Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Spacebar - do boje za prohibici

  12:00aktualizováno  10:11
Vesmírný pistolník (vy) dostal zlost na jeden mimozemský bar. Důvod? Žádný. Cíl? Vystřílet během půl druhé minuty co největší množství alkoholických nápojů, ovoce, kosmonautů a okřídlených krav. Odměna? Nějaké ty bodíky do celkového skóre, báječná odpolední zábava a sympatická grafika z rukou tvůrců Moorhuhnu.

Spacebar

Platforma: Freeware
Výrobce: Phenomedia

Stáhnout

Phenomedii, vývojářskou společnost, která dala světu dosud trojdílnou sérii Moorhuhn, zřejmě netřeba představovat. Svědčí o tom i fakt, že jejich dílka jsou po světě víc rozšířená než leckteré i nadprůměrné komerční tituly. Vynikají navíc skvělou grafikou, hratelností a do jisté míry také originalitou. Jejich nový bratříček, arkádová střílečka Spacebar, je ale jiný - nepostrádá sice sympatický grafický háv svých předchůdců, nicméně ona pomyslná jiskřička nadšení a skvělého nápadu mu chybí. Komu by to ale vadilo, když Internetem po vypuštění Moorhuhnu začalo kolovat asi deset tisíc mnohem horších a ideově kyčovitých amatérských freewarovek bez hlavy a paty - můžeme být rádi, že nás Phenomedie zasypává kvalitními variacemi svých titulů a nikoli drzými kopiemi konkurenční tvorby.

Spacebar

Spacebar je zvláštní hrou s ještě zvláštnější zápletkou. Hráč se v ní vžívá do postavy jakéhosi inspektora, jehož úkolem je za každou cenu bojovat proti zhoubě zvané alkohol. To by samo o sobě nijak neobvyklé nebylo (ostatně mnoho lidí často i veřejně a otevřeně vystupuje proti legální konzumaci alkoholu), ale aby vaším polem působnosti byla vesmírná stanice, to už si na tvůrci žádá trochu fantazie. Podivné navíc je, že vás hra odměňuje i za sestřelování kosmonautů (tomu říkám prevence - odstranit potenciálního zákazníka, aby byl ušetřen zhoubného vlivu alkoholu) a jejich domovských raket.

Na pomyslnou dealkoholizaci, během níž musíte hbitým poklepáním na myšítko zlikvidovat veškeré zásoby vesmírného baru, je vám dán časový limit 90 sekund. Platí přitom nejen pravidlo, že čím větší počet předmětů sestřelíte, tím lépe, ale také to, že některé komodity jsou cennější než jiné a jejich zničení je tedy ohodnoceno vyšší sumou bodů. Základní pivo či víno například po stránce bodového zisku není nijak atraktivní - dostanete za ně jen 500, resp. 600 bodů, zato hruška, okřídlená kráva či vesmírný koráb vám snadno vynesou i desetkrát tolik. Ve středu široké škály figurují také jablka, mléko, whisky či výše zmíněný kosmonaut.

Spacebar

Přesně opačný efekt, tedy devalvaci vašeho nabytého skóre, způsobuje sestřelení podnosu (na němž se nachází většina konzumovaných přemětů) a naopak nesestřelení skleničky se speciálním nápojem, který, pokud se mu podaří proklestit si cestu skrz spršku vašich kulek, dokáže nejen nadělat pěknou šlamastyku (s několika promile v krvi se nestřílí zrovna jednoduše), ale také vám ve výsledném součtu odečíst 12 (!) tisíc bodů za každou vynechanou sklenici. Vyplatí se tedy na její přítomnost vhodně a především rychle reagovat (což naštěstí není nijak významný problém vzhledem k tomu, že jste na ni viditelně upozorňováni ikonou a směrovou šipkou ve středu dolní části obrazovky).

Po skončení devadesátisekundového protialkoholového křížového tažení je vám umožněno zapsání výsledného skóre do online tabulky (osobně jsem tomuto oznámení nevěnoval velkou pozornost, protože není zrovna mým zvykem se svými nelichotivými výsledky znemožňovat na veřejnosti :-) a zároveň také nabídnuta možnost opakování hry. Dopadnete-li v závěrečném součtu hůř, než byste si představovali, stačí klepnout na klávesu D a přenechat hraní profíkovi (počítači), popř. klepnout na Esc a zabalit to úplně :). Sympatické je, že hra disponuje dvojicí menu - jednak tím hlavním, nabídkovým, které se spouští jako první a nabízí možnost mnohých herních nastavení, jednak vedlejším herním, které uvádí hru samotnou a disponuje pouze nabídkou odskoku do demo módu či start nové hry. Praktický význam tato featurka sice postrádá, nicméně jistou míru originality rozhodně nezapře.

Spacebar

Svůj typický odstaveček o technických (ne)kvalitách recenzované freewarovky bych rád uvedl nepříjemným postřehem, který mě po celou dobu hraní-infiltrace (ne)alkoholických nápojů a pochutin provázel. Je jím neskutečná "sekavost" Spacebaru - tak neskutečná, že jsem téměř ani nevěřil svým očím - celá akce se totiž na mém Duronu750 hýbala ještě pomaleji, než některé současné 3d akce ve vysokých rozlišeních. Věřme ale, že byla způsobena kooperací procesoru AMD s exotickým operačním systémem Windows2000, jinak by takový bug pro Phenomedii u mě reprezentoval velký černý vroubek.

Spacebar je tak jako tak velice kvalitní variací obdobného titulu ze stáje zábavného Moorhuhnu. Nemůže se sice pochlubit obdobnými nespornými technickými ani hratelnostními kvalitami, nemůže argumentovat ani velkou měrou originality či revolučními nápady. Může na pár minut zaujmout a dokonce i nevázaně pobavit. Může ale také účinně bojovat proti veřejné konzumaci alkoholu?:-)

Autor:


Témata: Raketa


Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.