Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Soutěž Yoyogames: Snadná cesta k penězům? (díl první)

  12:00aktualizováno  11:15
Yoyogames soutěže se začínají stávat stálicí a zároveň fenoménem, který nám v intervalu několika měsíců přináší vždy stovky zajímavých a v mnoha případech i vysoce kvalitních her. Pojďme si tedy soutěže společně zrekapitulovat.

Důležité odkazy

- Homepage Yoyogames
- Stránka první soutěže
- Stránka druhé soutěže
- Nově ohlášená třetí soutěž
- Yoyogames Glog

Yoyogames se v poměrně rychlé době přetvořil ze začínajícího serveru na domovskou stránku všech vývojářů tvořících v Gamemakeru. V jejich archivu je možné nalézt téměř všechny hry poslední doby vzniklé za pomocí tohoto nizozemského prográmku. Denně web navštěvují tisíce lidí, hodnotí, píší recenze a nebo třeba diskutují na fóru. Tvůrcům se zkrátka podařilo vytvořit poměrně fungující komunitní web s několika málo mouchami, ale stále velmi slušným zázemím. A to je myslím dost dobrý odrazový můstek pro vývojářskou soutěž. Ty doposud proběhly celkem dvě a ohlášena je již třetí. Vzhledem k obrovskému množství účastníků, vysoké kvalitě zaslaných projektů a vysokému prize money jsme se rozhodli seznámit seznámit vás s touto soutěží prostřednictvím tématického článku.

#1 – Yoyogames Winter Competition
Psal se listopad roku 2007 a na Yoyogames se objevila první zmínka o zimní soutěži. Hry měly být odevzdány 23.prosince do půlnoci a tématika byla jasná. V došlých příspěvcích se tedy objevilo obrovské množství baculatých Santa Clausů, sobů a sněhových vloček. Pozoruhodná je i žánrová různorodost a další drobnosti. Možná že ani při vyhlašování pořadatelé nečekali takový nápor. Ano, krutou deadline stihlo celkem 236 samostatných vývojářů nebo týmů. Vybrat z nich ty nejlepší nebylo snadné, proto jen v rychlosti:

1. místoFrozzd (2D Cube) - $1,000
Nepochybně zasloužené ocenění. Frozzd exceloval jak po stránce grafické, tak i hratelnostní. Koncept obohatil o několik zcela originálních nápadů a vše zkrátka působilo téměř bezchybně.
2.místo - Garden Gnome Carnage (Ultimortal) - $500
Tak trochu nenápadný, dosti malý projekt. Že se do výsledné trojice nedostal jen tak náhodou zjistíte vlastně až po spuštění. Hlavní devízou je totiž hratelnost, která je snad nejchytlavější ze všech došlých projektů.
3.místo - Granny and Snowmen (RedSystem) - $250
Vtipně zvolená hlavní hrdinka a dobré technické zpracování byly v případě tohoto projektu klíčem k úspěchu.

FrozzdGarden Gnome CarnageGranny and the Snowmen

Co dále stojí za hřích?
První trojicí her samozřejmě nekončí výpis těch nejzajímavějších projektů z celkem 236 došlých. Ze zbytku je nutné vypíchnout The Winter Solstice, zajímavou hru, kterou jsem původně tipovala na vysoké umístění. Dalším slibným projektem se zdál být ‘Twas the night, jež v sobě vedle vánoční atmosféry kombinoval i několik žánrů. A abychom byli správní vlastenci, je nutné zmínit i asi nejúspěšnější český projekt v soutěži – Dragonware: Fio's Winter Story.

#2 - Ancient Civ Competition
Vyhlášení druhé soutěže po takovémto masovém úspěchu byl nutností a i když by mohli mnozí pochybovat, her se přihlásilo ještě více (pravda, vývojáři také dostali delší časový limit). 260 her porotci probírali poměrně dlouho a nakonec zvolili takto:

1.místo - Ancient Ants Adventure (RedSystem) - $1,000
Staří známí RedSystem si polepšili z třetího místa na vyšší pozici. Ancient Ants opět spadá do kategorie akcí a plusové body získala postupným vylepšováním vlastní bojové skupinky.
2.místo - Caveman Craig (RhysAndrews) - $500
Tuto inovátorskou záležitost jsem já osobně tipovala na místo první. Nestalo se tak. To ale nic nemění na tom, že by tuto domorodou záležitost měl vyzkoušet opravdu každý.
3.místo - Tut’s Test (KCLC) - $250
Logická hra Tut's Test na třetí pozici pro mě byla opravdovým překvapením. I když nezpochybňuju, že si to nezasloužila, mezi přihlášenými bylo dle mého více jiných originálních a graficky zajímavějších projektů.

Tut's TestTut's TestTut's Test

Co dále stojí za hřích?
Originální, zábavné a se slušným příběhem – tak bych asi charakterizovala Robbie Swifthand and the Orb of Mysteries, slušnou logickou arkádu, která se bohužel na vyšší pozice nedostala. Na medailovou příčku jsem taktéž tipovala Mubbly Tower. Budování chrámu z dostupných kvádrů, stavění obrany a boj proti božským silám si mě zkrátka získal.

A co dál?
Třetí soutěž již byla vyhlášena před několika týdny. Tématem se nakonec stala kooperace a deadline je stanovena zhruba na konec letních prázdnin. Ceny zůstaly stejně lákavé a tak je možné počítat s podobným návalem (pokud snad vývojáři nedají raději přednost času strávenému někde u vody).

Do budoucna by ale nebylo od věci vyřešit asi největší mínus soutěže a to trochu nedořešené hodnocení. Dát velkou moc do rukou samotné komunity byl samozřejmě nápad dobrý, zároveň ale i notně kritizovaný ze strany vývojářů. Důvod je myslím jasný – v hráčských hodnoceních mohou zvítězit ti, kteří si na Yoyogames založí více vlastních účtů a vůbec bych se nedivila tomu, kdyby byla tato fáma skutečně pravdivá.

Tímto dílem rozebírání Yoyogames soutěže a jejich nadějných projektů rozhodně nekončí. Poté co jste plně seznámeni s problematikou podíváme se v příštím (a prozatím posledním) díle na účastníky z různých zemí, které jsme pro vás vyzpovídali a případně se i zeptali na plány do budoucna.

Autor:




Nejčtenější

Palačinky z ovesných vloček
Palačinky z ovesných vloček

Sladká a zdravá rychlovka. :)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.