• "namluvení" všech rozhovorů
  • šílený svět
  • velký smysl pro detail
  • herně nejklasičtější adventura
  • aktivní místa na obrazovce se nijak neoznačují

The Knobbly Crook: Chapter I

Příjemná a oddychová The Knobbly Crook smazává hranice mezi fantastikou a naprostým šílenstvím. Ačkoliv jde o poměrně obyčejnou adventuru klasického ražení, na nic dalšího obyčejného v ní nenarazíte. Od grafického zpracování, které je stejně absurdní jako dokonale osobité, až po kompletní namluvení dialogů, kterým vůbec nerozumíte, je toto hra, kterou musíte zažít.

The Knobbly Crook: Chapter I

Skutečně nebudu daleko od pravdy, když řeknu, že něco tak ujetého a přitom zvláštně přitažlivého tady už dlouho nebylo. The Knobbly Crook je adventura. A to prosím pěkně tzv. point & click. Jenže tady veškeré obvyklosti končí. Stačí, abyste se podívali na okolní obrázky, a musí vám být jasné, že jde o cosi výjimečného. No, řekněme, že pokud máte náladu na pohled do zrcadla šílenství, jste na správném místě.

The Knobbly Crook: Chapter I

Ve hře se ocitáte v roli podivného hrdiny, jakéhosi křováka, domorodce nebo barbara, který má jen jeden sen. Totiž dostat se v hierarchicky uspořádané společnosti na jedno z nevyšších míst. To je ovšem v takovéto kastovní kultuře dost problém. Zvlášť když jste jen obyčejný farmář. Zkrátka musí použít veškerý svůj elán a dovednosti, aby uspěl. A vy mu v tom musíte pomoci.

The Knobbly Crook: Chapter I

No, ono to nebude tak jednoduché, protože máloco ve zdejším světě dává nějaký, byť velmi pomatený smysl. Použiji jeden názorný příklad: třeba lodě plující po moři používají absurdní způsob pohonu. Na zádi jsou připevněny oživlé nůžky, které odpuzují papírové plachty lodi a ty tedy umožňují pohyb plavidla. Zdejší svět ve své nepochopitelnosti vzdáleně připomíná něco mezi Zeměplochou a kreslenými abstrakcemi Monty Pythonů.

The Knobbly Crook: Chapter I

Je s podivem, že autoři šli daleko v detailech. Aktivních předmětů jsou ve hře spousty a každý vám po prozkoumání odhalí nějaký šílený fakt o zdejší krajině. Stejně tak je to s postavami. Neskutečné je, že všechny monology i dialogy jsou plně namluveny. Asi si říkáte: To není nic tak zvláštního. No, když se ukáže, že postavy nemluví, ale jen „žvatlají“ jakýmsi smyšleným jazykem, zvláštní vám to připadne.

The Knobbly Crook: Chapter I

Na The Knobbly Crook je vidět, že jde o vyleštěné dílko. Ano, je to klasická adventura a tento žánr v poslední době není nijak zvlášť oblíbený a nemusí svým tempem sednout každému. Ale už jen kvůli opravdu, ale opravdu originálnímu náboji, hudbě a grafickému zpracování stojí o tento šílený kousek zavadit.

75 %

0 %

Doposud hodnotilo 0 čtenářů