Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Superzávody - dojedete jako první?

  12:00aktualizováno  4:56
Možná že byste se hodně divili, ale i s takovým postarším trabantem se ještě dají jezdit závody, pochopitelně pouze proti stejně kvalitním vozidlům. Několik závodních okruhů okořeněných šptkou akce - to vše dohromady jsou Superzávody.
40

Superzávody

Platforma: Freeware

Stáhnout

SuperzávodyVětšina amatérských volně šiřitelných her pochází od zaběhnutých, nově založených týmů či jednotlivce, jež se zpravidla jejímu vývoji věnují ve svém volném čase, neboť je podobná věc láká a zpravidla také nesmírně baví. Někdy se však naskytne příležitost spojit příjemné s užitečným, tedy vytvořit nějakou tu zábavnou gamesku v rámci příslušné vyučovací hodiny. A právě to je případ dnešních Superzávodů. Samotný název hry dává tušit že půjde o vskutku povedenou a po všech stránkách propracovanou adrenalinovou hru – nicméně je tomu skutečně tak? Dají se bez jakékoli předešlé zkušenosti v rámci semináře z jazyka C na Gymnáziu vykouzlit zázraky?

Hned zpočátku vás musím zklamat – bohužel nedají. Superzávody jsou na jednu stranu zajímavým titulem a zpočátku rovněž velice zábavným a svěžím, nicméně na tu druhou v mnoha ohledech zaostávají a to zejména po technické stránce, což nejspíše mnoho milovníků závodních simulátorů okamžitě odradí.

SuperzávodySvým principem jsou Superzávody závodní hrou, v níž však není nouze o spoustu akčních prvků (autoři se netají tím, že inspiraci hledali u her jako je kupříkladu Carmageddon). Stěžejní částí hry je jakási kampaň sestávající ze čtyř levelů. Každý z nich je zasazen do odlišného prostředí - Barrandov, New York, Severní pól, přičemž vaším primárním úkolem je pochopitelně zvítězit či alespoň obsadit co možná nejlepší příčku. Toho docílíte projížděním branek jež jsou na trati rozmístěny a to tolikrát, kolik daná mise vyžaduje (zpočátku na vás čekají tři okruhy, v posledním levelu jich však bude již šest). Nejprve zasednete za volant již poněkud zastaralého trabanta, který se zde dokonce nachází hned v několika barevných variacích. Postupem času si však budete vydělávat na vozidla lepší, mezi než patří kupříkladu wartburg, traktor či třeba také parní válec. Jednotlivá vozidla se od sebe odlišují pochopitelně nejen cenou a vzezřením, nýbrž také jízdními vlastnostmi – rychlostí.

Zpočátku máte otevřenou trať pouze jedinou, ovšem dosáhnete-li na ní umístění mezi třemi nejlepšími, otevře se vám mise další, bonusová, která vždy následuje (prodrat se na stupně vítězů však nebude mnohdy úplně nejjednodušší, neboť soupeři se vás snaží všemožně vytlačit z tratě). V této bonusové misi nebudou prozkoušeny pouze vaše řidičsSuperzávodyké schopnosti, nýbrž na vás čekají vcelku neobyčejné úkoly, jako je přejíždění místních vidláků, zabití Santa Clause a mnoho dalšího.

Technická stránka hry je kapitola sama pro sebe, neboť většině současné české tvorby nesahá ani po kotníky. Svůj podíl na tom má velice malá rozlišení – 320x200, pouze menu je poněkud přitažlivější. Ani zvuky bohužel nijak neohromí, neboť se jedná o obyčejné skřeky z pcspeakeru, což se kupříkladu se skladbami doprovázející precizní českou Řež může rovnat jen opravdu stěží. Jste-li však nenáročnými virtuálními jezdci, pak vás Superzávody jistě potěší a věřím, že na nějakou dobu také zabaví. Ostatním bych doporučila spíše sáhnout po něčem propracovanějším a vizuálně přitažlivějším, kupříkladu právě včerejším Renault Mégane Navigator .


Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

40 %

Hodnocení čtenářů

46 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 48 čtenářů



Nejčtenější

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.