hratelnost, zato však přichází s již mnohokrát viděným konceptem, což je rozhodně škoda. Nebýt Sonic GM až takovou tuctovkou, odnesl by si hodnocení alespoň o dva body lepší.