Hra je rozdělena do samostatných levelů, které musíte procházet postupně. Dokonce i ve chvíli, kdy jeden odemknete tím, že se tam probojujete a následně umřete, bude nutné opakovat vše od začátku. To naštěstí není na škodu vzhledem k vyladěné hratelnosti, která hodně vzdáleně připomíná klasiku jako je Dinner Dash. Ne že by se jednalo o projekt z jídelního prostředí, přináší ale jednoduchý koncept, kde si vystačíte s klikáním myší, řetězením akcí ap. Cílem tedy bude uhlídat hřbitov, k čemuž dostáváte do rukou svíčky. Zpočátku jich unesete pouze pět, což vás do značné míry limituje.
Na hřbitově se budou objevovat první protivníci. Objevují se pouze jako opary, které není příliš v temné noci vidět, o to je ale vše kolem tajemnější. Aby toho nebylo málo, ozývají se ještě čas od času podivné zvuky a pokud si ještě hru spustíte večer nebo v noci v neosvětleném pokoji, může vám klidně naskočit i husí kůže.
Duchové tedy vylézají z hrobů načež udělají nějaký ten kroužek po hřbitově a následně míří rovnou ven a to nesmíte dopustit. Ducha zpět do hrobu natáhnete tím, že na jeho výchozím hrobě zapálíte svíčku. Poznat, který hrob byl, ale výchozí není snadné. Pokud jej neuvidíte přímo z něj vylézat je vám vodítkem jen slabý kouř, který se občas od nich směrem ke zdrojovému hrobu objevuje – ten ale při větším množství duchů nemusíte být tak jednoznačný. Snažit byste s tedy měli, abyste každého ducha odstranili jak nejrychleji to půjde, jinak se do toho zamotáte a následuje jasný game over. Ten přijde ve chvíli, kdy vám uniknou minimálně tři duchové v úvodních kolech.
U The Patron se až sami nebudete stačit divit, jak snadno lze jednoduchý projekt proměnit v opravdu kvalitní záležitost. Hře nechybí zábavná hratelnost, skvělá až mystická grafika a výtečné zvuky. Snad až na několik opravdu drobných problémů s textem není možné hře téměř nic vypnout. Samozřejmě, že za nějakou dobu přestane bavit – do té doby si s ní ale užijete kopu legrace. Jako správní vlastenci si snad můžeme akorát rýpnout do absence české lokalizace, kterou opravdu nemohl být problém do hry dodělat.