Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

System Lord – kryjte se!

  13:27aktualizováno  13:27
Můžete si představit mou radost, když jsem objevil tuto real-time strategii zasazenou do světa Stargate. Mám hodně rád svět Hvězdné brány. Můžu na tom seriálu vidět tisíce logických i jiných chyb, ale stále je to pro mě srdcovka, na které jsem vyrůstal. Povinné guilty-pleasure. Přesto je dnešní recenze dost specifická, protože se v ní vlastně dostane doporučení hrát úplně jinou hru.
70

System Lord

Platforma: Freeware
Výrobce: Into the Void Productions

  • Prostředí hvězdné brány
  • Kampaň
  • Neobratné ovládání
  • Nevyužitý potenciál

Stáhnout

systemlord_poster

systemlord_screen 01Lidé z Into The Void, přesněji Fiender, de facto jediný člen tohoto týmu, před časem vypustili demo dvourozměrné kosmické Stargate střílečky vzdáleně připomínající (vynikající a český) Final War 2. Bylo proto velkým překvapením, že v tak těšném odstupu vydávají real-time strategii postavenou na stejném enginu. Ale co, jejich důvody nám mohou být volné jako plandavý svetr. Důležité je, jestli můžeme konečně devastovat jeden šik Jaffů za druhým.

A to nemůžeme. System Lord se odehrává pouze ve vesmíru a zpracovává souboje pouze mezi Goa’uldy. Žádný Prometheus, žádní Asgardi, dokonce ve hře neuvidíte ani jednu hvězdnou bránu. Nepříliš zajímavý příběh kampaně pojednává o půtkách mezi Vládci systému po smrti Ra a vzájemném vzestupu k moci a je samozřejmě vycucaný z prstu. Nic proti fanfiction.

systemlord_screen 02Na začátku mise se ocitnete se základnou a několika malými loděmi uprostřed velké soustavy (systému soustav?) s mnoha planetami. Roli těžících jednotek suplují nákladní Teltaky, které létají od planety k základně a převážejí rudu. Druhou surovinou hry jsou pak peníze (barbarsky symbolizované dolarovou bankovkou!), které dostanete za kolonizované planety a nově postavené základny. Základní těžící část se tedy neliší o většiny základnových RTS.

K dispozici je překvapivě malá paleta lodí. Kluzák, bombardér Al’Kesh a největší mateřská loď třídy Ha’tak. Fiender nejen že zcela pominul možnost vymyslet si vlastní lodě (což vzhledem k jisté nepropracovanosti SG světa je tak trochu nutnost), ale dokonce zapomenul i na ty nejlepší lodě ze samotného seriálu. Žádné vlajkové lodě narvané superzbraněmi na vás nečekají.

systemlord_screen 03Standardní herní taktika tedy spočívá v klasické opotřebovávací válce, kdy se přískoky snažíte zabrat planety nepřítele, těžce opevňujete frontové planety, abyste v záběru mise vedli frontální útok na jeho poslední základnu. Koncept originální asi jako předvolební sliby.

Kdyby se psal rok 2003, byl bych ze System Lord asi mnohem nadšenější. Rozhodně nemá ani třeba na Bos Wars, ale konkurenci strategií ve freeware není velká. Shodou náhod jsem ale měl nedávno možnost zahrát si skoro-dokončený Stargate mod pro Star Wars: Empire at War… Můžete mi vytknout, že není příliš košer srovnávat dlouhé roky vyvíjený mod pro komerční hru s narychlo spíchnutou freewarovkou. Nebo že tohle je web o freeware. A teoreticky budete mít pravdu – v praxi ale, je-li možnost zahrát si dvě real-time strategie z prostředí Stargate, budu volit tu lepší, což System Lord nejsou. A háček je, že System Lord je poněkud pozadu i ve srovnání s ostatními indie RTS.

Problémem není horší grafika nebo menší výběr lodí. Problémem je zabugovanost a ovládání, přičemž právě snadné ovládání je u real-time strategie mnohem důležitější, než zářivé efekty. System Lord vyžaduje zbytečně velký počet klikanců, minimapa při hraní spíše překáží, namísto right-clicku otevíráte menu stavění písmeny na klávesnici, atd. Pokud bylo cílem udělat podobně user-hostile ovládání, jako měla třeba Dune 2, a ignorovat posledních 15 let vývoje ovládání u RTS, tak autorovi gratuluju a jdu si znovu pustit onen fenomenální SG mod do Empire at War, který si s pomocí strýčka Google už najdete sami. Godspeed!

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

70 %

Hodnocení čtenářů

59 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 175 čtenářů

Témata: Google+


Nejčtenější

Symmetry
Symmetry je děsivý výjev ze života s psychickou chorobou

Pokud se považujete za perfekcionisty, pravděpodobně vás Symmetry vyděsí. Mít v životě všechno pěkně „na svém místě“ je však mnohdy těžší, než se zdá. Zvlášť...  celý článek

Další z rubriky

Rabbit Hill
V hororu Rabbit Hill se ocitnete na špatném místě ve špatný čas

V lesích kdesi kolem severoanglického městečka Rabbit Hill se skrývá něco podivného. K vaší smůle to „něco“ zakusíte na vlastní kůži v této skvělé (i když...  celý článek

Bloody Walls
V Bloody Walls se váš zbývající život počítá na vteřiny

Nákaza je nevyhnutelná a váš život brzy skončí. Protilátka v Bloody Walls je jen dočasná a je potřeba mít jí pořádnou zásobu, chcete-li zůstat člověkem. Tak...  celý článek

Shadows
Shadows je klidná plošinovka s ještě klidnější klavírní hudbou

Hledáte příjemnou a nenáročnou arkádu na půl hodiny? Už nehledejte. Shadows vás nepřekvapí novátorskými přístupy, ale pohodovou hratelností a atmosférou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.