Aby nešlo jen souboj dvou nekončících proudů chrobáků, na mapě se periodicky objevuje několik bonusů, o které se vedou klíčové bitvy. Jakmile jedna ze stran bonus ubrání a zajistí, ten se začne pomalu přesouvat k úlu této strany. A než k úlu dorazí, stále ještě ho může zabrat druhá strana.
Bonusy jsou tří typů. Jeden z nich zlepší broukům sílu útoku, druhý jim přidá na brnění a třetí zvýší rychlost s jakou váš úl plodí další brouky. Klíčové tedy samozřejmě není ani tak vymanévrovat proudy nepřátelských brouků jako spíše správným managementem vašeho omezeného počtu brouků získat maximum bonusů, které vám po nějaké době získají možnost oponenta přeprodukovat a přečíslit.
Na druhou stranu je tu i určitý minimální prostor k manévrování a nedá-li si počítač pozor, můžete menší roj promanévrovat nepřátelskými obránci (ideálně ještě vážete-li většinu jeho chrobáků v souboji o bonusy) a nepřátelský úl tak zničit mnohem dříve. Nemusím asi zmiňovat, že mnohem častěji nějakou skupinu záškodníků přehlédnete spíše vy, než AI. Ačkoliv tedy mapa a setting je bohužel stále stejný (a opravdu bych hodně rád viděl nějakou kampaň s různými misemi), díky náhodnému rozložení bonusů a možnosti zvolit různé taktiky je hra pokaždé trochu jiná.
Celá bitva mezi podivnobrouky probíhá na sympaticky minimalistické ploše stolu. Nalevo kruh od kávy, napravo gigantická tužka. Insektoidní masakr pak doprovází milý zvuk praskající relaxační folie.
Swarm pravděpodobně nebudete hrát mnoho dnů a hodin, ale jeho jednoduché ovládání a přitom příjemně náročná herní obtížnost vás dozajista zabaví. Minimálně se v duchu pomstíte všem těm komárům a muškám, které vám znepříjemňovaly léto. Likvidovat otravný hmyz už dlouho nebylo tak zábavné!