Mnohé čtenáře možná odradí, že je Sylph Wind top-down střílečkou a ničím navíc. Příliš mnoho invence se v herním konceptu tvůrci nedopustili, místo toho se orientovali na grafickou stránku, která je mimochodem vynikající. Herní obrazovka je téměř bez ustání plná nepřátelských lodí a desítek až stovek pohybujících se projektilů, mezi nimiž budete nuceni kličkovat.
Proti klasickému frenetickému konceptu se autoři rozhodli chránit jen jednou jedinou cestou a sice že zakázali držení klávesy se střelbou a s tím spojený neustálý proud projektilů. A tak budete muset do „Z“ bez ustání tlouct, abyste se proti nepřátelským náletům dokázali správně ubránit. Ty přicházejí téměř každou sekundu, znamenají přílet přesně uspořádané skupiny lodí, které zpravidla patří ke stejnému druhu. Sylph Wind je ale stále hrou dosti rychlou, kdy se vám na obrazovce během několika sekund vystřídá ohromný počet nepřátelských letounů. Řada z nich totiž spolu se svou skupinkou přiletí a v momentě, kdy je téměř okamžitě nezasáhnete, zase vezmou nohy na ramena. Předtím ale samozřejmě všichni naráz vaším směrem vypustí mnohdy i neskutečně hustý roj projektilů, před ním můžete snáze uhýbat díky naprogramovanému manévru, který je k nalezení na klávese X. Pro získání většího počtu bodů se nabízí v manuálu popsaný „scratch“ spočívající v nebezpečném manévru v blízkosti nepřátelské lodě, což vám přinese potřebné bodíky.
Škoda, že tvůrci nestihli Sylph Wind dotáhnout do konce. Takto bez menu a s pouhým jedním levelem a bossem působí tak trochu chudě, nehledě na to, že je třeba pořádně drazit výsledné hodnocení.