Sphere – koulelo se koulelo
Sphere
Platforma: Freeware
Výrobce: Team Sphere
- hrátky s fyzikou koule
- originální nápad
- velmi zábavné
- technické zpracování
- jen dvě úrovně
Sphere
Přesouvání se pomocí hodů koulí je námět, který jsem blahé paměti ještě neviděl. Kromě velmi příjemné grafiky a ozvučení na nás Sphere rukuje i se svérázným konceptem a hratelností.
Je zajímavé, kolik variací na logickou hru z první osoby lze vymyslet. Kolik hlav vývojáři mají, tolik je nejspíš i oněch nápadů. Kostičky, portály, plošinky, přesouvání se časem, to všechno tady již bylo. Není to moc dávno, co jsem anoncoval, že kromě výborné Cloudbase Prime, spatřila v blízké minulosti světlo světa i další hra, jejíž námět by pravděpodobně nikdy nevznikl, kdyby nebylo právě již zmiňovaného Portálu. Tady je: Sphere. Jak již název napovídá, tentokrát se budeme pohybovat mezi tvary mnohem zakulacenějšími.
Sphere běží na, v poslední době velmi užívaném, enginu nesoucím název Unity. Ten v nedávné době prošel důležitou aktualizací a vývojáři nejen her zdarma mají nyní v rukou velmi mocný nástroj pro tvorbu trojrozměrných her. Grafika Sphere je sice na jednu stranu jednoduchá, ale to byla i grafická stránka samotného Portálu. Dá se nazvat strohou, ale to nemění nic na faktu, že je účelná a líbivá.
O co tedy jde? O kouli! Stručně řečeno. Hráč má k dispozici útvar okrouhlého charakteru, který dokáže zprvu svým nárazem pouze aktivovat spínače, které otevírají dveře dál, ale to se později mění. Koule je nabita nějakou podivnou silou a získává zajímavé vlastnosti. Je schopna se odrážet a skákat, přičemž následně, jakmile vyznačí svým pohybem ve vzduchu dráhu, je hráč schopen pomocí druhého tlačítka myši tuto dráhu „přeletět“. Lze tedy přesně zkopírovat dráhu letu vržené koule a překonávat tak propasti, plošinky a stěny. Dráha jednou vyznačená se dá používat vícekrát a na jiných místech, takže lehce dochází k překonání i velmi dlouhých propastí. Stačí nechat kouli párkrát přeskákat z jednoho konce dlouhé chodby na druhý, naznačit tak dráhu, pak namířit přes propast a nechat se lehounce přelevitovat. Fyzika odrazů a skoků funguje skvěle a zábava je s ní pořádná.
Když už se stane, že se netrefíte a spadnete dolů do nějaké tmavé díry, hra obsahuje záchytnými body, které jsou velmi časté, takže se jednoduše ihned objevíte téměř u propasti, do které jste „zahučeli“. To a příjemná klavírová hudba dodává hře hravou atmosféru, ve které není moc místo pro stres. Vše tady funguje v podstatě bezproblémově a jediným mínusem se jeví to, že hra obsahuje pouze dvě úrovně. To ale na nějakých dvacet minut bohatě postačí, nehledě na to, že si dost možná hru zahrajete rádi i dvakrát po sobě. Běžte se kutálet.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 19 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Zak. č. 2208 Prodej rodinného domu se zahradou, Březina u Ochozu
Březina, okres Brno-venkov
4 600 000 Kč