Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

The Uncertainty Machine - návod

  12:00aktualizováno  4. června 9:41
Rozsahem je The Uncertainty Machine jednou z vůbec největších freeware adventur. Pořádný návod vedoucí až k samotnému konci hry se tedy jistě šikne nejednomu adventuristovi.

The Uncertainty Machine

Den první

Zuzana Grantová opravářkou
Hned na začátku uvidíte pokus o ozbrojenou loupež. Podívejte se do své kabelky, pak na mobilní telefon a simulujte pokus o volání o pomoc. Oběť i pachatel zmizí. Prozkoumejte všechny předměty, které jste dostali do začátků, pak vejděte do budovy. V hale seberte noviny a přečtěte si je v inventáři. Ještě z květináče vezměte obal od papírových kapesníků. Přivolejte si výtah – bohužel nefunguje. Zatím si tedy promluvte s Jackem, dostanete od něj šroubovák a zprávu. Přečtěte si ji – šéf Colin s vámi chce mluvit.

Použijte šroubovák na panel. Uvidíte tam jeden přetržený drát, což je důvod, proč výtah nepřijel. Použijte obal od kapesníků na svorku na papíry a zkuste s ní spravit drát. Ještě bude potřeba to něčím slepit – prozkoumejte tedy koš a najděte v něm žvýkačku. Teď už nic opravě výtahu nebrání. Vyjeďte do 10. patra a promluvte si s Philem o všem možném. Z Petova stolu seberte zapalovač a podívejte se do popelníku, jaký druh tabáku kouří. Projděte dveřmi vpravo a promluvte si s Colinem. Dostanete svůj první úkol, takže vyjděte zase ven z budovy.

The Uncertainty Machine Co bylo ukradeno?
Vyjděte až na mapu a zamiřte k domu konzula. Zaklepejte na dveře, poprvé vás dveřník vyhodí, podruhé se mu prokažte tiskovou kartičkou, ale stejně vás dovnitř nepustí. Prozkoumejte keř nalevo od domu a vraťte se ke dveřím. Ukažte hlídači libovolný z předmětů, který jste v keři našli. Stále ještě vás nepustí, ale když to s ním zkusíte ještě jednou a projdete všechny možnosti dialogu, měli byste se dostat dovnitř.

Promluvte si s konzulem a vraťte se na mapu. Jděte na policii a i zde si promluvte s policistou. Nebude vám chtít dát fotku, proto se schovejte za sloup a rozbijte kamenem, který jste našli v křoví, levé okno. Teď už si fotku můžete volně vzít. Vraťte se do budovy novin a promluvte si o svém postupu v pátrání s Colinem. Ukažte fotku Philovi a vyjděte zase ven, na mapu a do umělecké zahrady.

The Uncertainty Machine Tajemství podivných znaků
Promluvte si s Malzem a ukažte mu fotku. Teď se můžete konečně na sošku pořádně podívat. Prozkoumejte ji, je na ní nějaký vzkaz. Než opustíte umělecký park, seberte zde kousek vosku. Vraťte se do newsroomu a použijte fotku na antropologické knihy. Podívejte se do notebooku a zjistíte, že podivné znaky znamenaly „above a sky lies truth“. Promluvte si s Colinem, bude potřeba najít obraz s podobnými znaky. Jděte do vstupní haly a prohlédněte si místní malbu. Opět jsou na ní nějaké podivné znaky, které si Susan přidá do notebooku. Takže se do něj znovu podívejte, pak se vraťte do newsroomu a použijte ho na laptop. Dostanete překlad – jsou to stejná slova, jen jinak za sebe položená „a lies above the sky truth“, takže můžete přiřadit jednotlivé symboly slovům a, lies, above, the, sky a truth. Vraťte se k obrazu v hale a stiskněte symboly v pořadí odpovídajícím první větě, která byla napsána na sošce – otevře se tajný šuplík se skleněným diskem, který samozřejmě seberte.

The Uncertainty Machine Začíná se přiostřovat
Vraťte se ke Colinovi a řekněte mu o obrazu. Jděte ke konzulovi a promluvte si s ním o objevech. Soška byla dárek od Jakuba Illiy. Můžete konzulovi vrátit fotku sošky a zkusit jít do muzea – bude ale zavřené a dostanete se tam až zítra. Vraťte se do newsroomu – něco se tu změnilo, policajt hlídá Colinovy dveře. Promluvte si nejprve s Philem a pak i s policistou o tom, co se stalo. Jděte na policejní stanici a promluvte si s policistou na vrátnici. Chtějte mluvit s inspektorem Madjim – teď už to bude možné.

