Starfare – Armada bez Star Treku
Starfare
Platforma: Freeware
Výrobce: Freemotion Studios
- User-friendly
- Přehledný engine
- Dobré složení jednotek
- Nudnější mise a levely
starfare_02
Před necelými deseti lety ve zlatém věku real-timových strategií leckoho unesla baterie několika nadmíru povedených strategií, které převáděly pozemní souboje do vesmíru. Takový Homeworld balancoval na hranici umění a zároveň přinesl skutečně první (a zároveň i poslední) efektivní použití 3D ve strategiích. Na druhé straně spektra stál Star Trek Armada, který sice sám o sobě fungoval jako klon série Age of Empires (potažmo Warcraft), ale díky přenesení do vesmíru alespoň působil zajímavě.
A právě v současném Starfare se o strategicky významné asteroidy poperou futurističtí Afričani (wtf?) s futuristickou Evropskou unií (jupí!) přesně tím způsobem, jak to ve Star Trek Armada realizovala Federace, Klingoni a Borgové. Staví se strom budov, těží se podivně kolem své osy a setsakra rychle rotující asteroidy, a vybudované hvězdolety k musejí přiletět na takovou vzdálenost, že i kanóny z dob Napoleonských válek měly větší dostřel.
Ale nemá smysl tu řešit, že filmy, seriály a hry nám vštípily bizarní vizi vesmírné války, jenž připomíná souboj stíhaček z První světové. Na poměry obskurních pravidel herních strategií řídících se systémem kámen-nůžky-papír je totiž Starfare překvapivě dobře nadesignován. Máme tu rychlé automatické stíhačky, které zvládají hasit obranu i těžit. Pak jsou tu slabší i silnější křižníky a nesmí chybět ani variace na dělostřelectvo. Jednotek není moc, ale každá je odlišná a využitelná i v pozdější fázi hry.
Čím Starfare trumfuje nad jinými vesmírnými freeware strategiemi je jednoznačně provedení. Nejde ani tak o grafické efekty enginu, jako spíše jeho plynulost, přehlednost a hladkost, s jakou dovoluje ovládat vesmírné flotily. Nechybí oddálení a přiblížení pohledu, volba skupin a jednoduchý strom budov a jednotek. Může to znít jako samozřejmost, ale jiné freewarové strategie nás přesvědčily, že i taková základní prkotina jako alespoň v základu přehledný a intuitivní systém může chybět.
Co naopak není zrovna výkladní skříní hry, jsou mise. Triviální úkoly typu "zabij nepřítele" by se daly snést, avšak nudné prostředí a prázdný vesmír příliš mnoho taktizování nenabízejí. Přesto, nezbývá než doufat, že si Starfare svými případnými novými levely polepší a nabídne plnohodnotnější zážitek. Tvorba strategií je během na dlouho trať, a Starfare vyběhlo dobře.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 18 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!