Co si zaslouží pochvalu hned na první pohled, to je grafická stránka. Po této stránce se autoři dopustili lehkého ladění do komiksu. To sice tak docela nesedí s námi zmiňovaným sci-fi ražením, kromě fanatických fanoušků by to ale nikomu nemělo vadit. Autoři nás totiž v tomto atraktivním 3D světě pokresleném optimistickými barvami nechali vznášet se ve vzduchu. Rozhled máte dostatečný, což je do značné míry dané tím, že se pohybujete za pomocí kláves WASD, jež byly doplněny myší a tou můžete pohybovat do všech směrů a mít tak neustálý přehled o tom, co se děje kolem vás. K tomu vám částečně slouží i radar v horní části obrazovky.
Možná je ten nejvyšší čas povědět si něco o tom, co vlastně v Tentacle Uprising najdete po hratelnostní stránce. Upřímně na první pohled vypadá jako akce a já osobně ji do této kategorie zaškatulkovala i po několika málo chvílích hraní. Projekt měl ale poměrně obstojné hodnocení a akční část v tomto provedení byla opravdu málo zábavná. Začala jsem se tedy v textových dokumentech pídit po tom, co se vlastně v projektu skrývá. I soubor readme je na informace poměrně skoupý a tuhle nepřístupnost hodnotím rozhodně záporně, každopádně se člověk přeci jen nakonec dozví o tom, že se jedná o akci s prvky strategie. Na okolních ostrůvcích můžete stavět obranné jednotky a také zabírat nové a to vše pomocí mezerníku. Než na to ale přijdete a proniknete do toho, uběhne spousta času a zábavnost je v této úvodní fázi velmi nízko, což samozřejmě srazilo i celkové výsledné hodnocení. Škoda, že se autoři po odevzdání do soutěže nepokusili hru ještě trochu doladit – časová tíseň se na ní nepříznivě podepsala.