Výrobce: nihilocrat

• zábavné souboje
  • obtížné (ale záleží na schopnostech hráče)
  • hra více hráčů
  • grafika a animace

Swoooords!

Hra Swoooords! už jen svým šíleným názvem evokuje smyslů zbavenou řezničinu ve stylu Barbara Conana. Ve skutečnosti ovšem ukazuje mnohem vytříbenější tvář, konkrétně souboje s chladnými zbraněmi s využitím komb a akrobatických manévrů. Přes slabé prvky her na hrdiny významně povyšuje čistou akci nad rámec všeho ostatního. Dělá to způsobem, který sice není bez vady, ale je poměrně originální a díky možnosti kooperace až čtyř hráčů i vysoce zábavný. Jen pozor na vysokou obtížnost.

Swoooords!

Z her typu Diablo, tedy akčních her na hrdiny jsme všichni zvyklí na jakýsi standard: bezmyšlenkovité vraždění monster, sbírání předmětů, využívání schopností a především zběsilé klikání myší.

Na první pohled se Swoooords! nijak neliší, tedy pokud si odmyslíme horší grafiku. Ale to je omyl. Nejsou tu žádné předměty (kromě zbraně) a hlavně žádné zběsilé klikání. Tady každá rána bolí a nerozvážnost je tvrdě trestána.

Swoooords!

Boje neprobíhají divokým klikáním jednoho tlačítka. Vzhledem k tomu, že postava vydrží maximálně tak pět zásahů, je jakékoliv vrhání se do bitev nemyslitelné. Nepřátelé totiž mají vždy převahu. Díky důmyslnému systému ukazatelů, které napovídají, kdy se který soupeř chystá k útoku a kdy se brání, je důležité vybírat správné načasování každého úderu.

V kritických chvílích použijete štít a v těch ještě kritičtějších úskok stranou. Ten zvětší vzdálenost mezi vaším krkem a ostřím nepřítelova meče a dodá pár cenných chvilek oddechu. Souboje tak jsou mnohem více než o rychlosti o taktizování, využívání okolí (mnohdy lze soupeře shodit z útesu či do smrtících pastí) a trpělivém čekání na správnou vteřinu k útoku.

Swoooords!

Protože Swoooords! je pro jednoho hráče hodně obtížnou hrou (smrt znamená začínat úplně znovu), jistě každý uvítá možnost hrát až ve čtyřech hráčích. Hrou se sice natáhne žádný příběh, a tak zůstává pouze u těch soubojů, ale i tak hra přitahuje čímsi doslova návykovým. A při společném hraní několika hráčů ještě více.

Hra Swoooords! není ani zdaleka dokonalá. Ošklivá grafika hru táhne ke dnu, stejně jako malá rozmanitost nepřátel, zbraní a nakonec i prostředí. Přesto je pro někoho, kdo má možnost připojit k počítači nějaký přídavný ovladač, skutečně dobrou volbou. Tedy za předpokladu, že dotyčnému nedělají problém hektolitry krve a kolem se válející useknuté hlavy.

Verzi pro Windows stahujte zde.

Verzi pro Linux stahujte zde.

Verze pro Mac OS stahujte zde.