Oni sami na domovských stránkách hru označili za dokonalou harmonii mezi akcemi hráče a hudbou na pozadí, kde jedna věc ovlivňuje druhou a nám nezbývá, než k tomuto popisu přitakat. Zjednodušeně řečeno je Synaesthete další hudební hrou podobnou kupříkladu Guitar Hero, tentokráte ale s větší dávkou uměleckosti a trochu jiným hudebním doprovodem. V tomto případě totiž příznivci tvrdé kytarové muziky příliš nadšení nebudou. V tomto případě dominuje spíše hudba elektronická a líbit se bude třeba i příznicům house, techna a podobných hudebních žánrů.
I když hraje hudba velkou roli, jedná se o projekt akčního rázu. V tom se zhostíme ovládání panáčka podobného LEGO postavičce, snad akorát trochu morbidně bez hlavy. Ten se bude procházet virtuálními místnosti s postupně se odemykajícími levely. Na virtuální chodbě si tedy sami vyberete, do jaké mise se chcete pustit a můžete se klidně i zpětně vracet k již dokončeným kouskům. Obtížnost totiž narůstá nadzvukovou rychlostí a pokud nemáte rytmus v těle, budete s protivníky jen těžko bojovat.
V tomto případě totiž nejde o to zahrát bezchybně kytarový akord, nýbrž udržet rytmus. Provedení je ale téměř totožné. Ve spodní části je ukazatel o třech kolonkách. Ty jsou ovládány klávesami J,K,L. Každou z trojice budete mačkat v momentě, kdy se obdélník dané barvy ocitne ve chlívečku na spodu. Ostatně tím vás provede dobře zpracovaný tutoriál, kde se také dozvíte, že nehraje roli ani tak kolik kláves stihnete zmáčknout, spíše to, jak dobře se držíte rytmu. Jen tak můžete produkovat nové a nové střely a livkidovat s nimi ostatní nepřátele. Do hry se rovněž zapojí nová kouzla, která získáte při splnění některých misí.
Na Synaesthete je pozoruhodný i ten svět, v němž se budeme pohybovat. Pokud pominu samotného panáčka, je vše kolem tak nějak abstraktní, září to světlama a ty se navzájem prolínají. Zkrátka i po vizuální stránce nabízí hra dokonalý zážitek a zcela originální zpracování. Takže ta cena za nejlepší studentskou hru asi nebyla až tak neoprávněná...