Jak symbolizuje sám název, hra bude mít leccos společného se starými egyptskými stavbami obřích rozměrů, tedy pyramidami. Ty ale nebudete stavět ani nic podobného (ač by to byla zajímavé zkušenost). Pyramida v této hře slouží jako takový sympatický zásobník levelů. Začínáte na jejím vrcholu, abyste se postupně prokousávali níže a níže a to podle toho, kterou ze dvou cest v daném levelu si vyberete, což dává prostor znovuhratelnosti. Pokud si třeba poprvé vyberete hned na začátku levou cestu, dostanete se do naprosto odlišných levelů, než v případě té pravé. Na každém patře jsou totiž v pokročilejších fázích třeba i patery kostičky, z nichž vyzkoušíte jen jednu jedinou.
Co se jejich náplni týče, ta je prakticky pořád stejná. Ocitáte se v místnosti o velikosti herní obrazovky, ta v sobě má celkově čtyři otvory. Jedním z nich v hodní části jste sem dorazili a některým z té spodní zase zmizíte a právě k tomuto cíli by mělo vaše snažení od počátku směřovat. Ovšem to nebude tak jednoduché,m vzhledem k tomu, že již po pár sekundách v herním prostoru se do něj začnou valit nepřátelské jednotky a to leckdy i z více míst najednou. Naštěstí je tu ale velké oko, umístěné strategicky uprostřed hodní stěny, jež vám v nekončícím ničení úspěšně pomáhá. A také jen tak mimochodem jednou za čas vypustí modrý krystal. Po tom je třeba okamžitě skočit, připevnit ho na dvou skromnou loď a vydat se k některému z východů a to nejlépe tak, abyste nepřišli do styku s nepřítelem. V takovém případě by vám mohl krystal zničit a vy tak museli čekat na další. Takto za pomocí krystalu prorazíte bránu a následně otvorem propadnete a pokračujete dále a dále,m neustále dokola pouze s tím rozdílem, že dotěrných nepřátel bude pořád přibývat.
Po grafické stránce na tom The Pyramid také není nejhůře a nutno upozornit na příjemnou variabilitu herních prostředí, stejně jako se objevujících nepřátel, což bylo nepochybně jedním z hlavních hybných motorů, které rozhodly pro natolik příjemné umístění hry.