Ta první je myslím zřejmá natolik, že ji není třeba nikterak zdůrazňovat. Zatímco s vesmírnou lodi jsme se mohli pohybovat volně po obrazovce a využívat speciální úhybné manévry, tentokráte jsou naše schopnosti značně omezené, vzhledem k tomu že až na chvíle, kdy budete vyskakovat do vzduchu, budete pevně připoutáni k zemi. Naštěstí vás ale autoři vybavili poměrně účinnou zbraní, se kterou budete moct nepřátelské předměty odstřelovat poměrně snadno. Jedná se samozřejmě o vesmírná tělesa či chcete-li asteroidy různých velikostí, které navíc mají schopnost se drolit do menších a menších částí, které se pohybují rychleji než původní celistvé těleso a mnohdy dokáží nepříjemným způsobem zaplnit herní plochu a znepříjemnit vám tak hraní.
V obzvláště vypjatých situacích v plné síle oceníte přítomnost celé řady bonusů, které lze rozdělit do dvou kategorií. Jednak to jsou drahokamy, které pomáhají tak maximálně vašemu bodovému kontu. Podstatně důležitější jsou upgrady, které buď vylepší palebnou a tím i ničivou silou vaší zbraně či alespoň na několik málo sekund zastaví pohyb okolních vesmírných předmětů, což vám umožní je poměrně jednoduše likvidovat. Za to jste také odměňováni body, které se po ztrátě všech tří levelů sečtou a jsou vlastně i jedinou motivací, která vás žene k lepším výkonům.
Samotná skladba levelů je pak maximálně průměrná. Proti jejich stereotypu se autoři rozhodli bránit umisťováním dalších předmětů jako jsou různé plošinky ap., které ale ve skutečnosti zas tolik na herní situaci nemění, což dělá ze Super Obliteration bohužel pouze lehce nadprůměrné dílko ...