Přiznám již na začátku, že do adventury The Oracle jsem vkládal veliké naděje. Obrázky vypadaly úžasně, nastínění příběhu se mi velice zamlouvalo. Přeci jen adventur, ve kterých jsou jednotlivé obrazovky složené z fotografií zase tolik není a každý nový přírůstek do tohoto žánru je tedy přijat když už ne s nadšením, tak rozhodně velice kladně. Po shlédnutí screenshotů to navíc vypadalo, že hra se bude odehrávat na dost exotických a zajímavých místech. S velkým očekáváním jsem tedy stáhl téměř osmdesáti megabytový soubor, z čehož jsem usuzoval, že fotek bude opravdu požehnaně, nainstaloval a spustil.
A ze začátku opravdu převládalo nadšení. Procházel jsem se po nádherném městě zalitém zimní atmosférou, studoval fotografie, které jsou pro kvalitu titulu podobného ražení naprosto stěžejní a pokoušel se najít na obrazovce nějaké aktivní body. A že jich není málo, potíž je ovšem v tom, že málokterý je aktivní a je relativně (viz dále) obtížné odlišit zrno od plev, neboli vybrat z nich ty, se kterými jde něco podniknout. To hru celkem ztěžuje a uměle natahuje čas, který u ní strávíte. Ovšem nebudou to hezky prožité chvilky, naopak budete zažívat pocity frustrace, tedy pokud nevyužijete pomocníka. Ne, nebojte se. Nejedná se o žádnou recenzentskou berličku ve formě cheatu nebo návodu. Přímo ve hře je totiž přítomna jakási nápověda, jejíž systém je prostý. Projdete si pár obrazovek, posbíráte něco předmětů a nevíte jak dál (a nechce se Vám zrovna zatěžovat šedou kůru mozkovou). Přivoláte si tedy na pomoc tento "help-systém", ve kterém funguje systém otázek a odpovědí. Pokud se podíváte do inventáře, objeví se v "helpu" otázka "Co dělat s předměty v inventáři?". Pokud ovšem prozkoumáte nějaký předmět blíže, hnedle tu máme upřesňující dotaz "Co mám dělat s XYZ?". Stačí kliknou a odpověď (a tím i odkrytý další postup) je na světě. Možná až moc vřele otevřená náruč adventurním zelenáčům, ale kdo nechce, nemusí pomocníka za celou dobu hraní použít ani jednou.
Příběh je alfou a omegou každé dobré adventury. A musím s politováním konstatovat, že zde se autoři moc nevytáhli. Prakticky ani tak nevíte proč hrajete, nic Vás nevtáhne do spletitého příběhu ve stylu Pěti kouzelných amuletů, ačkoli se o to hra všemožně snaží. Zato zvuková stránka hry si zaslouží velkou pochvalu. Pěkná hudba, ale hlavně zvuky, které jako jediné dotváří atmosféru statických fotografií.Náramně se hodí a vždy když provedete nějakou akci, můžete očekávat reakci z Vašich reproduktorů. Hra samotná se odehrává v mnoha lokacích. Hned v úvodní Severní Americe, konkrétně v Kanadě, zřejmě budete potřebovat kožich. Prosluněné pláže v Portugalsku zase lákají k letmému svlažení kotníků, což by se mohlo v těchto parných dnech hodit. Anebo si taky můžete napustit studený lavor, že. :-)
Zarytí příznivci adventur možná budou lehce rozčarováni. Přeci jen, Broken Sword nebo Monkey Island to není. Pokud ale toužíte po nenáročné hře jako stvořené pro pohodové trávení času za letního soumraku, při které nebudete pouze bezmyšlenkovitě zabíjet zástupy potvor, jděte do toho. Rozhodně neprohloupíte.
- čtvrtek 17. srpna 2006
- 7