Telepaint

Výrobce: Mark Foster

• originální nápad
  • logické a zábavné
  • velmi kratičké
  • někomu nesedne grafické zpracování

Skoro jako po vzoru geniální hry Portal i v Telepaint hráč používá portály k tomu, aby se dostal k cíli. Zvláštností však je, že neovládá samotnou hlavní postavičku, která zmateně běhá a naráží do stěn, ale samotné teleporty. Pomocí jejich přepínání a spojování tak hráč logicky a s velkou dávkou předvídavosti dopomáhá zmatenému hrdinovi k jeho milé. Telepaint vzrušuje zajímavým nápadem, ale zcela zklamává díky velmi krátké herní době, která se nepřehoupne přes deset minut.

Telepaint
Telepaint

Aby bylo zcela jasno: Telepaint je hra vytvořená během 48 hodin a takto podivně se jmenuje v prvé řadě proto, že obsahuje teleporty a věčně běžícího hlavního hrdinu v podobě sprintující plechovky barvy. Ten se sám od sebe nikdy nezastaví a jediné, co ho přinutí alespoň změnit směr, je jeho čelní kontakt se zdí. V takovém případě běží dál, ale na opačnou stranu. Samotný hráč pomocí číselných kláves ovládá na jednoduché mapě ony teleporty. Když podrží zmáčknuty dvě klávesy, propojí dva teleporty se stejným číselným označením. Koncept tohoto typu jistě hráče učaruje svou jednoduchostí a přitom velmi slušnou funkčností. Problém však je, že Telepaint jej ukazuje jen ve velmi základní kostře a plně jej nevyčerpává.

Telepaint
Telepaint

Je to smutné, když jako recenzent a nadšenec do her zdarma narazím na takový herní počin, který je teoreticky velmi hodnotný, ať už svým nápadem, provedením či třeba jenom zápletkou a po několika málo minutách zjistím, že nápad takové originality je zcela nevyužit. Potenciál je ponechán k mizerné smrti ladem. Bohužel, to je i případ Telepaint. Těch několik málo map (snad deset), které před vás hra postaví, je velmi málo a je záhy cítit, že by si hra i hráč zasloužil větší porci zábavy.

Telepaint
Telepaint

Telepaint je zajímavý počin, to je bez debat. Jistě uspokojí ty, kteří čekají nějakou originální myšlenku či koncept a na délce zážitku jim zase tak moc nesejde. Úlohu logického rychlíku ke krátkému pobavení během přestávky na kafé v práci splňuje Telepaint dokonale. Bohužel nic trvanlivějšího od něj nelze čekat.

Pod tlačítkem Stáhni se skrývá verze pro Windows.

Zde je verze pro Mac OS: Odkaz

50 %