Promluvte si o všem možném – ale Madji vám moc nepomůže. Prohlédněte si u něj plakát a vyjděte z kanceláře ven. Zavolejte na policii a Madji opustí kancelář. Vy ji teď můžete volně prozkoumat. Prohlédněte si dokumenty a odpadkový koš. Podívejte se na poznámky do notebooku a pak si promluvte s policistou na vrátnici o Obrerovi. Vraťte se k Madjimu a promluvte si s ním. Jděte do newsroomu a do Colinovy kanceláře. Použijte kartu na dveře jeho soukromého pokoje a dostaňte se dovnitř. Seberte zde rukavici a cigaretu. Vraťte se do kanceláře a použijte rukavici na akvárium. Podívejte se na pytlík v inventáři – najdete zde Colinovu kartu. Jděte do výtahu a zasuňte do slotu Colinovu kartu. The Uncertainty MachineJeďte do 11. patra a vše zde prozkoumejte, hlavně vázu, ve které Susan najde další cigaretu. Podívejte se na přístupový panel, bohužel neznáte kód. Alespoň ho pomažte, aby každý, kdo ho použije, zanechal otisky prstů. Tím končí váš na události bohatý den v práci, takže vyjděte ven z budovy a počkejte si na den druhý…

Den druhý

Pátrání pokračuje
Druhý den ráno vejděte do budovy novin a přečtěte si dnešní vydání. Dozvíte se něco o smrti vědce, je tu i zmínka o Illiovi. Jděte do newsroomu a seberte balíček z Petova stolu. Prohlédněte si ho v inventáři – je v něm klíč. Podívejte se na něj, je to klíč od P.O. Boxu. Vyjeďte nahoru do administračního podlaží a prohlédněte si panel. Zmáčknuty byly číslice 3 a 7, takže zkoušejte jejich kombinace dokud neodhalíte správný kód. Jděte dovnitř a podívejte se na sochu. Otočte kachní hlavou, která vypadá jako páka, otevře se tajná skříňka. V ní si vše prohlédněte, vezměte si čistý list papíru z poznámkového bloku a přečtěte si červenou knihu, The Uncertainty Machineobjevují se první náznaky vysoké fyziky a teorií jako ta o Schrodingerově kočce. Pak se podívejte na bílý list papíru – jsou na něm nějaké poznámky. Vybarvěte papír tužkou, abyste si je mohli přečíst. Důležité je zjištění o totožnosti skleněného disku (součást jakéhosi ďábelského stroje) a kód 65A.

Zachraňujeme šéfa
Jděte na poštu. Dějí se tam divné věci, promluvte si s mužem za stolem. Jděte doprava a prohlédněte si díru, která vede do stok. Vezměte si opravářský oblek – bohužel ale přitom přijdete o klíček. Nasaďte si ho na sebe a vejděte do budovy. Podívejte se na přihrádku, kterou hledáte – bude se hlásit jako Box na rozdíl od ostatních Boxes. Zkuste ji rozbít šroubovákem – málem se to povede. Promluvte si s mužem a přemluvte ho, aby vám půjčil svůj klíč. Použijte ho na zámek a seberte vše, co půjde vzít. Prozkoumejte obálku a zjistíte, že Colina unesli Peter a Obrero. Zavolejte Madjimu, že máte důkazy, bude se ale bát, protože je do všeho zapleten Obrero.

The Uncertainty Machine Naplňte injekční stříkačku tekutinou. Vraťte se do newsroomu a promluvte si s vrátivším se Philem. Dostanete od něj klíč, který našel v Colinově kanceláři. Tam ho použijte na panel u akvária. Najdete tam papíry obsahující i Petovu adresu. Podívejte se na zelený papír v inventáři. Jděte k Petovi a kartami si otvírejte dveře. Až uslyšíte kroky, schovejte se před Petem za sloup nejvíce vlevo a použijte na něj injekční stříkačku. Ptejte se ho, ale bude odpovídat nesmyslně. Prozkoumejte ho a najdete dva klíče. Použijte ten fukční z nich na levé dveře. Za nimi najdete Collina a můžete ho osvobodit.

Skladiště 65-A
Promluvte si s ním, automaticky se přesunete do budovy novin. Jděte do newsroomu, už vás tam bude čekat Loris. I s ním si promluvte. Dozvíte se, kde nejspíše najdete Illia. Jděte do skladiště, ale ještě se tam nedostanete, takže to zkuste v muzeu. The Uncertainty MachinePromluvte si zde s hlídačem, nepomůže vám. Chodí dokola, takže ve chvíli, kdy vás neuvidí, vejděte do dveří napravo od značky Staff. Ve druhé skříňce si vezměte klíč a udělejte si jeho otisk do vosku (musíte ho nejdřív trochu roztavit zapalovačem). Udělejte si kopii klíče a vezměte si brožuru ze stolu. Teď jděte do skladiště.

