Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stephano's Quest - staromilský dungeon

  12:00aktualizováno  29. října 2003 9:19
Pokud si o sobě myslíte, že patříte k těm skalním dungeonistům, kteří ještě pamatují hry jako Ultima Underworld, Ishar nebo Eye of the Beholder, pak byste teoreticky mohli být tou správnou cílovou skupinou pro Stephano's Quest - dungeon skoro jako ze staré školy.

Stephano's Quest

Platforma: Freeware
Výrobce: Steve Weese

Stáhnout

Stephano's Quest

Pokud si o sobě myslíte, že patříte k těm skalním dungeonistům, kteří ještě pamatují hry jako Ultima Underworld, Ishar nebo Eye of the Beholder, pak byste teoreticky mohli být tou správnou cílovou skupinou pro Stephano's Quest. Tahle hra je v podstatě výtvorem jediného člověka (jak už tak freewary zhusta bývají) a hodně se drží tradice starých, výše jmenovaných dungeonů.

Úvodní příběh je vám převyprávěn a pouze doplněn několika statickými obrázky, které vám pomohou pochopit, jaká je situaci. Blíže nespecifikovanou vesnici napadla halda lesních monster a vám je zadáno pět úkolů - najít v lese klíč, klíčem pak odemknout kryptu, uvnitř získat meč Holy Avenger, lokalizovat tajnou chodbu a úplně nakonec zabít démona Rathu. Poté. Co si všechna zadání otisknete do svojí fotografické paměti, můžete vyrazit na cestu.

Herní obrazovka se skládá z několika částí - hlavního okna, dolního stavového okna, směrových tlačítek, příkazových tlačítek a statistik na spodní liště. V hlavním okně se Stephano's Questodehrává všechno to důležité - vidíte, kde jste, koho jste tam potkali a tak dál. Stavové okno vypisuje hlášky o situaci - tedy popis krajiny, popis nepřítele, průběh souboje a tak podobně. Smysl směrových tlačítek je jasný - kliknete na N jako sever a posunete se o jedno políčko nahoru, W posouvá doleva, E doprava a S dolů. Příkazových tlačítek je obvykle pět, ale někdy i šest. Jedním spouštíte boj, který probíhá tak, že po kliknutí na znak meče a štítu všichni zúčastnění provedou svůj úder a ve stavovém okně se vám zobrazí, jak velkou ránu kdo dal a podle toho se vám odečtou vaše body života. Další tlačítko slouží k prozkoumání okolí a vyplatí se ho používat v každé obrazovce - často totiž z keřů a travin vytáhnete lahvičku s léčivým obsahem. Tím se dostáváme k dalšímu tlačítku, které zobrazuje počet nasbíraných lahviček a zároveň umožňuje jejich použití. Tlačítkem čtvrtým spustíte Help (který nejspíš po tomhle vyčerpávajícím odstavci potřebovat nebudete) a tlačítkem pátým se vyvolává mapa. Ta zaznamenává i s popisem každou lokaci, kterou jste prošli a vy si tak Stephano's Questkdykoliv a odkudkoliv můžete přečíst, kudy už jste putovali. Na posledním, zřídka se objevujícím tlačítku se může objevit klíč - tedy pokud jste ho našli a pokud stojíte na místě, kde se má použít.

Posledním ukazatelem v hlavním okně je stavový řádek na spodní liště, kde se zobrazuje úroveň, které jste dosáhli, počet zkušenostních bodů a počet životních bodů. Zkušenosti přibývají hlavně bojem s nepřáteli a těch je několik typů - kostlivci, zelené zubaté příšery, Elfky s několika rukama navíc, podivné barevné bubliny a samozřejmě finální bos Ratha. Během cesty si můžete i najmout pomocníka a vyměňovat zbraně za lepší (v podstatě se dá říct, že každá další je lepší než ta předchozí). Délka Stephano's Questu opět není nic moc, ale znáte to pořekadlo - darovanému koni na zuby nehleď.

Autor:




Nejčtenější

Další z rubriky

Bad Dream: Bridge
Bad Dream: Bridge je součástí mnohem děsivějšího příběhu

Zpátky do noční můry. Prozatím poslední návštěva do světa série Bad Dream vám nejenom ukazuje znepokojivé a děsivé obrazy, ale také si s vámi hraje. Škoda jen,...  celý článek

Crash World
Crash World je jako Carmageddon, jen s pizza dodávkou

Rozvážet pizzu nemusí být taková noční můra. Jenže ve veselé arkádě Crash World vám k tomu dají zřejmě nejhůře ovladatelné auto na světě. Tak se potom nesmíte...  celý článek

Welcome to Hanwell
Ve Welcome To Hanwell se před vám zhmotní vaše noční můry

Městečko Hanwell je dost děsivé místo k životu. Vlastně se velice podobá Silent Hillu. Podivné anomálie, které se tady vyskytují, dokáži zhmotnit všechno, na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.