The Tell Tale Heart

The Tell Tale Heart | foto: Jan Hanáček, Bonusweb.cz

RECENZE: The Tell Tale Heart je povídka mistra hororu jako hra

• 2
Dílo Edgara Allana Poea u čtenářů vyvolává pocity napětí, strachu a bezvýchodnosti situace. Přesně tak se budete cítit i u tohoto převedení klasické povídky Zrádné srdce do podoby krátké adventury. V roli vraha se musíte postarat o usvědčující důkazy, ale policie už stojí za vašimi dveřmi.
70

The Tell Tale Heart

Výrobce: OneBlueEyeStudios

• gotická atmosféra
  • volba odpovědí a schovávání důkazů
  • několik možných konců
  • oproti povídce slabší nervové vypětí
  • krátké

The Tell Tale Heart

Pokud se vám podařilo přijít do styku se Zrádným srdcem, nejspíš najdete mezi povídkou a touto hrou mnoho styčných bodů. Tak například je jasné, že jste vinni. Váš pán je mrtev, na rukou máte jeho krev a jeho tělo pomalu tleje pod podlahou. Jenže i přestože jste chladnokrevný vrah, vaše svědomí nezůstává bez následků. Ačkoliv je vaše oběť hluboko pod parketami a zakrytá hustým kobercem, pořád slyšíte její hlas.

The Tell Tale Heart

Ve hře máte několik okamžiků na to, abyste si prošli bytem, prohledali všemožné zásuvky a komody a pokud možno schovali všechny důkazy, které vás s čerstvou vraždou spojují. Stejně jako hrdina v povídce nemáte tušení, co policie ví, a tak je rozumné sebrat všechno, co se týká nejen vás, ale i vašeho mrtvého známého. Každopádně, před vyšetřujícími orgány platí jednoduché pravidlo: zatloukat a zatloukat.

The Tell Tale Heart

Je dobré nenechat na kuchyňské lince prázdnou láhev od vína. Jakmile ji vyšetřující zmerčí, pokládá ihned dotěrnou otázku, kdo láhev vyprázdnil. Když odpovíte, že váš pán, zeptají se, jak je to možné, když jste předtím svědčil, že už několik dní nebyl doma. Když naopak odpovíte, že jste si víno dopřáli sami, stanou se ostražitější, protože člověk, který často pije je náchylnější ke spáchání vraždy. Logicky.

The Tell Tale Heart

Během celé prohlídky pendlujete mezi důstojníky a odpovídáte na všetečné dotazy, ale kromě toho jste stíháni hlasem oběti. Ten naříká, ptá se, proč jste jej zavraždili a podobně. Vzhledem k tomu, že zápletka povídky se točí kolem toho, že hrdina neví, jestli tlukot srdce oběti slyší i vyšetřovatelé, míjí se hra trochu účinkem. Je vám jasné, že jako hráč jej slyšíte jenom vy, a tak napětí není tak vysoké. Ale i tak máte možnost se kdykoliv přiznat.

The Tell Tale Heart

The Tell Tale Heart je krátká, ale rozhodně zajímavá hra. A to jak atmosféricky, tak herně. Správnou kombinací odpovědí je možné se z podezření takříkajíc vylízat, čímž vám vražda projde. V opačném případě jsou následky jasné. V každém případě hra stojí za vyzkoušení i díky atmosféře opuštěného černobílého domu za noční bouřky v devatenáctém století.

Na této stránce můžete najít odkaz i na verzi pro Mac.

70 %

65 %