|
Historie tohoto projektu sahá zhruba do poloviny roku 2001, kdy se začala vytvářet hra nazvaná Space Droids, ovšem s tím rozdílem, že se jednalo „pouze“ o 2D strategii s prvky RPG. Za jejím vznikem stál hlavně programátor František Jahoda alias ADragon. Já osobně jsem se na hře také jednu dobu podílel, protože jsem v týmu fungoval na pozici 2D grafika, ale nedostatek času mi jaksi nedovoloval na hře stále pracovat intenzivněji, což mělo za následek, že hra pomalu upadala a nebylo vůbec jisté, zda se nám ji povede zdárně dokončit. Čas ale rychle plynul a tak se stalo, že začala vznikat úplně nová hra, která se na rozdíl od svého předchůdce plně přetransformovala do třetího rozměru a rovněž se změnil i žánr – z realtime strategie tu najednou máme simulátor.
SpaceDroids 3D (SD3D) je žánrově hra na pomezí simulátoru vesmírné lodě a RPG, což působí na první pohled jako opravdu zajímavý žánrový mix. Abyste získali lepší představu o hře, stačí si vzpomenout na starší vesmírné simulátory jménem Wing Commander, Starlancer nebo o něco novější hru Freelancer. Děj SD3D se odehrává v daleké budoucnosti, kdy skoro celý vesmír je osídlen lidmi a bude pospojován velkým množstvím červích děr, kterými budete samozřejmě moci cestovat (něco na způsob známého seriálu Hvězdná brána). Vaše osoba se tu vžije do role pilota hi-tech vesmírné lodě, disponující hromadou zbraní, štítů a speciálních motorů, s jejichž pomocí budete moci využívat některé speciální funkce vaší lodi, jako je například maximální zrychlení či neviditelnost, což se jistě bude hodit nejenom v okamžiku, kdy budete chtít někoho napadnout, ale i když budete před někým prchat. Celá hra by se měla odehrávat na jedné rozlehlé mapě, v níž bude vytvořen vesmír se systémem planet, kosmických těles, meteorů a samozřejmě také různých jiných lodí, s jejichž piloty budete moci hovořit, obchodovat, ale také spolupracovat anebo bojovat. Ovšemže se nebude jednat o bezhlavou akci, v níž vyhrává ten, kdo má rychlejší a hbitější prsty, ale o promyšlenou a příběhem s rozmanitými misemi protkanou hru s mnoha strategickými (například uzavírání spojenectví apod.) a RPG prvky (na počátku máte slabou a malou lodičku, na konci třeba budete mít rozsáhlý vesmírný koráb, vybavený nejmodernějšími zbraněmi).
Nyní se podívejme na technickou stránku hry - ta je tvořena v jazyce Visual C s využitím knihovny SDL, která ovládá DirectX. Všechny 3D modely lodí, planet a objektů, jež se ve hře objeví, jsou vytvářeny v 3D Studiu Max. Vše je však ještě ve velmi rané fázi, takže mnoho bližších informací o hře není. Lepší představu o hře si můžete udělat, pokud navštívíte její domovskou stránku (ta sice nebyla dlouho aktualizována, ale na hře se podle našich informací stále pracuje), kde si můžete prohlédnout mnohem více obrázků, než je zde, nebo si můžete rovnou stáhnout jednu z prvních hratelných betaverzí (~700 kb). Prozatím vše vypadá hodně nadějně a hra má obrovský potenciál. Vývoj hry budeme i nadále sledovat a jakmile se objeví nějaké nové informace, jistě vám je skrze Žurnál nebo Magazín zprostředkujeme.