Star Trek: Blaze of Glory – vesmírná logika
V jednoduchosti se skrývá síla – tato gnóma je zejména v oblasti volně šířitelných titulů neustále znovu a znovu dokazována, a to i proto, že vytvořit složitou, komplexní a přitom zábavnou hru s nulovým rozpočtem je přece jen obtížnější, než naprogramovat jednoduchou arkádu, či zkopírovat starou klasiku. O tom, že méně je někdy více přesvědčují hráče už po generace vedle bezhlavých stříleček a skákacích platformovek zejména logické rychlíky. Co to takový logický rychlík je? Klasickým příkladem budiž Tetris – hráč je nucen pod stále větším tlakem přemýšlet nad tím, kam vhodně umístit různorodé tvary: a přesně o tom celý žánr je. Nestačí přemýšlet, je třeba přemýšlet rychle! Zpočátku to většinou až takový problém není, ale jednou z obvyklých vlastností logických rychlíků je, že se neustále zrychlují a gradují, takže po chvíli přestanou stíhat i bedny Einsteinovského kalibru. Do kategorie podobně adrenalinových, jednoduchých a přitom zábavných her spadá i dnes recenzovaný Star Trek: Blaze of Glory, jenž je vlastně specifickým klonem klasiky Lines.
České vývojářské studio Hazard Team už svým názvem odkazuje k televiznímu seriálu Star Trek. A skutečně, jedná se o jeho velké fanoušky, kteří jiné hry, než ty zasazené do svého oblíbeného vesmíru, ani netvoří. Zatím mají na svědomí pár jednoduchých hříček včetně té dnešní, chystají už ale ambicióznější projekty. Blaze of Glory je logickým rychlíkem ve stylu Lines. Cílem je spojovat stejné znaky ve čtvercových kostičkách alespoň do trojic buď vertikálně nebo horizontálně. Trojice (či vícetice) po spojení zmizí a uvolní místo dalším kostkám, jež neustále přibývají shora do omezeného prostoru obdélníkové hrací plochy. A pokud se některý ze sloupců vyšplhá až k jejímu hornímu okraji, je tu velký problém – následující várka kostek způsobí konec hry a nejvýše zápis do tabulky high score. Pravidla pro přesunování znaků jsou přitom snadná: smí se to provádět neomezeně, ale jen v rámci jednotlivých řádků, takže nezbývá, než se rychle orientovat, kde jsou tři stejné, či kde by bylo možné umístit jich více nad sebe.
Ovládání je prosté, myšoidní. Vše je uděláno tak, aby byla hratelnost co nejpřímočařější a nejplynulejší. Star Trek: Blaze of Glory je jedním z příkladů toho, jak může být rozumně využit program Game Maker. Jeho nepříjemné vlastnosti nikde nevycházejí na povrch a naopak dává možnost tvorby her i autorům bez větších znalostí programování. Blaze of Glory netrpí nikde přílišnou pomalostí ani zbytečnou velikostí instalačního souboru. Jeho grafické zpracování je, pravda, minimální a víceméně sestává skutečně jen z několika znaků, jež hrají hlavní roli v následném logickém rejdění, ale to zase až tolik nevadí. Naopak překvapí přítomnost mírně vykradené hudby. Ve stejném žánru se dají nalézt lepší tituly, fanoušci Star Treku ale asi neprohloupí, když Blaze of Glory alespoň vyzkoušejí. Jde o malou, ale velmi hratelnou záležitost – a příslib lepších časů. Nezbývá, než se začít těšit na akci Star Trek: Revolution či strategii Star Trek: Commander, jež jsou momentálně u Hazard Teamu v přípravě...
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 21 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Pronájem výrobního/skladovacího areálu Sněžka
Jugoslávská, Náchod - Staré Město nad Metují