Otevřete si replikou klíče a vejděte dovnitř. Někoho uvidíte, ale hned zmizí – jděte za ním po schodech dolů. Skončíte na místě s řadou krabic. Zkoušejte otevírat ty, které vypadají jako lednička, jedna z nich bude zavřená. V jedné z krabic najdete páčidlo. Dále seberte hadici, připojte ji na kohoutek a druhý konec dejte k magnetickému zámku neotevřitelné krabice. Pusťte vodu a otevřete páčidlem poklop, který předtím nešel otevřít. Následuje exploze, která vám otevře magnetické dveře. Je to vchod do další místnosti, takže ho použijte.

The Uncertainty Machine Jakub Illya
V pokoji nic moc neuvidíte, zkoušejte objekty označené ? až narazíte na vypínač. Podívejte se do šuplíku pod ním a vezměte si něco, co vypadá jako kus deštníku, a magnet. Otevřete ventilační mřížku a podívejte se dovnitř. Seberte zde kousek kovu vlevo a magnetem si přitáhněte ten vpravo. Pak použijte tyto tři kousky kovu na repliku klíče. Nový klíč použijte na panel vedle vypínače a otevřete si tím tajnou chodbu.

Dojděte až do laboratoře a počkejte si na Jakuba Illiu. Přesvědčte ho, že vám může věřit. Pak použijte skleněnou čočku na levou část stroje, držák filtru. Jakub nastartuje stroj – ale nic se nestane. Oba půjdete do jednací místnosti a vy dostanete zprávu od Mathuse a přístupovou kartičku do laboratoře. Přečtěte si zprávu od Mathuse a promluvte si o tom s Philem. Vraťte se do jednací místnosti v laboratoři a prohlédněte si zde všechny knihy.

The Uncertainty Machine Above the sky lies the truth…
Vraťte se zase k Philovi a dekódujte větu „above the sky lies the truth that points to freedom“. Co s tím? Jděte do muzea a prohlédněte si brožuru. Klikněte na halu „Representation of Concepts“. Prohlédněte si sousoší, nad kterým visí obraz a přečtěte si popisky napravo od něj. Dejte turistovi brožuru, aby odešel a neotravoval vás, pak pořádně prozkoumejte sochu, na kterou ukazuje obraz. Pod levou nohou najdete další filtr – to musí být ten pravý. Podívejte se také na popis sochy a poznamenejte si důležitá čísla 1945-15-288.

Jděte do laboratoře a použijte nový filtr na stroj neurčitosti. Podívejte se na ovládací konzoli a klikněte na přepínač a červené tlačítko. Až se vás hra zeptá na koordináty, zadejte číslo z muzea. Stroj začne pracovat, takže vejděte do zářící koule. Objevíte se v úplně tmavé místnosti. Jděte do prava až najdete podivnou pulzující věc. Promluvte si s ní a zjistíte, že je to Mathus, který změnil fyzikální zákony světa. Něco vám dá a otevře vám cestu ven. Nyní máte na výběr ze tří možných konců…

The Uncertainty Machine 1) Zavoláte po telefonu Illiu, ten uvede Mathusův plán do běhu a svět se změní. Lidé vyhoštění ze společnosti dostanou novou šanci v jiných dimenzích…
2) Vyjdete odtud, na všechno zapomenete a vrátíte se ke svému normálnímu životu. Asi nejhorší možnost…
3) Podíváte se na věc o Mathuse a objevíte na ní koordináty. Vyzkoušejte je, X nahraďte libovolným číslem, a opět vejděte do stroje. To je asi nejzajímavější možnost, nebojte se zkoušet…

Autor:


Témata: Notebook


Nejčtenější

Hercules – The Untold Stories
Hercules – The Untold Stories je klasická rubačka ze staré školy

Bájný rek Herkules by se asi divil, jak „věrohodně“ je v této hře vyobrazen. Nic naplat, je to klasická rubačka, a tak po cestě pošlete do Hádu desítky...  celý článek

Další z rubriky

Kulivočko
Kulivočko - dojmy z dema

Zahráli jsme si demo české adventury Kulivočko.  celý článek

Dots and boxes
Dots and Boxes - dojmy z betaverze

Máte rádi logické hry? Tým Sosáci vydal betaverzi své hry, která vychází z populárního Othella nebo Reversi.  celý článek

webovky3_poster
Germánské webovky: Travian a OGame

Ještě jsme zde. Z původně plánovaného týdeníku rozebírajícího necelý tucet signifikantních webových her poslední dekády se sice z recenzentských,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.